Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mange måltider spiser du/dere per dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvor mange måltider spiser du om dagen, inklusive mellom-måltider?
2 måltider om dagen 8 5,48%
3 måltider om dagen 23 15,75%
4 måltider om dagen 68 46,58%
5 måltider om dagen 44 30,14%
6 måltider om dagen 12 8,22%
7 måltider om dagen 1 0,68%
Frukt regnes som et mellom-måltid, så det tas med i beregningen 31 21,23%
Frukt regnes ikke som mat, så tenker ikke på det som et (mellom-)måltid 33 22,60%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-14, 13:02   #21
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange måltider spiser du/dere per dag?

Jeg spiser frokost, lunsj, middag og kvelds.

Frokosten består av en shake. Kaffe.
Lunsj er en skive rugbrød med egg, et ekstra egg og litt grønt i form av paprika, tomat og agurk. Et glass eplejuice.
Middag og vann.
Kveldsmat er tyspisk to knekkebrød (typ rød ryvita) med ost og tomat på. En kopp grønn te med sitron.

Veldig sjeldent det blir noe mellommåltider på meg altså.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 13:13   #22
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange måltider spiser du/dere per dag?

Litt opp og med, men et sted mellom 4 og 5 tenker jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 13:15   #23
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange måltider spiser du/dere per dag?

Frokost, lunsj, middag spiser vi. Ungene spiser dessuten kvelds. Ungene får alltid frukt som mellommåltid i barnehagen, mannen og jeg spiser frukt som mellommåltid dersom vi husker å ta det med på jobb.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 13:23   #24
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange måltider spiser du/dere per dag?

Huff, vi pratet om dette på barseltreff i går, og jeg tror jeg har for mange måltid i forhold til størrelsen på porsjonene. Tidligere har det gått greit, men jeg har en helt annen metabolisme når jeg ammer (legger lettere på meg, tror det bl.a. skyldes lite søvn), og så har jeg prioritert søvn fremfor gåtur denne gangen så jeg har hatt dager med lite aktivitet selv om jeg trener noen ganger i uka (korte treningsøkter, enn dog). Nå som jeg ammer spiser jeg større middagsporsjoner enn jeg vanligvis har gjort, og da snakker vi 1/2-1 ganger større porsjon. Jeg blir ikke mett uten, og hater å gå sulten, men kunne kanskje ha spist enda mer grønnsaker og blitt mett på det i stedet (grønt utgjør ca 1/3 av mengden). Noen som har tips her (om det er lov å spørre om det i denne tråden)?

De andre måltidene består som regel av 2 skiver grovt brød med forholdsvis sunt pålegg (hamburgerrygg, kaviar, makrell-i-tomat (ingen sukkerreduksjon), røkelaks, leverpostei, smør - en sjelden gang syltetøy) og som regel vann til. Frukt/rå grønnsaker spiser jeg gjerne etter måltidene eller som kveldskos, men regner ikke det som eget måltid (selv om det hender at jeg skipper den siste kveldsmaten om jeg er mett etter å ha klemt i meg 1/4 vannmelon). Sjokoladen og kaffen tar jeg som regel også etter et måltid så det regner jeg heller ikke som eget måltid.

Noen som aner om jeg er innenfor sånn matmessig eller om dette er for mye i forhold til det lave aktivitetsnivået mitt? Vet at jeg bør kutte sjokoladen først og fremst, og har kuttet drastisk ned nå som sjokkissuget har blitt mindre i takt med ammingen, og jeg er alt for glad i mat til å ofre det fremfor sjokolade, men greit å vite om det er way too much (har lagt en del på meg på magen, og det er vel det farlige fettet, og tror det skyldes sjokoladen, men som sagt spiser jeg store porsjoner til middag så mulig jeg bør ta et par grep der også).

Selv spiser jeg frokost, lunsj, evt lunsj #2 om jeg er veldig sulten, middag, kveldsmat, evt kveldsmat #2 om jeg er veldig sulten (som regel blir det 1 lunsj og 2 kveldsmater eller omvendt).

Resten av familien spiser frokost (som regel skiver/havregryn), lunsj (som regel skiver/havregryn), mellommåltid med yoghurt, frukt/grønt, frokostblanding/knekkebrød, middag, kveldsmat (skiver/havregryn/havregrøt). All resterende frukt/grønt spises som dessert etter et måltid, alternativt kosemat midt på dagen eller til kvelden.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 14:26   #25
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange måltider spiser du/dere per dag?

4 måltider i snitt, sånn ca. Frokost, lunsj, middag og kveldsmat sånn dann og vann. Det kan hende jeg snoper en cherrytomat fra fruktkurven på jobb mellom frokost og lunsj, men jeg regner ikke det som et måltid egentlig. Det trekker ihvertfall ikke snittet opp til 5.
Lillemor får med seg frukt på skolen, de har en egen fruktpause før matpausen.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 14:32   #26
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange måltider spiser du/dere per dag?

Frokost, lunsj, middag og kvelds.
Barna har ett mellommåltid i tillegg ( mellom lunsj og middag, som er noe frukt og litt skiver/knekkebrød).

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 14:36   #27
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange måltider spiser du/dere per dag?

Frokost, lunsj, middag og 1-2 mellommåltider. Frukt spiser jeg litt i perioder, mye norske epler om høsten, appelsiner når de er gode. Har ikke noe eget fruktmåltid.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 16:28   #28
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange måltider spiser du/dere per dag?

De dagene jeg husker å spise, blir det tre måltider: frokost, lunsj og middag.

Det hender jeg ikke rekker spise frokost, og da blir det bare lunsj og middag, og så hender det at jeg glemmer spise lunsj, så da blir det bare frokost og middag... Ja om jeg har rukket å spise fokost den dagen.

Sitat min bror, leses med sjokkert stemme: "hva - glemme å spise!?"

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 16:35   #29
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange måltider spiser du/dere per dag?

Hva regner man sjokolade som? #hekta

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 17:17   #30
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange måltider spiser du/dere per dag?

Jeg spiser vanligvis fem måltider. Frokost, lunsj, en youghurt eller skyr på ettermiddagen, middag og en ganske liten kvelds. Frukt innimellom regner jeg ikke som et måltid.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 17:58   #31
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange måltider spiser du/dere per dag?

Frukt er ikke mat, det er sukkertøy.

Frokost, lunsj, middag, kvelds.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 18:12   #32
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange måltider spiser du/dere per dag?

Jeg spiser to eller tre. Hvis jeg spiser frokost er det tre, da er det som regel en Skyr til frokost, så lunsj og middag. Og litt frukt innimellom.

Kidsa spiser frokost, lunsj, minste spiser en gang til på SFO, så middag, og en sjelden gang kvelds. Pluss frukt. Mannen aner jeg ikke.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 21:16   #33
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange måltider spiser du/dere per dag?

Frokost - lunsj - middag. Altså 3 måltider.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 21:21   #34
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Hvor mange måltider spiser du/dere per dag?

Her spiser vi frokost, lunsj, et mellommåltid når jentene er hjemme fra skolen,middag og kveldsmat. Nå når jeg går gravid spiser jeg gjerne litt frukt/grønnsaker/yoghurt ett par ganger også, men regner ikke med dett. Det er bare jeg som spiser dette og det er ikke noe jeg gjør til vanlig.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 21:29   #35
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange måltider spiser du/dere per dag?

Til vanlig 6 måltid.
Frokost, mellommåltid, lunsj, mellommåltid, middag, kveldsmat.
Mellommåltidene kan være frukt eller grønnsaker, eller noe annet. Men det må mette litt.
Første måltid klokken 6:15
Mellommåltid kl 9:30
Lunsj 11:30
Mellommåltid 14:30ish
Middag 17:00
Kveldsmat: mellom 20 og 22

Trener jeg på morgenen blir det et måltid til.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 22:06   #36
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.186
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange måltider spiser du/dere per dag?

Det varierer veldig! Ungene spiser fire måltider pluss et par mellommåltider. Selv spiser jeg alt fra 2-5 måltider. Enten få og store måltider, eller mange små.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 07:47   #37
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange måltider spiser du/dere per dag?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Hva regner man sjokolade som? #hekta

Jeg regnet det som mellommåltid.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 09:54   #38
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange måltider spiser du/dere per dag?

Fem måltider. Frokost, mellommåltid, lunsj, middag og kvelds. Spiser sjelden frukt utenom måltidene, men heller som dessert etterpå/ i forbindelse med. Magen min liker ikke frukt uten fett eller noe på siden.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 17:24   #39
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange måltider spiser du/dere per dag?

6 måltider. Men da er første måltid et glass biola og fjerde måltid frukt.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 22:33   #40
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 769
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Hvor mange måltider spiser du/dere per dag?

Her spiser vi typisk frokost, lunsj, middag.
Ungene spiser i tillegg også kvelds og et mellommåltid mellom lunsj og middag; type frukt og knekkebrød

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no