Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kan ordet "godlynt" oppfattes som negativt?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-24, 08:00   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.034
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan ordet "godlynt" oppfattes som negativt?

Lang historie kort: jeg skal i bursdag til min mors ektemann. Han har bedt om å få tilsendt et ord som jeg mener beskriver ham.

Jeg er veldig glad i denne karen. Han er virkelig en klippe for min mor, og en veldig ålreit fyr å forholde oss til for både barn og barnebarn. Han kom inn i mammas liv etter at mine unger var født, men ganske små. Så jeg har ikke noe faderlig forhold til ham selv om han kan betegnes som stefar. Men jeg setter unektelig stor pris på den han er for mamma. Han har lun humor, men kan definitivt tulle med oss. Helt uten at jeg oppfatter det som spydig.

Man altså: vil ordet "godlynt" kunne oppfattes negativt? Fyren har sin opprinnelse i Kristiansund, hvis det er av betydning.



(Selv har jeg blitt betegnet som "rivjern". Det reagerte jeg på, for på min kant av landet så innebærer det å være ganske skarp i kantene. Men det ble sagt i en kontekst hvor jeg skjønte at det egentlig bare var positivt ment. Jeg er så redd for å gjøre en sånn feil selv.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no