Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

iPhone 4S - Bluetooth finner ikke enheter

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-12, 09:59   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

iPhone 4S - Bluetooth finner ikke enheter

Jeg får ikke til å koble telefonen min til bluetooth i bilen. Bilen er en 2007 modell A4 med innebygget bluetooth og det gamle mmi-systemet med to farger. Telefonen er da en iphone 4s.

Det som skjer er at telefonen bare står og laller idiotisk og påstår at den søker etter enheter uten å finne noe. Alle andre telefoner finner bilen uten problemer.



Edit: Nå har jeg sjekket telefonen mot diverse greier. Den finner ingenting. Andre enheter kan finne telefonen min, men min telefon ser ingen rundt seg, den bare står og søker.


Sist redigert av Slettet bruker : 24-07-12 kl 10:33.
  Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 10:21   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Audi og iphone 4s?

Det går jo helt fint og komplikasjonsfritt å bytte til iTelefon, Smile.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 10:27   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Audi og iphone 4s?

Hm.

Det er telefonen - den finner ikke noe via bluetooth i det hele tatt. Andre kan se den, men den ser ingenting. Ingen settinger kan justeres.

  Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 10:32   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Audi og iphone 4s?

iPhone og Bluetooth er underlige greier.

Jeg fikk bilen og telefonen til å "møtes", men husker ikke helt hva hemmeligheten var.
Det jeg husker var at det var flere steg for å få bilen til å finne min iPhone enn det var for den å finne Sambos Samsung.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 10:54   #5
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone 4S - Bluetooth finner ikke enheter

Har du prøvd en hard reset av iPhonen? Ser at andre som har hatt problemer med å ikke finne blåtann-enheter har hatt hell med det.

(Hard reset: Hold inn power og home-knappene samtidig helt til Apple-logoen dukker opp.)

Her er en fyr som fikk hjelp av Apple support, se nederste post: https://discussions.apple.com/thread...rt=30&tstart=0

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 11:26   #6
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: iPhone 4S - Bluetooth finner ikke enheter

Prøvde det - hjalp ikke det heller.

  Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 11:45   #7
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone 4S - Bluetooth finner ikke enheter

Kjedelige greier. Og du fant samtidig bilen med annen enhet/telefon? (Så noe om i en blogg om at Audien bare står i pairing mode de første 5 minuttene etter at tenningen er på: http://www.iamaudi.com/setting-up-bl...one-with-audi/)

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 11:57   #8
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone 4S - Bluetooth finner ikke enheter

Forresten, har du prøvd å skru av Siri (om den er på)? https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 11:57   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: iPhone 4S - Bluetooth finner ikke enheter

Finner den med absolutt alt annet ja. Bilen slår av pairing mode etter noen minutter, så det er testet med nystartet bil.

Telefonen finner ingen andre enheter heller. HTC-en til nabopulten her finner alt mulig rart, inklusive min telefon - jeg finner ingenting.

Ikke skjønner jeg åssen jeg skal slå av at telefonen er søkbar heller.

  Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 11:58   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: iPhone 4S - Bluetooth finner ikke enheter

Siri har jeg ikke sett på, nei. I shall test this.

  Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 12:02   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: iPhone 4S - Bluetooth finner ikke enheter

Telefonen har ikke sånt lite bluetoothikon øverst i skjermen annet enn inni skjermbildet hvor jeg slår av og på bluetooth. Er det lille ikonet der hele tiden for dere andre?

  Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 12:15   #12
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone 4S - Bluetooth finner ikke enheter

Du har skrudd på blåtann? Jeg skrudde nylig på min og siden har symbolet vært det grået ut når den ikke er i bruk.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 12:17   #13
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone 4S - Bluetooth finner ikke enheter

Blåtannsymbolet viser hele tiden når den er på, er det en aktiv kobling så er ikonet tydeligere.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 12:24   #14
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: iPhone 4S - Bluetooth finner ikke enheter

Har samme problem, så eg følger med her.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 12:53   #15
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: iPhone 4S - Bluetooth finner ikke enheter

Hm. Vi er på sporet av noe. Jeg skrur på blåtann, og da får jeg ikon øverst. Det er svak farge. Med en gang jeg går ut av den skjermen igjen så forsvinner ikonet. Det skal altså ikke gjøre det?

Den finner for øvrig ikke vanlig ørehandsfree heller.

  Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 13:06   #16
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: iPhone 4S - Bluetooth finner ikke enheter

Er det en ny iphone du har? Det høres jo ut som det er noe galt med den, så kanskje ta kontakt med selger?

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 13:06   #17
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone 4S - Bluetooth finner ikke enheter

Skru på mens du er i bilen og søk?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 13:09   #18
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone 4S - Bluetooth finner ikke enheter

Blåtann-ikonet skal bli stående, ja. :testet:

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 13:11   #19
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: iPhone 4S - Bluetooth finner ikke enheter

Nå fikk jeg den til å ta imot en bærbar handsfree her etter lang tenkepause, og da ble ikonet stående. Jeg tester den igjen i bilen etterpå, er den ikke klar da heller så får jeg koble på en pc på bilen og se om den kan la seg overtale til å lete isteden.

  Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 17:29   #20
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: iPhone 4S - Bluetooth finner ikke enheter

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Har du prøvd en hard reset av iPhonen? Ser at andre som har hatt problemer med å ikke finne blåtann-enheter har hatt hell med det.

(Hard reset: Hold inn power og home-knappene samtidig helt til Apple-logoen dukker opp.)

Her er en fyr som fikk hjelp av Apple support, se nederste post: https://discussions.apple.com/thread...rt=30&tstart=0

Å, torsken! Din nydelige fisk! Tusen takk - nå virker det. Jeg måtte slå av Bluetooth, boote sånn her, starte bilen og så slå på Bluetooth - et voila - handsfree.
Jeg elsker deg litt akkurat nå.

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no