Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jeg blir provosert av barne-tv

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-12, 21:03   #41
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Oy, din pedagogiske verden er langt fra min pedagogiske verden, kjenner jeg.

I barnehagen slår vi ned på uttrykk som faen og helvete, samt det ikke er lov å kalle hverandre ved skjellsord.

Ord som søren, pokker, filler'n og liknende regnes som greie kraftuttrykk.

Jeg godtar ikke at ungene på skole og sfo sier pokker! Søren har jeg ikke vært borti.
Mulig fordi jeg er nordlending?
Pokker er kanskje mer utsrakt på østlandet og omegn?

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:08   #42
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Limer du limpistolene, hvorfor det?

Jeg klarer ikke la være.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:14   #43
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

Og den hadde jeg ikke sett før!
Ikke lille heller forresten!
-----
Men sånn på ordentlig. Det er virkelig ikke noe poeng å si ord som pokker på barne-tv. Det er jo laget etter 2010(?) til sammenligning med Hans og Grete som er laget for "hundre" år siden eller noe. (edit: 1812 faktisk)
Jeg er hvertfall ikke med på at dette er nåtidens måte å snakke på.

Jeg tenker som så at barnetv skal gjenspeile noe av den kulturen vi lever i og den virkeligheten som barn befinner seg i. Utforskning av språk er en stor del av dette og språkkompetanse er en viktig del av dette. Språkkomptanse innebærer, blant mye annet, at man kjenner til ulike måter å utrykke seg på, på sitt eget morsmål.

Man må jo gjerne snakke med barna om hvilke ord en ønsker at de skal bruke og at bruk av ord kan vekke ulike følelser hos ulike mennesker. Det vil det være mye læring i, men å skjerme barna for dette vil for det første ikke fungere. Barnekulturen er litt som ringen i ringenes herre. " It has a will of it's own". Barn lærer altså av hverandre. Ved å skjerme barna mister man bare mulighetene til å ha gode samtaler med dem om dette. De lærer fort nok at noe ikke er greit å snakke om hjemme.

Jeg vil faktisk hevde at slik skjerming, der man fjerner alt som ikke er hyggelig eller moralsk korrekt er en gammeldags måte å drive oppdragelse på. Det er å skyve barns perspektiver, opplevelser og erfaringer under teppet i stedet for å ta dem på alvor.

__________________
(2005) (2010) (2012)

Sist redigert av Meissa : 21-08-12 kl 21:23.
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:22   #44
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg tenker som så at barnetv skal gjenspeile noe av den kulturen vi lever i og den virkeligheten som barn befinner seg i. Utforskning av språk er en stor del av dette og språkkompetanse er en viktig del av dette. Språkkomptanse innebærer, blant mye annet, at man kjenner til ulike måter å utrykke seg på, på sitt eget morsmål.

Man må jo gjerne snakke med barna om hvilke ord en ønsker at de skal bruke og at bruk av ord kan vekke ulike følelser hos ulike mennesker. Det vil det være mye læring i, men å skjerme barna for dette vil for det første ikke fungere. Barnekulturen er litt som ringen i ringenes herre. " It has a will of it's own". Barn lærer altså av hverandre. Ved å skjerme barna mister man bare mulighetene til å ha gode samtaler med barna om dette. De lærer fort nok at noe ikke er greit å snakke om hjemme.

Jeg vil faktisk hevde at slik skjerming, der man fjerner alt som ikke er hyggelig eller moralsk korrekt er en gammeldags måte å drive oppdragelse på. Det er å skyve barns perspektiver, opplevelser og erfaringer under teppet i stedet for å ta dem på alvor.

Jeg er totalt klar over at de lærer fra andre og det kan jeg ikke styre på den måten.
Jeg kan jo såklart slå av barnetv i "frykt" for å høre slike ord for å skjerme, men igjen syns jeg barnetv burde være en arena uten det.
Nå scrollet jeg opp fordi jeg ble usikker hvilket program det ble sagt pokker i. var det knerten? Jeg trodde det var snakk om dorte og didrik og det er jo for barn fra 1år og oppover.
Hvilken aldersgrense har knerten? Eller tilpasset til?

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:29   #45
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.518
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Ingen har sagt pokker i Dorte og Didrik, tror jeg.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:30   #46
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Det var lucifine som ikke ville vise "knerten" for barnet sitt pga ordet pokker. Knertenfilmene er tillatt for alle, men målgruppa er vel sikkert fra fire- fem år og opp tenker jeg. Disse filmene er norsk filmkunst på sitt beste, syns jeg og ingen annen norsk forfatter har vel ivaretatt barneperspektivet bedre enn Anne Cath Vestly.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:39   #47
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Det var lucifine som ikke ville vise "knerten" for barnet sitt pga ordet pokker. Knertenfilmene er tillatt for alle, men målgruppa er vel sikkert fra fire- fem år og opp tenker jeg. Disse filmene er norsk filmkunst på sitt beste, syns jeg og ingen annen norsk forfatter har vel ivaretatt barneperspektivet bedre enn Anne Cath Vestly.

Og så må jeg spille amerikaner kortet mitt og si at noen ting som går under radaren til "folk flest" blir gjerne skjermet under paraplybegrepet "kultur" og da må jeg bare melde pass.. Pokker er ikke en del av kulturen jeg ønsker å videreformidle til småbarn..

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:41   #48
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Og så må jeg spille amerikaner kortet mitt og si at noen ting som går under radaren til "folk flest" blir gjerne skjermet under paraplybegrepet "kultur" og da må jeg bare melde pass.. Pokker er ikke en del av kulturen jeg ønsker å videreformidle til småbarn..

Hæ? Du bestemmer ikke over kulturen. Den lager vi sammen.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:46   #49
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Jeg gidder ikke å hisse meg opp over hverken språk eller innhold. Kjedelig og intetsigende, ja. Men ikke provoserende.

Apropos språk er jeg motstander av å pynte på språket i f.eks. barnebøker og jeg lar iallefall ikke være å gi poden en kulturopplevelse, være seg kino/film eller teater, pga. mulig provoserende språk.

I bøkene om Albert Åberg, som må være noe av det mest pedagogisk korrekte og lite kjønnsrollestyrte (Alberts pappa er jo tross alt alenefar og bruker dameforkle ) som finnes, brukes ord som dumming, dust, "like ved å fly på ham og jule ham opp" osv. Ikke søren om jeg legger Albert på hylla, eller enda verre, hopper over disse ordene og ødelegger utmerket barnelitteratur av den grunn.
Vi er så drøye ( ) at ord som "jævven", "gæærn" med mer er i flittig bruk i dagligtalen uten at jeg synes det verken er oppsiktsvekkende, ufint eller lite barnevennlig. :liberal:

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:47   #50
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Hæ? Du bestemmer ikke over kulturen. Den lager vi sammen.

Jo men ettersom jeg vokste opp i et annet land er det ikke alt som er "Norsk kultur" som jeg forstår eller tar til meg like lett. Banneord på barnetv er ikke noe jeg er vant med og heller ikke noe jeg føler jeg trenger å føre inn i huset her når jeg kan velge å la være. Derfor sier jeg at noenganger må jeg bare melde pass..

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:47   #51
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.518
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Albert Åberg.

Hva betyer "jævven"?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:53   #52
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Albert Åberg.

Hva betyer "jævven"?

Vi sier det med lang æ, jæææven og det er vel et utropsord på em måte?

Å jææææven, han var fin!!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:54   #53
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Albert Åberg.

Hva betyer "jævven"?

Det er dialekt. Brukt som i "Å-Jævven. Der holdt jeg på å kollidere". Eller i entusiamesammenheng "Å Jævven!! Denne karusellen gikk fort ".
Jeg vil tro det en gang i tiden er derivert fra djevel (jævel-jævven), men i min dialekt er det eventuelt ett tilbakelagt kapitel fra Veldig Gamle Dager i.o.m. den flittige, allmenne bruken.

Denne diskusjonen minner meg litt om da jeg gikk på barneskolen og vi ikke fikk lov til å si "DÆ!" av frøken fordi vi da tilkallte djevelen

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:54   #54
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Og så må jeg spille amerikaner kortet mitt og si at noen ting som går under radaren til "folk flest" blir gjerne skjermet under paraplybegrepet "kultur" og da må jeg bare melde pass.. Pokker er ikke en del av kulturen jeg ønsker å videreformidle til småbarn..


Er du egentlig amerikaner ja? Det forklarer jo alt. :biip: :biiiiiip:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:55   #55
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Jo men ettersom jeg vokste opp i et annet land er det ikke alt som er "Norsk kultur" som jeg forstår eller tar til meg like lett. Banneord på barnetv er ikke noe jeg er vant med og heller ikke noe jeg føler jeg trenger å føre inn i huset her når jeg kan velge å la være. Derfor sier jeg at noenganger må jeg bare melde pass..

Joda, jeg skjønner at du gjør som du vil, men jeg forsto ikke amerikanerkort og kultur som paraply begrepene du brukte.

Jeg svarte for øvrig bare på Njs forespørsel om hvorfor man skulle bruke slike ord i barnelitteratur eller på barnetv.

Du må selvfølgelig skjerme barnet ditt alt du vil, men den norske kulturen vi hun nok få kjennskap til før eller siden uansett. Kultur er ikke noe man formidler. Det er noe vi som gruppe er en del av og skaper sammen.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:56   #56
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Er du egentlig amerikaner ja? Det forklarer jo alt. :biip: :biiiiiip:

Men et bloddryppende drap, malt ut i detaljer om ondskap og oppfinnsomhet, se det ser man ingen grunn til å sensurere i Amerikalandet.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:56   #57
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Det er dialekt. Brukt som i "Å-Jævven. Der holdt jeg på å kollidere". Eller i entusiamesammenheng "Å Jævven!! Denne karusellen gikk fort ".
Jeg vil tro det en gang i tiden er derivert fra djevel (jævel-jævven), men i min dialekt er det eventuelt ett tilbakelagt kapitel fra Veldig Gamle Dager i.o.m. den flittige, allmenne bruken.

Denne diskusjonen minner meg litt om da jeg gikk på barneskolen og vi ikke fikk lov til å si "DÆ!" av frøken fordi vi da tilkallte djevelen

dæven?
Det er i midt nordnorske pripne hode på grensen for hva et barn kan si(under 5-6 år) kanskje.

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:56   #58
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.357
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Litt snålt at noen med nikket Lucifine reagerer på ord som pokker og søren, må jeg si.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:58   #59
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Er du egentlig amerikaner ja? Det forklarer jo alt. :biip: :biiiiiip:

Åj, det skjønte ikke jeg. Jeg tenkte det hadde noe med kortspillet "Amerikaner" å gjøre og kom fram til at det er lenge siden jeg har spilt dette fordi jeg ikke forsto hva slags kort hun siktet til.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:59   #60
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

dæven?
Det er i midt nordnorske pripne hodet på grensen for hva et barn kan si(under 5-6 år) kanskje.

Ikke helt som dæven, eller dævven som vi sier. Jævven er snillere og bor mer i pokkergaten, slik jeg oppfatter det.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no