Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ullpysj

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-08, 09:25   #41
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Ullpysj

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Takk for svar! Da lærte jeg noe nytt i dag også. Da er plaggene straks litt mer brukervennlige synes jeg. Ikke for det, trøyene i ull/silke trenger ikke vaskes ofte.

Jepp, det hjelper på.
Men nei, så lenge de blir luftet trenger de ikke vaskes så mye. Det gjelder forøvrig ikke bare ull/silke plagg, men alle plagg i ubehandlet ull (men for all del ikke plastull).

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 09:33   #42
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Ullpysj

Hva slags gift?

(Veldig overrasket over at man tillater gift i babytøy)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 10:28   #43
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullpysj

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hva mener der med "plast" og "gift" egentlig?

Med det mener man at man er hjernevasket av Nøstebarn-propagandaen. Jeg har enda til gode å se dokumentasjon (som ikke kommer fra forhandlere eller folk som har hentet den fra forhandlere) på at behandlet ull er farlig eller fungerer mindre bra enn ubehandlet.

Jeg merker ikke annet enn at både jeg og ungene holder oss like varme og gode i behandlet ull som i ubehandlet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 12:00   #44
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ullpysj

Janusulla er jo økotex-merket, som betyr at de ikke benytter seg av skadelige stoffer i fremstillingen av klærne. Det blir da litt overdramatisk å hevde at de inneholder gift.

Vi har både nøstebarn, bånsull og janus ullpysjer, og er fornøyde med alle. Nøstebarn og bånsull bruker vi når det er kaldt, janus når det er litt varmere.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 13:23   #45
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullpysj

Møllbehandling har ikke vært brukt på en mannsalder, og Økotex bør være en bra garanti for at de ikke inneholder giftstoffer, ja. :har lest meg opp:

Ullfibrene er dekket av kunstharpiks, noe som strengt tatt bryr meg midt bak så lenge ulla fortsatt virker som den skal (og det gjør den etter min erfaring), og tåler vår type bruk. Andre som får til Nøstebarnulla skal gjerne få fortsette med det, for min del ( ), men slipp opp litt på den regelrette propagandaen (for å ikke kalle det "løgn") er dere snille.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 14:56   #46
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullpysj

på Polyanna.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 15:23   #47
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.804
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullpysj

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Møllbehandling har ikke vært brukt på en mannsalder, og Økotex bør være en bra garanti for at de ikke inneholder giftstoffer, ja. :har lest meg opp:

Ullfibrene er dekket av kunstharpiks, noe som strengt tatt bryr meg midt bak så lenge ulla fortsatt virker som den skal (og det gjør den etter min erfaring), og tåler vår type bruk. Andre som får til Nøstebarnulla skal gjerne få fortsette med det, for min del ( ), men slipp opp litt på den regelrette propagandaen (for å ikke kalle det "løgn") er dere snille.

Det er en velkjent teknikk det, å messe om det man liker, og tviholde på at alt annet er søppel vet du. Jeg sikter ikke til noen spesifikke, bare så det er sagt, men det går stadig igjen i diskusjoner om bilseter, ulltøy, parkdresser, sko, vogner osv. Da vi skulle kjøpe bilsete til minsten så var det tre ulike, kjente merker som alle var "best i test". Jaha..

Jeg synes det er flott at folk deler info med andre altså, men det kan være lurt å sette seg ordentlig inn i ting før man misjonerer.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 15:34   #48
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ullpysj

Ler og ler. Er det mulig å hisse seg sånn opp over ulltøy, og kva andre gjere?
Blir stadig like overaska over det her inne, og på andre forum for den sags skyld.

Teof., eg gidder ikkje vaske på reine kler. Om ho hadde pissa pysjen full, så hadde eg seff vaska den. Men når ho har body under og "vanntett"bleie, og den blir hengt opp på knaggen om morningen og henger der til ho legger seg igjen så varer den ganske lenge. Men what ever, du må berre rynke på nasa. Vi bur sikkert i en grisebinge

Uansett ,folk må berre bruke den ulla, eller bomull for min skyld på både seg sjølv og ungane. Alle har ulike meiningar, og om eg digge nøstebarn og merkar stor forskjell på dei kleda og feks tom og trine så betyr ikkje det at eg meiner ALLE skal gjere det. Kunne ikkje brydd meg mindre om kva naboen tok på seg sjølv eller ungane.

Jaja mangt slag man skal henge seg opp i


Sist redigert av tiril : 21-01-08 kl 15:46.
  Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 15:41   #49
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullpysj

Jeg har da ikke sagt et kvidder om hvor ofte eller sjelden du vasker pysjene?? Det eneste jeg har sagt er at JEG ikke fåt til å holde Nøstebarnull pen, og at jeg blir litt sur når folk LJUGER og sier at jeg kler ungene mine i gift. Når jeg ikke gjør det. Ellers mener jeg virkelig at folk får bruke akkurat den ulla de vil. Er da ikke KOMMunist, heller!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 15:45   #50
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ullpysj

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har da ikke sagt et kvidder om hvor ofte eller sjelden du vasker pysjene?? Det eneste jeg har sagt er at JEG ikke fåt til å holde Nøstebarnull pen, og at jeg blir litt sur når folk LJUGER og sier at jeg kler ungene mine i gift. Når jeg ikke gjør det. Ellers mener jeg virkelig at folk får bruke akkurat den ulla de vil. Er da ikke KOMMunist, heller!

Nei det har du ikkje Meiner seff Teof.
Sorry Poly!

  Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 15:47   #51
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ullpysj

Teofelia er forresten Bedreviter, så man kan vel ikkje forvente anna fra ho

  Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 20:06   #52
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ullpysj

Hei damer!!!!!
Ulla kommer fra sauen, så takk kjære sau, for at du gir oss noe å diskutere

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 20:36   #53
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullpysj

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

Teofelia er forresten Bedreviter, så man kan vel ikkje forvente anna fra ho

Sant nok, men utover det har du selvsagt rett i at jeg ikke på noen måte har noe med å kommentere hvor ofte du vasker klærne dine. Kommentaren min var langt over streken, og jeg ber om unnskyldning.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 21:41   #54
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ullpysj

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Sant nok, men utover det har du selvsagt rett i at jeg ikke på noen måte har noe med å kommentere hvor ofte du vasker klærne dine. Kommentaren min var langt over streken, og jeg ber om unnskyldning.


Hehe for meg må du berre kommentere:=) Kunne jo vert verre, tenk om eg berre hadde vaska den kvart skotår

Ja Leve Sauen!!!

  Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 22:03   #55
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ullpysj

Jeg vasker heller ikke Nøstebarn-pysjen noe ofte, ca. hver 4-6. uke.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 09:17   #56
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ullpysj

Nå har Ida brukt sin nye ullpysj fra Bånsull i tre netter - den er god Og jeg liker helt klart ribbekanten bedre enn Nøstebarn sin.

Takk for hjelpen, alle sammen

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 10:55   #57
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ullpysj

Jeg melder meg som hjernevasket av Nøstebarn, men jeg er helt enig i at pysjen blir fort slarkete, og kjøper gjerne annen ull med øko-tex merke. Hvis jeg finner en som er ok. Men noe som slår Nøstebarns ull/silkeull når det gjelder kvalitet, har jeg ennå til gode å finne. Så, en pysj i ull/silke-blanding hadde vært fint.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 11:52   #58
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ullpysj

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Jeg melder meg som hjernevasket av Nøstebarn, men jeg er helt enig i at pysjen blir fort slarkete, og kjøper gjerne annen ull med øko-tex merke. Hvis jeg finner en som er ok. Men noe som slår Nøstebarns ull/silkeull når det gjelder kvalitet, har jeg ennå til gode å finne. Så, en pysj i ull/silke-blanding hadde vært fint.

Kanskje vi må kjøpe garn og strikke selv?

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 12:03   #59
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullpysj

Bruker alle barn ullpysj? Når begynte barn å bruke det? Er det et "ting-i-tiden"-fenomen?

Og hva (om noe) er galt med bomullspysj?



:har havnet på feil klode:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 19:54   #60
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ullpysj

Vi bruker bomullspysjer, om de skulle brukt ullpysjer ville de besvimt av varmen. Ja, jeg vet man påstår at ull virker kjølende, men jeg har til gode å oppleve det.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no