Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Potetlomper

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-10, 15:33   #1
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Potetlomper

Veldig godt med hjemmelagde potetlomper med brunost på.





4 Kalde kokte Poteter
litt salt
grovt rugmel
mel


Man moser sammen potetene med en gaffel, blander inn salt, så rugmel og mel, deigen skal være ganske klissete men alikevel så må du klare å lage flate "pannekaker", lurt med mye mel på benken. Det funkerer fint å bare gjøre dette med hendene.
Stekes i tørr og veldig varm panne, snu de ofte.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 15:39   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Potetlomper

Jøss - jeg trodde det bare var jeg som baker sånt.
Har du dreisen på lefser også? Noen tips til hvordan man får de sånn supertynne og store og likevel myke?

  Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 15:44   #3
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Potetlomper

Det så jo godt ut, men ikke forenelig med lavkarbolivet som jeg forsøker å leve.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 16:17   #4
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Potetlomper

Til Albertines prikk: Nå er du lompen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 16:38   #5
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Potetlomper

Dette fikk meg til å tenke på mormor! Hun laget verdens beste potetkaker, som vi fikk med smør og sirup på! Herlig barndomsminne!

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Har du dreisen på lefser også? Noen tips til hvordan man får de sånn supertynne og store og likevel myke?

Mamma er utrolig flink til å lage slike, og hun mener det er bare trening som skal til! Så det er bare å sette i gang med øvingen!

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 16:47   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Potetlomper

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jøss - jeg trodde det bare var jeg som baker sånt.
Har du dreisen på lefser også? Noen tips til hvordan man får de sånn supertynne og store og likevel myke?

Jupp - øvelse gjør mester. Jeg har en kjevle med knotter på, kjevler og snur, kjevler og snur før den hives på steketakken. *Jeg er INGEN mester på dette, men blir stadig bedre*

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 17:00   #7
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Potetlomper

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jøss - jeg trodde det bare var jeg som baker sånt.
Har du dreisen på lefser også? Noen tips til hvordan man får de sånn supertynne og store og likevel myke?

Bestemora mi er supergod på slike lefser (potetlefser that is),og ifølge henne er trikset å ha potetene litt varme når deigen lages. Jeg har dessverre ikke oppskrift her.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 17:09   #8
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Potetlomper

Det er ihvertfall ikke bare øving - jeg har bakt sånne lefser siden jeg var liten.

  Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 09:49   #9
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Potetlomper

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jøss - jeg trodde det bare var jeg som baker sånt.
Har du dreisen på lefser også? Noen tips til hvordan man får de sånn supertynne og store og likevel myke?

Jeg har ikke dreisen på potetlomper engang, Store får jeg dem, men tynne er de ikke.

Lefser har jeg ikke prøvd, men det hadde vært gøy å prøve.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 10:14   #10
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Potetlomper

Laget i går! God kveldsmat.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 10:24   #11
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Potetlomper

De så veldig gode ut. Må prøve å lage slike en dag.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no