Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Hvilket alpinutstyr?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-16, 09:54   #1
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Hvilket alpinutstyr?

Hvis man skulle kjøpe seg alpinutstyr for første gang i en alder av tja, midten-sluttenavtredveårene, hva går man for da? Jeg har lånt slalomski før, men har mest stått telemark og trives best med det. I vinterferien så jeg ikke en eneste person på telemark i et av Norges største skianlegg, er jeg helt på sidelinjen hvis jeg går for telemark nå?

Han som skal betale for utstyret ivrer på telemark med bindinger som kan løsnes slik at man kan bruke dem på toppturer. Jeg er klar over at skiene stort sett er de samme, men jeg er fryktelig usikker - er jeg blitt for pingle til å stå telemark? Får jeg det til? De få gangene jeg har prøvd slalom har jeg synes det var kjedelig, pluss at jeg ikke føler at jeg har så god kontroll som med telemark. Har noen erfaringer?

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 09:56   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.944
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket alpinutstyr?

Jeg ville gått for twintip, men det er nok mest fordi jeg innbiller meg at jeg ikke har lårmuskelatur til å stå telemark. Det er virkelig ingen som står telemark lengre, men det er jo ikke noen god grunn til det.

Jeg står nedoverski sammen med ungene, og de liker å kjøre i parkene. Siden jeg tenker at det er greit å følge dem, så ville jeg valgt twintip selv om jeg virkelig ikke ser for meg at jeg kommer til å kjøre baklengs noen gang.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 10:01   #3
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket alpinutstyr?

Hehe, baklengs er bare så uaktuelt. Det er snakk om to-tre ganger i året på de gode årene, så god blir jeg ikke.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 10:01   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket alpinutstyr?

Jeg tror du bør leie eller låne for å teste.

Jeg kjøpte folkepakken best i test hos XXL, Atomic carvingski og helt ok sko. Men de er kjedelige, og de dumme carving skiene svinger og svinger.

Jeg burde sikkert sett etter alminnelige slalomski eller kanskje det heter utforski i dag fordi jeg kan kjøre ski nedover med samlede ben, og det kan sikkert du også når du kjører telemark, og da er carving i veien, plutselig lå jeg i nettingen nederst på Trysil. og sint. Den gang jeg kjøpte skulle alle ha carving.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 10:04   #5
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket alpinutstyr?

Det er bare at det er det med samlede ben jeg ikke nødvendigvis er så god på...jeg er vant til å sette det ene benet foran det andre. Men det kan jo selvsagt trenes!

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 10:05   #6
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket alpinutstyr?

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Det er bare at det er det med samlede ben jeg ikke nødvendigvis er så god på...jeg er vant til å sette det ene benet foran det andre. Men det kan jo selvsagt trenes!

Overgang blir det uansett, et ben foran med carving blir også veldig feil. .

Grei beskrivelse på Oslo Sportslager, stive lange ski med liten innsving til de med erfaring og som liker fart. Men se også www.boardshop.no.
"Telemarkski

Disse skiene finnes i noen tilfeller i egne varianter basert på alpinmodellene. De blir da ofte laget noe lettere og mykere. I dag har både telemarkstøvler og bindinger blitt så gode at man vanligvis bruker alpinski til telemark fordi forskjellen på skiene oftest er svært liten. Alle våre ski som ikke har intgrerte plater for alpinbindinger kan derfor brukes som telemarkski. Det er imidlertid noen modeller vi anbefaler sterkere enn andre, da for eksempel twintipski med myk bakski som egner seg best med alpinbindinger. Lengden på telemarkski velges normalt lik egen høyde, +/- 5 cm. Dette fordi telemarkskiene kun har tåfeste og vil miste noe av sin stabililet hvis skiene er for korte. Skal skiene være korte bør de derfor være relativt stive. Når du har funnet ut hvilken type ski som passer for deg gjenstår det å velge hvilken ski, i hvilken lengde du vil ha innenfor din kategori. I beskrivelsene av skiene i våre nettsider finner du opplysninger om skiene. Som radius, fleks (lengdestivhet), lengde, bredde osv. Slik at du enkelt kan plukke ut skien som passer best for deg. For å hjelpe deg til valg av lengde kan vi nevne noen grunnprinsipper. Normalt er korte ski lettere å kjøre på enn lange ski. Nybegynnere anbefales derfor litt kortere ski, mens erfarene kjørere ofte velger lange ski. Stive, lange ski med liten innsving vil være fartsstabile men er ikke å anbefale for nybegynneren. Myke ski anbefales lette kjørere, og nybegynnere, evt. som pudderski eller parkski. Medium stive ski kan brukes av de fleste, men vil for lette kjørere eller nybegynnere bli litt tunge å jobbe med. Tunge kjørere kan velge en litt stivere ski selv om de er nybegynnere."

__________________
06 & 08 .

Sist redigert av Lavender : 10-03-16 kl 10:13.
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 10:13   #7
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket alpinutstyr?

Jeg kjører telemark! Så ikke si at ingen gjør det, lenger. Kjæresten og en kollega har faktisk kjøpt seg utstyr i år og, så det der svinger. Jeg ser mange telemarkkjørere når jeg er i bakken, men det er sikkert fordi jeg står selv.

Slalomski kan jeg ingenting om, så jeg er absolutt ikke til nytte. Jeg vurderer å kjøpe noe brukt utstyr, da, for jeg klarer jo ikke holde følge med ungene på telemark.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 10:21   #8
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket alpinutstyr?

Ah, det var jo enda et poeng. Jeg har to av den spinnville sorten som bare setter utfor, men de er ikke flinke nok eller har nok erfaring til å få stå alene, og det spørs hvor lenge de gidder å vente på hu mor. Han som kjører snowboard kan jeg nok følge en stund.

Men så godt at jeg ikke er alene! Jeg ser på Instagram at venner kjører telemark, men det er mest på toppturer og utenfor løyper.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 10:34   #9
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket alpinutstyr?

Det ser dyrt ut, men det er alltid et pakketilbud eller salg. Men dette er allsidig ski, også til telemark.

https://www.gsport.no/produkt/173794/voelkl-mantra

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 10:37   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket alpinutstyr?

Det var mange telemarkere i Trysil i helgen. Jeg har tenkt å kjøpe nytt utstyr i løpet av sesongen; jeg vil ha utløserbindinger også på telemark. Mannen trynet og dro av 3 leddbånd fordi skiene satt fast i snøen mens han gikk rundt.

Mine telemarkski er altfor korte og carvede, de svinger for mye og er for ustabile. Men litt innsving ville jeg absolutt hatt, da får man en frempå kjørestil og kan bare kante for å svinge. Det er mye morsommere og gir bedre fart.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 11:17   #11
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket alpinutstyr?

Det høres ut som fornuft, Candy. Jeg vil nok ikke ha veldig lange ski, jeg er ikke så tung og må bruke mye kraft for å få sving - men det er med 15 år gammel erfaring. Det er jo overhodet ikke sammenlignbart med dagens utstyr.

Forråseidetsånn: Jeg har stått på ski en uke i Alpene - på fjellski med NNN-binding. Altså vanlige, brede langrennsski med stålkant og myke skinnsko. Det gikk jo det også...og det var det jeg hadde på den tiden. Var ikke snakk om å kjøpe nytt bare for en uke.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 11:20   #12
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket alpinutstyr?

Takk for tips, Lavender. Dette blir samlet bursdagsgave fra absolutt hele storfamilien, som alle rørende er enige i at jeg må få utstyr så jeg kan holde mine barn med selskap i bakken. Dermed kan jeg gå et stykke opp i pris.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 12:11   #13
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.378
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket alpinutstyr?

Folk kjører telemark. Ikke så mye, men det slenger da en og annen. Jeg har også kjørt telemark til nylig, og må innrømme at jeg ikke hadde brydd meg en millimeter om jeg så var den eneste på kloden.

Jeg kjøpte meg slalåmski, fordi jeg hadde lyst til å prøve det igjen etter veldig mange år, og fordi jeg skulle kjøre med ungene og det var det de hadde. På telemark må jeg innrømme at jeg ikke klarte å holde følge med dem. Nå klarer jeg det ikke på slalåm heller, når det gjelder eldstejenta, men det er nå så.

Jeg kjøpte carvingski, og er fornøyd med det (hadde carvingski til telemark også da, og kunne sånn sett bare byttet binding og sko, men ville ha muligheten til begge deler). Største forskjellen fra da jeg var "ung" og kjørte i bakke er faktisk at nå har alle hjelm. Jeg følte meg faktisk mer rar og utenfor uten hjelm enn med telemarkski, så det innså jeg fort at jeg måtte skaffe meg (ikke først og fremst for å passe inn da men tidligere tenkte jeg liksom aldri over at det var noe man skulle ha i slalåmbakken, det var liksom for småunger og proffe).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 12:40   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket alpinutstyr?

Det er mye morsommere å kjøre telemark enn slalåm.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 12:42   #15
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.378
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket alpinutstyr?

Enig. Det gir en helt spesiell følelse når det flyter, som jeg aldri får på slalåm.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 12:42   #16
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket alpinutstyr?

Hjelm er faktisk det eneste jeg har. Jeg vet ikke om jeg har som mål å holde samme fart som ungene, da tror jeg at jeg tisser på meg underveis med det tempoet eldstemann holder. De får vel vente litt eller leke seg litt ned bakken. Minstejenta kjører uansett ikke fra meg på en stund.

Jeg er veldig glad i å gå på langrenn, og vi drømmer om toppturer når 1. ungene klarer seg selv eller 2. de vil være med (as if). Da kan jeg bruke samme ski, påstås det.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 12:43   #17
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket alpinutstyr?

Nemlig, det lille jeg har prøvd av slalom har aldri gitt den samme følelsen. Kan ha noe med øvelse å gjøre for min del, men det er jo heller ikke like gøy å trene på slalom.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 12:43   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.378
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket alpinutstyr?

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Hjelm er faktisk det eneste jeg har. Jeg vet ikke om jeg har som mål å holde samme fart som ungene, da tror jeg at jeg tisser på meg underveis med det tempoet eldstemann holder. De får vel vente litt eller leke seg litt ned bakken. Minstejenta kjører uansett ikke fra meg på en stund.

Jeg er veldig glad i å gå på langrenn, og vi drømmer om toppturer når 1. ungene klarer seg selv eller 2. de vil være med (as if). Da kan jeg bruke samme ski, påstås det.

Men da må du nok ha andre bindinger enn vanlig slalåm. Telemark, eller randonee.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 12:45   #19
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket alpinutstyr?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Men da må du nok ha andre bindinger enn vanlig slalåm. Telemark, eller randonee.

Ja, det er derfor telemark er aktuelt selv om ingen andre skulle kjøre det.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 12:47   #20
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket alpinutstyr?

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Jeg kjører telemark! Så ikke si at ingen gjør det, lenger. Kjæresten og en kollega har faktisk kjøpt seg utstyr i år og, så det der svinger.

Ja, det skal være sikkert og visst. Svinger som bare det, svosj-svosj.

Anbefaler å arve 10 år gamle carvingski fra en kollega, sånn at man bare trenger å kjøpe briller og hjelm. Jeg er lite interessert i alpinkjøring, egentlig, men dette var en glimrende løsning som gjør meg i stand til å kjøre litt i ny og ne (for ikke å si ned ) for ungenes skyld. Ville nok ha kjøpt noen greier på Finn.

*tørr og veeldig konstruktiv* (Ja, jeg er LEI av jobben min akkurat nå. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no