Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sommerferie: Røros, Trondheim, Femunden?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-18, 12:24   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sommerferie: Røros, Trondheim, Femunden?

Vi har de siste årene tatt en slags rundreise i et fylke den ene ferieuka vår. I år tenker vi Sør-Trøndelag-ish.... (vet at Femunden ligger i Hedmark). Det blir en slags rundtur tenkte jeg fra Mjøsområdet der i vi bor.

Vi er 5 som skal på tur i år. To voksne og barn på 3, 14 og 17. Hun på 17 liker fjellturer og "gamle ruiner", men ikke så glad i museer. 14 åringen følger liksom bare med... Har sjelden sterke meninger om hva vi skal gjøre. Men er glad i dyr/dyreparker. 3 åringen er fornøyd om hun får gå litt selv og gjerne dilte etter storesøstrene. Vi voksne kan nok like noe museer og fine gåturer. Ingen har noe imot bading bare det ikke er for kaldt (les 17 åringen...)

Tips om aktiviteter? Bademuligheter, parker, enkle turer, klatrepark, historiske steder alle bør få med seg. Jeg skal gjøre litt research selv altså, men greit å høre fra andre og. Dessuten har jeg litt pc krøll og det er knotete på mobil.

Tips til rutevalg og etapper? Helst ikke kjøre mer enn 3 timer per dag. Evt siste dag kan vi kjøre en del lenger for å komme hjem.

overnatting? Gjerne hytter eller overnatting med litt plass rundt. Altså ikke hotell i sentrum. Bruker kanskje reiseseng til minsten og da klarer vi oss med 4 sengs rom/hytter. Vi tenkte først på å innvie minsten i lavvo-livet, men tror vi drøyer et par år.

Er det moro å ta båt på Femunden? Hele ruta eller deler av den med stopp underveis(gåtur e.l.)? Skulle gjerne padlet selv, men tror det får vente til vi klarer oss med en kano.

Holder det med en hel dag i Røros? Ev en og en halv? Om en har 2 overnattinger der får en jo en hel dag minst.

Hvor lenge trenger vi rundt Trondheim? Jeg og to av barna har vært der før så vidt, men bare i Nidarosdommen på vei til Lofoten for 7 år siden.

Annet langs veien det er lurt å få med seg?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no