Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-17, 23:53   #461
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Jeg har skaffa meg Självhushållning på Djupadal av Gustav og Marie Mandelmann, så nå har jeg manual til når strømmen går.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 00:11   #462
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Eller om dere skulle trenge oppskrift på hjernekaker av isbjørn. *har oppskrifter fra Vestisen*

Det høres ut som en utmerket zombiefelle. Bland i litt av isbjørnlevra, så dør de av a-vitaminsjokk hele gjengen.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 16:01   #463
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Altså, bare fordi det er apokalypse, betyr det vel ikke at vi skal ha helt lovløse tilstander hva gjelder trafikksikkerhet, Mavs?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 16:05   #464
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.450
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Altså, bare fordi det er apokalypse, betyr det vel ikke at vi skal ha helt lovløse tilstander hva gjelder trafikksikkerhet, Mavs?

Bakovervendt sikring av alle barn til de er minst fire år, apokalypse eller ikke.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 16:49   #465
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.316
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Altså, bare fordi det er apokalypse, betyr det vel ikke at vi skal ha helt lovløse tilstander hva gjelder trafikksikkerhet, Mavs?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 22:16   #466
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Altså, bare fordi det er apokalypse, betyr det vel ikke at vi skal ha helt lovløse tilstander hva gjelder trafikksikkerhet, Mavs?

Jo, det betyr det.
Det er liksom litt av greia at det ikke er så mange lover i virk etter apokalypsen.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 22:34   #467
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Jo, det betyr det.
Det er liksom litt av greia at det ikke er så mange lover i virk etter apokalypsen.

Lovene er jo der, selv om ikke politi og domstoler følger dem opp. *plikt-etikk, ikke konsekvens-etikk*

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 23:49   #468
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Lovene er jo der, selv om ikke politi og domstoler følger dem opp. *plikt-etikk, ikke konsekvens-etikk*

Ja, altså ute av virk.
Har du sett Mad Max?
Vi snakker apokalypse, ikke fire timer strømbrudd, selvfølgelig må vi ha stol på taket, kufanger i stål og alt for store hjul!

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 13:27   #469
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Noen jeg kjenner, som er litt i "preppemodus", fant ut at hun ikke ville ende opp med å strikke bind til seg og døtrene etter katastrofen, så derfor skulle hun kjøpe mensbeger til alle sammen.
(Ikke at mensbeger er så dumt, men jeg synes begrunnelsen var artig.)

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 14:40   #470
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Noen jeg kjenner, som er litt i "preppemodus", fant ut at hun ikke ville ende opp med å strikke bind til seg og døtrene etter katastrofen, så derfor skulle hun kjøpe mensbeger til alle sammen.
(Ikke at mensbeger er så dumt, men jeg synes begrunnelsen var artig.)

Det må jeg tipse døtrene om, jeg trenger ikke slikt lenger. Jeg skal hamstre ull i steden, tynne fine ullklær, det trenger ikke vaskes så mye, litt lufting er godt nok.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 14:48   #471
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Jeg har sånn bil som trekker i alle fire hjørner med sju seter, så hvis jeg får være med på laget tar vi folk inni bilene og utstyr på planet til Mav, tenker jeg.
Og Strå på taket med rifla, selvfølgelig.
Du må verve en takskytter du også, Mav, eller enda bedre: Montere 12.7 på planet!
(Det er jo nesten så jeg synes denne apokalypsen kan se å materialisere seg, snart!)

Skal jeg ta med den muskedunderen jeg har i kjeller'n også? Den har en litt ekkel rekyl, sånn av kragebeinknekketypen, men heller det enn å bli spist av zoombier tenker nå jeg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 15:06   #472
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Det må jeg tipse døtrene om, jeg trenger ikke slikt lenger. Jeg skal hamstre ull i steden, tynne fine ullklær, det trenger ikke vaskes så mye, litt lufting er godt nok.

Jammen godt du skal sitte på taket.

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Skal jeg ta med den muskedunderen jeg har i kjeller'n også? Den har en litt ekkel rekyl, sånn av kragebeinknekketypen, men heller det enn å bli spist av zoombier tenker nå jeg.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 18:46   #473
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Jammen godt du skal sitte på taket.


Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-17, 22:25   #474
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Skal jeg ta med den muskedunderen jeg har i kjeller'n også? Den har en litt ekkel rekyl, sånn av kragebeinknekketypen, men heller det enn å bli spist av zoombier tenker nå jeg.

Du kan heller få låne ett nytt muskedunder av meg som ikke tar kravebeinet ditt. Evt. har jeg ett sånt som holder kravebeinetpåplassgreie.

Har dessuten forberedt meg så godt jeg kan. Nå tar jeg meg litt rødvin og venter på akopa..., aloka....apokalypsen

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-17, 23:10   #475
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Du kan heller få låne ett nytt muskedunder av meg som ikke tar kravebeinet ditt. Evt. har jeg ett sånt som holder kravebeinetpåplassgreie.

Har dessuten forberedt meg så godt jeg kan. Nå tar jeg meg litt rødvin og venter på akopa..., aloka....apokalypsen

Vi trenger begge muskedunderne selvsagt. Mens vi venter på polkalipsylen. Det er det den heter. I hvert fall etter at jeg måtte drukne mine fornærmethet i rødvin...

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-17, 23:11   #476
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

....fordi

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Jammen godt du skal sitte på taket.

Mener du at jeg kommer til å lukte vondt?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-17, 23:16   #477
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Guttungen har slått faren på jaktfeltrunde i dag så da kan vi stille med tre skarpskyttere, 7 rifler og 2 pistoler.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-17, 23:34   #478
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Guttungen har slått faren på jaktfeltrunde i dag så da kan vi stille med tre skarpskyttere, 7 rifler og 2 pistoler.

Bra! Nye rekrutter er alltid velkomne.

Etter en heller ydmykende runde på NM i jaktfelt er jeg nå klar for nye dyster med zombier. Det gjelder å huske at man har stilt siktet 6 klikk opp nemlig. Helst FØR man går en runde på NM.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-17, 21:11   #479
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Påskepriskrig er apokalypsevennlig. Har fylt opp kjellerhyllene med hermetikk, tørrmat og annet lagringsvennlig: tomater, bønner, ananas, mais og maiskolber, fiskesuppeposer og jus++. Slikt er jo kjekt ellers også, men prepperen i meg ble litt ekstra ivrig denne gangen.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-17, 21:16   #480
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.450
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Husk smågodt!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no