Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Åtte om dagen!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-14, 18:23   #21
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtte om dagen!

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

(karb! Sukker! Kcal!)

Fiber! Mineraler! Vitaminer! Antioksidanter! Vann!

(Og ang. karb; frukt er jo til og med i varmen hos en del lavkarbofolk nå, siden sukkeret intracellulært og dermed senere tilgjengelg enn når det er fritt.)

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 18:29   #22
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtte om dagen!

Første dag:

1 glass appelsinjuice til frokost (kan telles med en gang pr dag, sier de) = 1
Blandet salat til lunsj = 2
Plomme = 1
Mengder av løk, paprika, sopp og ruccolasalat på pizza = 2
Friske blåbær og jordbær til kveldskos = 2

= 8

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 18:34   #23
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtte om dagen!

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

jeg måtte blitt heltids vegetarianer for å matche det.

Jeg ønsker egentlig å bevege meg mer i retning vegetarianer. Jeg vil ikke å slutte med kjøtt, fisk, melk osv fullstendig, men vil tilstrebe et kosthold basert mest mulig på grønnsaker, frukt, korn, belgfrukter osv. Som han fyren i TedTalk'en sa (har jeg delt den linken?), han som ble vegetarianer i ukedagene og spiste kjøtt i helgene, vi blir presentert en binær løsning - enten vegetarianer eller ikke. Det finnes mange middelveier og jeg tror at jeg vil komme nærmere kostholdet jeg egentlig ønsker hvis jeg klarer å spise nærmere 1 kg grønt om dagen.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 18:35   #24
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtte om dagen!

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg er som Poly, jeg måtte blitt heltids vegetarianer for å matche det. Jeg spiser generelt ikke frukt (karb! Sukker! Kcal!), men gjerne salat til lunsj og en god del grønt til middag. Noe mer får jeg ikke i meg.

Takk, nå slapp jeg skrive noe.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 18:37   #25
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtte om dagen!

Dere prøver når boken min kommer ut, eller?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 18:39   #26
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtte om dagen!

Jammen, jeg er allergisk for stenfrukter, og juice har omtrent heroineffekt på blodsukkeret mitt. Jeg liker lite grønnsaker, men spiser det jeg klarer stappe i meg pr dag. Tvang.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 18:42   #27
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtte om dagen!

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jammen, jeg er allergisk for stenfrukter, og juice har omtrent heroineffekt på blodsukkeret mitt. Jeg liker lite grønnsaker, men spiser det jeg klarer stappe i meg pr dag. Tvang.

Allergi er selvsagt et tema jeg kommer til å ta opp i boken. Kanskje du kan være en "case" i boken, en jeg klarte å hjelpe.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 19:04   #28
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Åtte om dagen!

Jeg har aldri telt hvor mye jeg får i meg av frukt og grønt om dagen, men det er garantert over 8. Grønnsaker, bær og frukt er faktisk det jeg liker aller best når det gjelder mat, så å holde et høyt inntak av disse går av seg selv i min verden.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 20:13   #29
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtte om dagen!

Eg spiser ganske mykje grønt allereie, og skal bli med for å telle over og følgje med.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 22:25   #30
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtte om dagen!

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Kanskje du kan være en "case" i boken, en jeg klarte å hjelpe.

A basket case!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 22:28   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtte om dagen!

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

A basket case!

Fruit basket case?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 22:34   #32
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtte om dagen!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Fruit basket case?

Good one!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-14, 07:21   #33
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtte om dagen!

Two raisins short of a fruit cake.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-14, 07:30   #34
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Åtte om dagen!

Jeg får nok i meg såpass mye tror jeg, om bær gjelder. Spiser både frukt, grønnsaker og bær hver dag. Gjerne 300 g bær, 1-2 frukt og mye grønnsaker - spesielt til middag, men også ofte til både frokost og lunsj + mellommåltid.

Tror det er lurt

I går spiste jeg

Brokkolisuppe til lunsj + gresskarpure 1/3 boks (innbakt i sunnere glutenfri og "sukkefri" krydderkake)
1 eple

Tacosalat til middag (salat, tomat, agurk, løk, hvitløk, avokado)

Mellommåltid før kvelden ble eple og sunn krydderkake

Bær og granateple på kornblanding om kvelden.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-14, 08:20   #35
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Åtte om dagen!

Jeg vil gjerne prøve en uke! Særlig hvis en lunsj-salat telles som to enheter.

Men jeg trenger inspirasjon: tips til grønnsakssuppe? Tips til sunn spinat-smoothie?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-14, 08:27   #36
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtte om dagen!

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Men jeg trenger inspirasjon: tips til grønnsakssuppe? Tips til sunn spinat-smoothie?

Veldig enkel kveldsmat er å varme olje i ei gryte, frese løk (eg brukar gjerne gul løk, kvitløk og vårløk) og ev. andre grønnsaker ein måtte ha i kjøleskapet. Hell over litt vatn og buljong og hermetiske tomatar. Tilsett gjerne også sånne kuler med frossen spinat som løyser seg opp av varmen frå suppa. Kan smakast til med chilli/chillipaste, krydder, urter o.l.

Om ein vil ha meir "mat" i den kan ein ha i kikerter, bønner eller linser.

Eg et den slik (med grønnsaker som tyggemotstand), men barnet et den gjerne litt meir kokt og stavmiksa med t.d. fullkonspasta.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-14, 08:43   #37
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Åtte om dagen!

Jeg sliter med å nå bare 5, kan liksom ikke helt skjønne når jeg skal rekke å spise alt. :O Burde helt klart starte med å bli flinkere til å ha flere typer grønnsaker til middag hver dag. Det skjer absolutt ikke.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-14, 09:12   #38
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtte om dagen!

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Veldig enkel kveldsmat er å varme olje i ei gryte, frese løk (eg brukar gjerne gul løk, kvitløk og vårløk) og ev. andre grønnsaker ein måtte ha i kjøleskapet. Hell over litt vatn og buljong og hermetiske tomatar. Tilsett gjerne også sånne kuler med frossen spinat som løyser seg opp av varmen frå suppa. Kan smakast til med chilli/chillipaste, krydder, urter o.l.

Om ein vil ha meir "mat" i den kan ein ha i kikerter, bønner eller linser.

Eg et den slik (med grønnsaker som tyggemotstand), men barnet et den gjerne litt meir kokt og stavmiksa med t.d. fullkonspasta.

Åh, takk for enkel oppskrift, nå ble til og med jeg inspirert - dette må da selv jeg få til, som er så utålmodig og aldri lager noe som tar mer enn max 10 min.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-14, 09:14   #39
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtte om dagen!

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Åh, takk for enkel oppskrift, nå ble til og med jeg inspirert - dette må da selv jeg få til, som er så utålmodig og aldri lager noe som tar mer enn max 10 min.

Eg lagar ofte den når eg ikkje orkar å smøre ei brødskive, liksom.
Det aller beste med den er detox-effekten. Eg lagar alltid denne når eg er på "no har eg spist alt for mykje pottis og sjokolade, og har likevel lyst på meir"-kjøret. Funkar kvar gong.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-14, 13:25   #40
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtte om dagen!

En av ulempene med 5:2 er definitivt at man blir ganske lei av grønnsaks- og tomatsuppe.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no