Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Jaktsesongen på signaturer er åpnet

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-12, 10:12   #1
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Jaktsesongen på signaturer er åpnet

Siden tråden min om Ignore-funksjonen ble så populær; kan vi bli helt kvitt automatiske signaturer på forumet uavhengig av innstillinger?

Jeg har, naturligvis, signaturvisning slått av. Men jeg ble nylig minnet på at de faktisk fins, og det er jo irriterende nok. På et annet webforum jeg frekventerer har eieren av nylig bannlyst dem, som følge av at de hos enkelte tok overhånd. Det virker det som de fleste oppegående brukerne der er godt fornøyd med det. Nå har vel FP en del fornuftige begrensninger på signaturinnhold allerede, men jeg mener det med fordel kan strammes inn mer.

Signaturer under innhold på nettet utspilte sin rolle på 1980-tallet. Den gangen var det fornuftig å ha kontaktinformasjonen sin der. Men signaturer brukes jo ikke til noe fornuftig lenger. De som har noe på hjertet som er så viktig, vittig eller åndfullt, at de vil si det hele tiden kan de jo legge det på profilsiden de er utstyrt med, så kan de som er interessert klikke seg inn dit hver gang de får lyst til å lese det.

Ben "insert ASCII map of Australia, note location of Perth" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 10:16   #2
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jaktsesongen på signaturer er åpnet

Jeg synes at på et forum for foreldre er det veldig nyttig med signatur som viser antall og fødselsår på barna man har. Diskusjonsnyttig, rett og slett.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 10:16   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.533
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jaktsesongen på signaturer er åpnet

Eh. Du har det avslått, så du ser dem ikke, men bare det at de finnes irriterer deg? Seriøst?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 10:17   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jaktsesongen på signaturer er åpnet

Jeg husker i riktige gode/fæle dager på et annet rosa forum, der signaturene var så lange og brede at de tok opp 75% av sidene.
Jeg har signatur, men klarer meg fint uten.
Jeg husker i riktig gode gamle dager da vi holdt på med news og sånn, med signaturer a la Ben Murphy. Det er egentlig mye kjekkere.

Ru
-tilpasningsdyktig

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 10:23   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jaktsesongen på signaturer er åpnet

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes at på et forum for foreldre er det veldig nyttig med signatur som viser antall og fødselsår på barna man har. Diskusjonsnyttig, rett og slett.

Men det er litt dumt å ta utgangspunkt i dette, siden mange har dem avslått. Jeg har det for eksempel, og må ofte spørre hvor gamle ungene man spør om ett eller annet om er.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 10:24   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jaktsesongen på signaturer er åpnet

Tenk at du går glipp av signaturen min, BM.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 10:24   #7
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jaktsesongen på signaturer er åpnet

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.


Jeg har, naturligvis, signaturvisning slått av. Men jeg ble nylig minnet på at de faktisk fins, og det er jo irriterende nok.

Oj. Såpass.

Jeg synes forøvrig også at signaturer er en uting, så den saken har jeg slått av. Det plager meg heldigvis ikke å vite at det går an å skru den på igjen.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 10:25   #8
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jaktsesongen på signaturer er åpnet

Jeg syns det hadde vær veldig fint om alle kunne hatt antall barn og alder på de i signaturen jeg.

:veldig støttende:

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 10:29   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jaktsesongen på signaturer er åpnet

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg syns det hadde vær veldig fint om alle kunne hatt antall barn og alder på de i signaturen jeg.

Kan man ikke bare opplyse om det der det er relevant?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 10:32   #10
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jaktsesongen på signaturer er åpnet

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes at på et forum for foreldre er det veldig nyttig med signatur som viser antall og fødselsår på barna man har. Diskusjonsnyttig, rett og slett.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men det er litt dumt å ta utgangspunkt i dette, siden mange har dem avslått. Jeg har det for eksempel, og må ofte spørre hvor gamle ungene man spør om ett eller annet om er.

Dette er jo gode argumenter for å legge denne typen informasjon på profilsiden i stedet for i en signatur. Irritable brukere med estetisk sans går rett og slett glipp av diskusjonsnyttig informasjon slik ting er i dag.

Ben "why so serious?" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 10:32   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jaktsesongen på signaturer er åpnet

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg syns det hadde vær veldig fint om alle kunne hatt antall barn og alder på de i signaturen jeg.

Det er jo absolutt ingenting i veien for å ha det på profilen i stedet?

Her på Foreldreportalen synes jeg at vi ofte diskuterer ting som ikke er så veldig avhengig av alderen på ungene. Folk kan heller begynne å skrive hvor gamle ungene er i innleggene dersom det er relevant.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 10:33   #12
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jaktsesongen på signaturer er åpnet

Jeg liker signaturene her på FP, de tar ikke mye plass, stjeler ikke fokus, men er informative og nyttige. Ikke alle har signaturer, og det er jo greit, men kan som Tallulah skriver bare spørre, men jeg synes det er mye enklere og ryddigere å ha en-to linjer i signaturen i stedet. Spesielt nyttig når man diskuterer eller spør om råd og nye brukere svarer.

Jeg vet ikke hva det er, men jeg synes signaturer hører hjemme på et foreldreforum. På diskusjon.no er det kanskje ikke like vettugt.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 10:35   #13
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jaktsesongen på signaturer er åpnet

Jeg liker i grunnen FP-signaturene godt, de er sobre grunnet regelverket, og mange av dem er veldig bra (jeg ler daglig høyt av Esmes). De kan være informative også, men jeg er i grunnen mest opptatt av underholdningsperspektivet. :hedonist:

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 10:43   #14
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jaktsesongen på signaturer er åpnet

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kan man ikke bare opplyse om det der det er relevant?

Jo, det er jo klart man kan. Men jeg synes fortsatt det er enklere at de bare er der hele tiden.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 10:44   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jaktsesongen på signaturer er åpnet

Jeg liker morsomme signaturer, jeg også. Og det er veldig få signaturer som er så prangende eller fargerike at de er til nevneverdig plage.

Jeg ser ingen grunn til å forby signaturer fordi det finnes brukere som irriterer seg over at de finnes, på tross av de ikke trenger å se dem.

Så får det være opp til den enkelte om man vil legge frem tilstrekkelig informasjon i innleggene sine til at innleggene er leselige, også for de som har signaturer slått av.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 10:46   #16
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jaktsesongen på signaturer er åpnet

Er det jeg som husker helt feil, eller ble vi ikke nærmest oppfordret til å ha barnas alder i signaturen en gang i tiden?

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 10:52   #17
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jaktsesongen på signaturer er åpnet

Signaturer er viktig. Jeg har nylig tildelt Teo en oppgave basert på en signatur jeg husket at hun hadde før. Som hun aldri har hatt. Men oppgaven ble løst til perfeksjon, så signaturer skal man ikke kimse ad.

  Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 10:53   #18
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jaktsesongen på signaturer er åpnet

Er det den streken som plager deg, BM?

Det er vel bare den som skiller din og min signatur.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 10:53   #19
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jaktsesongen på signaturer er åpnet

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg liker i grunnen FP-signaturene godt, de er sobre grunnet regelverket, og mange av dem er veldig bra (jeg ler daglig høyt av Esmes). De kan være informative også, men jeg er i grunnen mest opptatt av underholdningsperspektivet. :hedonist:



Jeg hadde alderen på foreldrene mine i signaturen en stund. Det synes jeg var veldig fint.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 10:56   #20
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.533
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jaktsesongen på signaturer er åpnet

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Om man skriver under på BM-vis eller har en linje med ungenes fødselsår blir akkurat det samme for min del i alle fall. Ingen av delene irriterer meg.

Jeg må innrømme at jeg synes det er utrolig tåpelig å klage på at signaturer man kan velge å ikke vise eksisterer, når man selv velger å signere på den måte BM gjør.

Men for all del, jeg kan godt skru av signaturen min og signere hvert innlegg med

Input, og sønnen, des. 2010

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no