Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Glutenfritt til vegetarianer

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-17, 10:57   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Glutenfritt til vegetarianer

Vi får besøk i kveld, og jeg er helt blank på hva jeg skal servere.

En vegetarianer med cøliaki kommer, i tillegg er det allergi mot skalldyr, nøtter samt en person som ikke er glad i ost (dvs gratinering utgår).

Er det noen som har tips til noe enkelt og godt jeg kan lage? (Hadde fullt hus i går også så jeg har ikke veldig lyst til å kokkelere i timesvis. Dessuten skal jeg på trening og har bare en liten time på meg til å lage maten. Stort pluss om det er noe jeg kan lage før trening.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-17, 11:16   #2
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Glutenfritt til vegetarianer

Denne gulrotsuppen er fantastisk god og veldig enkel/rask. Jeg pleier å servere med en blanding av lett stekte kikerter + soltørkede tomater, til å drysse på toppen.


http://www.tv2.no/a/7495912/

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-17, 11:17   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.138
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glutenfritt til vegetarianer

Pasta?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-17, 11:22   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.707
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glutenfritt til vegetarianer

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Pasta?

Glutenfri pasta er veldig sjelden god, egentlig. Jeg synes suppe høres lettvint og godt ut!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-17, 11:24   #5
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glutenfritt til vegetarianer

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Denne gulrotsuppen er fantastisk god og veldig enkel/rask. Jeg pleier å servere med en blanding av lett stekte kikerter + soltørkede tomater, til å drysse på toppen.


http://www.tv2.no/a/7495912/

Den så ikke dum ut, skal vurderes.

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Pasta?

Har tenkt tanken, har en knallgod pastaoppskrift med mye grønnsaker og tomatsaus. Da kan jeg evt steke litt kylling og servere ved siden av for de som ønsker kjøtt.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-17, 11:41   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.138
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glutenfritt til vegetarianer

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Glutenfri pasta er veldig sjelden god, egentlig. Jeg synes suppe høres lettvint og godt ut!

Pastaen smaker ikke så mye da. Spaghettien de har på Obs er helt ok syns jeg. Trenger jo ikke ha glutenfritt til alle heller.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-17, 11:43   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.138
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glutenfritt til vegetarianer

Eller hva med gresk vegetargryte?
Det skal jeg lage i dag.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-17, 11:53   #8
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glutenfritt til vegetarianer

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Glutenfri pasta er veldig sjelden god, egentlig. Jeg synes suppe høres lettvint og godt ut!

Det er det greit å vite. Ris er vel greit, ellers er vel suppen et godt alternativ.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-17, 12:04   #9
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glutenfritt til vegetarianer

Jeg fant denne oppskriften og tenker det passer godt.

Kan noen som har peiling bare ta en titt og se at det ikke er noe der som må sløyfes mtp cøliaki? Basmatiris er OK?
http://vegetarmat.org/oppskrift/chili-sin-carne/

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-17, 12:17   #10
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glutenfritt til vegetarianer

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg fant denne oppskriften og tenker det passer godt.

Kan noen som har peiling bare ta en titt og se at det ikke er noe der som må sløyfes mtp cøliaki? Basmatiris er OK?
http://vegetarmat.org/oppskrift/chili-sin-carne/

Den er helt trygg. 👍🏼 Basmatiris er ok.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-17, 12:23   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glutenfritt til vegetarianer

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Glutenfri pasta er veldig sjelden god, egentlig. Jeg synes suppe høres lettvint og godt ut!


Barilla sin smaker helt vanlig pasta, synes jeg. Og jeg er kresen på akkurat sånt noe. Spiser ikke glutenfritt selv, men har ei venninne med cøliaki og har derfor prøvd ut forskjellige pastaer og Barilla sin er nesten på det nivået at jeg ikke kjenner forskjell. Ja og Schär sin fullkornspaghetti (liker ikke de andre så godt men akkurat DEN er digg) er faktisk en av de beste jeg har smakt. Liten pakke da, 250 gram, men supergod! Kjøper faktisk den i ny og ne selv om jeg spiser gluten.

Ville søkt på de veganske bloggene, i glutenfritt-seksjonen. De er jo alltid frie for melk, egg, skalldyr og gluten (altså det som er merket med glutenfritt). Mange allergikere glemmer at de veganske bloggene er et eldorado av oppskrifter uten det de ikke tåler. Jeg har mange ikke-veganere som følger min blogg, rett og slett fordi de ikke tåler egg, melk og/eller skalldyr.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-17, 12:24   #12
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.138
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glutenfritt til vegetarianer

Ja, det var Barilla jeg og tenkte på.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no