Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Det lureste på badet ditt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-16, 18:34   #1
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det lureste på badet ditt?

Vi skal pusse opp badet vårt (16 kvm) og leter etter de lure løsningene.

Hva har du på veggene?
Gulvet?
Baderomsmøbel?
Dusj?

Jeg misliker dessverre baderomspanel med flismønster og har ikke funnet noen uten dette foreløpig. Finnes det?
Jeg er ikke særlig fan av baderomsmøbler med liten plass rundt vaskene heller, alle jeg finner er standardiserte. Lurer på om det er like 'billig' å innhente tilbud hos møbelsnekker?

Lure tips?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 18:37   #2
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det lureste på badet ditt?

Vi har dusj på nærmere halvannen kvadrat og jeg elsker den av hele mitt hjerte.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 18:38   #3
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det lureste på badet ditt?

Det smartaste me gjorde på badet var å plassere spyleknappen på vegghengt toalett såpass langt ned at du må lukke igjen dolokket for å komme til knappen. Eg er tilhengar av å lukke igjen dolokket før ein spyler ned etter å ha sett eit tv-program om kor mykje som sprutar opp frå doen når ein spyler ned. Ungane er også opplært til å lukke igjen på offentlige toalett.

Denne løysinga har seinare blitt anbefalt nye kundar på butikken me kjøpte hjå. :innovativ:

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 18:58   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det lureste på badet ditt?

Stor dusj. Dobbel vask. Vi har bad på 10kvm. Det er for meg gigantisk. (Har både dusj og dypt badekar) Hadde det vært mye større har jeg kanskje laget en bod for sengetøy og sånn i deler av badet.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 18:59   #5
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det lureste på badet ditt?

16 kvm??? Gjett om jeg nettopp blei misunnelig!

Det Bergensis sier om spyleknappen er så lurt at jeg ikke fatter at vi ikke innførte det her i huset.

Smart er det å ha speil som kan stilles slik at man kan se bakhodet når man steller håret. Og så elsker jeg dusjdøra vi har på badekaret, det sparer oss for mye vannsøl.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 19:25   #6
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det lureste på badet ditt?

At alt er vegghengt, gulv vaskes i en fei. Vi har et langt og smalt bad, og til det valgte vi et spesilaltilpasset skap hos snekker, det kostet det samme som et Porsgrund skap.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 19:44   #7
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det lureste på badet ditt?

Diger innebygd dusj uten kabinett eller dør er det beste med mitt bad.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 20:02   #8
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det lureste på badet ditt?

Vi har ingen smarte løsninger på badet, jeg venter bare på å få pussa det opp. Det som er sikkert er i alle fall at jeg skal ha samme løsning som min interiørkonsulentvenninne hadde - benkeplate fra hjørne til hjørne, altså over en hel vegg, med skuffer under og vask over/nedfelt. Så utrolig deilig med masse plass rundt vasken! Flere servanter er fullstendig bortkasta hos oss - jeg bruker heller kortere tid på badet enn å dele med andre. Vegghengt toalett skal jeg i alle fall ha, og så har jeg litt lyst på sånn håndklevarmer/tørker på veggen. Har også lyst på skap på siden av vasken, med stikk til hårtørker og evt elektrisk tannbørste inni, slik at tingene er praktisk å bruke, men lett å gjemme unna.

Det eneste jeg liker ved badet vårt nå, er at vi har stort dusjkabinett (1mx1m) med minimalt med krinkelkroker, så det er forholdsvis lett å holde reint. Jeg regner med at vi beholder det etter oppussing.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 20:21   #9
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det lureste på badet ditt?

Det beste? Tja, det er ganske stort, i hvertfall sammenlignet med badet på 2,6 km som vi hadde tidligere

Vi har stor dusj med innfellbare dører. Bred servant med store skuffer under. Og plass til vaskemaskin og tørketrommel med benkeplate på en side.

Skulle jeg bygd nytt bad nå, så hadde jeg planlagt et klesvasksorteringssystem inne på badet.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 20:35   #10
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.457
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det lureste på badet ditt?

Vi har ikke bygget badet selv, det er uforandret fra slik det var da vi flyttet inn.

Det beste på badet vårt er dobbel vask, og den gode, store, innebygde dusjen, som ikke er i noe skramlete kabinett, men med en skikkelig terskel som er høy nok til at ikke noe vann renner ut på gulvet.

Det minst lure er de små mosaikkflisene på gulvet, som er veldig pene, men som løsner en etter en. Etter en stund har vi mange tomrom, før vi med jevne mellomrom tar et skippertak og limer på de bittesmå flisene der det manger, noe som er et fryktelig pirkearbeid. Aldri, aldri bli fristet til å ha slike. Vi har ikke baderomspanel med flismønster, men vi har ordentlige keramiske fliser på veggene. Vanlige, rektangulære, med en viss størrelse (ikke mosaikk med andre ord) i en lys farge (uten marmorering), og det ser helt fint ut.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 20:56   #11
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.893
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det lureste på badet ditt?

Stor dusj - gjerne dobbel om det er plass - og du og mannen liker å dusje sammen. Godt med skapplass. Gjerne et høyskap med god plass til håndklær. Vi har et ganske stort hjørnebadekar - med bobler. Ikke så ofte det er i bruk - var mer i bruk da LilleVenn var liten, men veldig godt en gang i blandt.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 21:16   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det lureste på badet ditt?

Vi har ganske stor dusjnisje med doble saloondører og stort dusjhode. Jeg digger dusjen vår, andre dusjer er som regel kjipe i forhold. Ellers er jeg kjempefornøyd med at jeg valgte belegg på gulvet. Det er kanskje ikke så eksklusivt, men det er uhyre enkelt å holde.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 21:32   #13
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det lureste på badet ditt?

Vi har en lang dobbelvask på 122 cm med to kraner og romslig, innebygd dusj med glassdører. Er også veldig fornøyd med steinflisene i lys travertin, det blir et behagelig lys i rommet og det trengs når jeg ser meg selv i speilet om morgenen.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 21:43   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det lureste på badet ditt?

For øvrig finnes det baderomsplater som ser ut som betong. Det kan være stilig - om man har den stilen skal sies.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 21:59   #15
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.005
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det lureste på badet ditt?

Jeg kunne ikke gjøre noe med badet når jeg flyttet inn. Og den eneste skapplassen var skapet under vasken. Så jeg er veldig fornøyd med det smale skapet jeg fant på IKEA som passet perfekt mellom do og dusj.
Dog hater jeg flisene på gulvet. Semimatte av noe slag som er vanskelige å få bort flekker fra.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 22:04   #16
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det lureste på badet ditt?

Dobbelvask, dobbeldusj. Dusjnisje med terskel i gulvet.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 22:25   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det lureste på badet ditt?

Vi bygget vår egen vaskebenk i mosaikkfliser med stor, bred Phillip Starck-vask, og under er det trilleskap med skittentøykurv og toalettsaker.

Også har vi Phillip Starck-badekar som er trekantet (som et kakestykke) og dermed har god plass til to voksne mennesker ved siden av hverandre. Elsker det fremdeles, etter 10 år.

Omtrent sånt:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 22:26   #18
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.858
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Det lureste på badet ditt?

Dobbel vask, nedfelt i benkeplate som går fra vegg til vegg. Skuffer under, brede. Stor dusj. Minst fornøyd med flisvalg på gulv: ruglete fliser som er litt ekkel å vaske. Vi har nytte av håndkletørker på vegg. Brukes også til å tørke uteklær i høysesongen der de må vaskes ofte.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 22:27   #19
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det lureste på badet ditt?

Det beste med badet er at vi også har do et annet sted. Så kan man bruke dusjen i fred.

Jeg skulle hatt skuffer istedenfor skap.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 22:34   #20
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det lureste på badet ditt?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Det beste med badet er at vi også har do et annet sted. Så kan man bruke dusjen i fred.

Jeg skulle hatt skuffer istedenfor skap.


Ja, skuffer under vasken er utrolig mye mer oversiktlig enn skap.

vi har nettopp flyttet i nytt hus og ser at badet her er pusset opp av en mann som bor alene - det er flunke nytt og veldig stort og fint, men han har valgt skap under vask, enkelvask og lite benkeplass.

Optimalt sett har jeg ønsket at vaskerom og bad har vært vegg i vegg - da gjerne med skap til håndduker som har åpning både fra baderomssiden og vaskeromssiden.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no