Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Marinerte oliven?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-17, 21:28   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.148
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Marinerte oliven?

Det vil jeg gjerne ha oppskrift på!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-17, 21:39   #2
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marinerte oliven?

Kjøper de ferdig på butikken. Elsker marinerte oliven, men en får jo så mye godt på butikken. Meny her har dem stadig til 50% rabatt også pga. at de snart går ut på dato, så jeg er bare glad for at de ikke selger dem like bra til full pris. Meny har mange typer som er gode i alle fall.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-17, 21:44   #3
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.010
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Marinerte oliven?

Jeg har funnet ut at det bare er å putte oppi det man liker, men her er en variant jeg slumpa til for noe siden og de ble veldig gode:

Marinerte oliven

Skal av ein lime
Saft av 1/2 lime
1 chili i skiver
5 fedd kvitlauk delt i to
Ein god slant olje, eg blanda solsikke og oliven
Ein kvast eller to timian
Eit glas oliven, hell av laken
Litt maldonsalt

Bland saman og la stå i kjøleskåp til servering

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-02-17, 22:32   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.148
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Marinerte oliven?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Kjøper de ferdig på butikken. Elsker marinerte oliven, men en får jo så mye godt på butikken. Meny her har dem stadig til 50% rabatt også pga. at de snart går ut på dato, så jeg er bare glad for at de ikke selger dem like bra til full pris. Meny har mange typer som er gode i alle fall.


Kan jo det, men tenkte det var litt kjekt å lage selv når det skal være gave.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-17, 22:32   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.148
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Marinerte oliven?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg har funnet ut at det bare er å putte oppi det man liker, men her er en variant jeg slumpa til for noe siden og de ble veldig gode:

Marinerte oliven

Skal av ein lime
Saft av 1/2 lime
1 chili i skiver
5 fedd kvitlauk delt i to
Ein god slant olje, eg blanda solsikke og oliven
Ein kvast eller to timian
Eit glas oliven, hell av laken
Litt maldonsalt

Bland saman og la stå i kjøleskåp til servering

Takk for oppskrift! Ser godt ut.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no