Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Sjampo til fett hår

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-13, 13:56   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sjampo til fett hår

Eldste på 8 har begynt å få fett hår synes jeg. Noen tips til en god shampoo eller andre ting som kan hjelpe litt?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 13:57   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shampoo til fett hår

Hva slags shampo bruker hun nå? Om hun fremdeles bruker barneprodukter, så kan det hjelpe å bare gå over til noe som er beregnet på voksent hår.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 14:12   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shampoo til fett hår

Hun bruker barneprodukter, ja. Akkurat kjøpt en natusan, rød, og har også testet Coop sin. Synes ingen er gode nok.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 14:24   #4
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Shampoo til fett hår

Coops Äglagård-merkede er ganske god synes jeg, det er en som er generelt shampo og ikke spesielt laget for barn. Selv har jeg gått for en type (forhåpentligvis) uten mistenkelige stoffer fra L'Occitane "aromachologie 5 huiles"-et-eller-annet. Man må i grunnen bare prøve seg fram ut fra egne prioriteter. Om håret er fint etter vask men blir fort fett etter en dag eller to er ofte det beste å vaske håret oftere enn å gå for en shampo som vasker hardere.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 14:28   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shampoo til fett hår

Minsten har halvlange krøller, og håret hans blir lett "skittent". Barneshampo duger ikke, så han bruker mine Redkenprodukter. Til eldste som har veldig lettstelt hår duger det med Coop Änglamark barneshampo.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 14:44   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shampoo til fett hår

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

Coops Äglagård-merkede er ganske god synes jeg, det er en som er generelt shampo og ikke spesielt laget for barn. Selv har jeg gått for en type (forhåpentligvis) uten mistenkelige stoffer fra L'Occitane "aromachologie 5 huiles"-et-eller-annet. Man må i grunnen bare prøve seg fram ut fra egne prioriteter. Om håret er fint etter vask men blir fort fett etter en dag eller to er ofte det beste å vaske håret oftere enn å gå for en shampo som vasker hardere.

Har kjøpt den andre nå fra Coop og skal teste ute. Det ser fett ut dagen etter at det er vasket.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 14:49   #7
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Shampoo til fett hår

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har kjøpt den andre nå fra Coop og skal teste ute. Det ser fett ut dagen etter at det er vasket.

Jeg ville anbefalt å vaske håret inne på denne tid av året ( klarte bare ikke å la være).

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 18:03   #8
dea
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 310
dea er litt kul
Standard

Sv: Shampoo til fett hår

Jeg har slitt med fett hår siden puberteten. Det som viker best på håret mitt er volume shampo. Den jeg bruker nå er en lysegrønn flaske fra Loreal kjøpt hos frisøren. Og unngå balsam. Bruk eventuelt spraybalsam

__________________

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 18:10   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shampoo til fett hår

Sjeldent hun bruker balsam egentlig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 18:25   #10
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shampoo til fett hår

Jeg syns ikke jeg finner shampoo til fett hår noen plass, jeg? Har ikke prøvd frisøren, men tenkte i grunnen at frisørshampoo er litt vel råflott for en tiåring.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 15:29   #11
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shampoo til fett hår

Denne funker:

http://www.lookfantastic.com/kerasta.../10444848.html

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 21:09   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shampoo til fett hår

Etter trening i dag ble håret vasket med min shampoo, så får vi se hvordan det ser ut i morgen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 22:11   #13
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shampoo til fett hår

Det jeg synes er vanskelig, på vår 11-åring, er at det ofte er fett innerst og tørt ytterst.
Hun svømmer minst to ganger i uka, så det gjør nok sitt med håret. Men det blir helt håpløst. Både fett og tørt på samme tid.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 22:13   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shampoo til fett hår

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Det jeg synes er vanskelig, på vår 11-åring, er at det ofte er fett innerst og tørt ytterst.
Hun svømmer minst to ganger i uka, så det gjør nok sitt med håret. Men det blir helt håpløst. Både fett og tørt på samme tid.

Pass på at hun bare shamponerer nær hodebunnen, og ikke hele håret. Mitt hår bedret seg mye da jeg sluttet å fordele shampo i hele lengden. I "normalskittent" hår er det som regel kun nær hodebunnen man trenger å massere inn shampo for å få løsnet fett og skitt. I lengdene holder det med "gjennomskyllingen".

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 22:20   #15
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shampoo til fett hår

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Pass på at hun bare shamponerer nær hodebunnen, og ikke hele håret. Mitt hår bedret seg mye da jeg sluttet å fordele shampo i hele lengden. I "normalskittent" hår er det som regel kun nær hodebunnen man trenger å massere inn shampo for å få løsnet fett og skitt. I lengdene holder det med "gjennomskyllingen".

Takk for tips!
Hun vasker jo håret flere ganger i uka, så det blir aldri skikkelig skitten. Det bare ser litt ustelt ut. Eller ikke ustelt. Uflidd?

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 22:22   #16
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shampoo til fett hår

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Takk for tips!
Hun vasker jo håret flere ganger i uka, så det blir aldri skikkelig skitten. Det bare ser litt ustelt ut. Eller ikke ustelt. Uflidd?

Da vil jeg tro det hjelper en del, ja. Jeg bruker shampo nær hodebunnen og balsam i lengdene. Og lær henne å skylle raskt gjennom håret med kaldt vann etter vask. Det får skjellaget i hårstråene til å lukke seg, slik at håret ikke "filtrer" seg så lett og ser "ugreid" ut.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 22:26   #17
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shampoo til fett hår

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Da vil jeg tro det hjelper en del, ja. Jeg bruker shampo nær hodebunnen og balsam i lengdene. Og lær henne å skylle raskt gjennom håret med kaldt vann etter vask. Det får skjellaget i hårstråene til å lukke seg, slik at håret ikke "filtrer" seg så lett og ser "ugreid" ut.

Genialt. Takk for tips.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 23:01   #18
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Shampoo til fett hår

Head&shoulders har en for fett hår som ikke er værst Og apoteket sin Vichy er god.

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 23:18   #19
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sjampo til fett hår

Lush har en lilla sjampo "bar" som fungerer bra, lurer på om den heter "New"?

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 13:59   #20
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sjampo til fett hår

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Lush har en lilla sjampo "bar" som fungerer bra, lurer på om den heter "New"?

Den heter ikke det, men derimot "Jumping Juniper" . Min mor som har strevd med fett hår hele livet, er strålende fornøyd! Sjampoen har ingen skumle stoffer og er ikke testet på dyr, ren bonus! Veldig drøy i bruk.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no