Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva med bestikk?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-06, 15:27   #21
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.203
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva med bestikk?

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Vi har Hardanger-bestikket Ramona. Dette bruker vi både til hverdag og fest.



Også har jeg mengder med Opphøyd Rose-sølvtøy liggende i bankboksen til foreldrene mine. Det blir liggende en god stund til, kjenner jeg

Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 19:11   #22
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva med bestikk?

Vi har arvet mye sølv. Har til tolv i ukjent merke, teskjeer og kakespader i dobbel rokokko, 20 teskjeer i ulike design, 12 gafler i et eller annet og 12 kniver med perlemorsskaft til, 12 syltetøyskjeer (hva skal man med det) og en haug med andre ting.

Hverdagsbestikket er for det meste også arvet og av ukjent merke.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 19:18   #23
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva med bestikk?

Una til hverdags - og fest, forsåvidt. Har sølv, Rådhus med vifte, men bruker det ikke ofte.

tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 19:25   #24
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med bestikk?

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Una til hverdags - og fest, forsåvidt. Har sølv, Rådhus med vifte, men bruker det ikke ofte.

Akkurat det har vi også. Har masse Una, og liker det veldig godt. Foreløpig er vi kun kake/kaffe-utstyrt med sølvbestikket. Men da har vi jo noe å samle på framover.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 19:31   #25
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva med bestikk?

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Jeg har Hardangerbestikk Carina til 12 til hverdags:

Dette har jeg å.. men det har begynt å minke litt.. før hadde jeg det liggende pent i esken, men da jeg flyttet sammen med mannen (som hadde MYE rart i skuffene-som jeg har byttet ut) -ble det brukt til hverdags..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 19:31   #26
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva med bestikk?

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

I skuffa på kjøkkenet har vi alskens mye rart som vi bruker til hverdags.

Ellers har vi Nina fra Hardanger til finbruk
Vi har også noe sølvbestikk som gubben arva, men de bruker vi ikke - ingen av oss liker sølvbestikk...

Akkurat det samme har vi.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 19:57   #27
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva med bestikk?

Enig, du har god smak (les samme smak som meg ), Skilpadda!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 20:15   #28
@nne
Ikke fra NM
 
@nne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: arendal
Innlegg: 301
@nne er litt kul@nne er litt kul@nne er litt kul
Standard

Sv: Hva med bestikk?

Det Una-bestikket ser veldig spesielt og spennende ut, men litt vanskelig aa se dem tydelig utifra bildene. Noen som har bedre bilder

__________________
Barn er utrolig flinke til å etterligne. Samme hvor mye du strever med å lære dem folkeskikk, oppfører de seg akkurat som foreldrene sine
@nne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 20:19   #29
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva med bestikk?

Vi har hardangerbestikk Anita til 8, det bruker vi til litt spesielle anledninger... Til hverdags har vi et eller annet billiggreier..

I tillegg har vi 11 eller 12 sølv t-skjeer i arvesølv.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 20:21   #30
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med bestikk?

Gense Silk til hverdags og fest

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 20:35   #31
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med bestikk?

Opprinnelig lagt inn av @nne, her.

Det Una-bestikket ser veldig spesielt og spennende ut, men litt vanskelig aa se dem tydelig utifra bildene. Noen som har bedre bilder

Var dårlig med nettbilder av Una-bestikket, men du kan se dem i flash på sidene til Norsk stålpress: http://www.norstaal.no/n_indexflash.html

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 21:14   #32
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva med bestikk?

Vi har bare to kjøkkenstoler vi

Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 21:18   #33
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med bestikk?

Lilje sølvbestikk og IKEA hverdagsbestikk.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 21:48   #34
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Hva med bestikk?

Piemont fra Villeroy&Boch i kjøkkenskuffen:



Frida fra Hardanger bestikk til pent



Og arvesølvet tror jeg heter Hardanger. Har til 8 tror jeg, pluss serveringsdeler.

Og kaffebestikk i Valdres sølv.


Sist redigert av Carrie : 11-11-06 kl 16:44.
Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 22:01   #35
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Hva med bestikk?

Vi har helt enkelt stålbestikk fra InVite til hverdags, og Nora fra Hardanger til andre anledninger.
Av sølv har vi Opphøyd rose, dessertskjeer, kakespade, syltetøyskje og kakegafler.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 22:08   #36
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med bestikk?

Jeg har fremdeles ikke noe sett med bestikk, da jeg aldri finner noe jeg virkelig liker. Må forøvrig si at jeg må kikke nærmere på det Kanne har.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 22:16   #37
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med bestikk?

"Nora" fra Hardangerbestikk

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 22:19   #38
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sv: Hva med bestikk?

Vi har Hardangerbestikk ( Nina, tror jeg) som vi bruker både til hverdag og fest.
I tillegg har vi 6 eller 12 kaffeskjeer og en kakespade i dragesølv som vi fikk i bryllupsgave. Kommer ikke til å kjøpe mere sølv, for jeg hater å pusse bestikk.

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 22:36   #39
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva med bestikk?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Vi har Ramona hardangerbestikk.

Samme her.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 22:42   #40
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva med bestikk?

Til hverdags har vi Skaugum kniver og gaflene og det andre husker jeg ikke hva heter

Til penbruk (dvs jeg bruker det ofte) sølv
Har dekketøy yil middag til 17.Har også det meste av serveringsutstyr, to sauseskjeer,etc etc
Telesølv og rådhus med vifte
Til kaffe har jeg kakespader,teskjeer,isskjeer,kakegafler etc til 12 i Telesølv

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no