Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan rydder du på plass varene etter handleturen?
Tar varene direkte fra posen og setter de på sin plass 21 11,73%
Tar varene ut av posen og ned på kjøkkenbordet / benken, og så på plass 25 13,97%
Setter noen varer på bordet / benken, mens andre går direkte fra posen til sin plass 103 57,54%
Det varierer / har ikke noe system 11 6,15%
Det skal du bare drite i 10 5,59%
Det er da ikke jeg som rydder inn varene! 9 5,03%
Deltakere: 179. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-07, 20:24   #61
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du?

Opprinnelig lagt inn av BitterKjerring, her.

Det skal du selvfølgelig bare drite i!!!

Mange utropstegnfreak!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 21:07   #62
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør du?

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Noe på benken og noe rett på plass. Jeg har selvfølgelig sortert alt da jeg la det i posene, så som regel putter jeg grønnsakene fra grønnsaksposen i grønnsakshylla, kjøttvarene fra kjøttposen i kjøtthylla, osv. Og jeg som egentlig er et stort rotehode. Mulig du fant min svakhet nå.

Å, mumriken min!

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 21:09   #63
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du?

Jeg har gått på kurs på jobben hvor mottoet var "gjør alt bare en gang".

Derfor tar jeg det rett ut av posen sin og på rett plass.

Jeg irriterer meg grenseløst over at mannen ikke kan gjøre det samme. Han ser ut til å tro at han lever i denne kategorien: Det er da ikke jeg som rydder inn varene!

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 22:50   #64
Arminius
Rookie
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 8
Arminius har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva gjør du?

Setter alt på benken og rydder det på plass etterhvert som jeg bruker av det.

Arminius er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 09:44   #65
Hempa
Aktiv
 
Hempa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 125
Hempa er litt kul
Standard

Sv: Hva gjør du?

Dette er en av mine store, meningsløse frustrasjonstemaer! Jeg fatter nemlig ikke hvorfor man er nødt til å stable innholdet fra x antall bæreposer utover benk og bord før man rydder dem vekk?

Nei, grovsorteringen skjer allerede i butikken, med frukt og grønt i én bærepose, frysermat i en annen osv, og så putter man selvsagt varene direkte dit de hører hjemme.

Hempa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 10:44   #66
Arminius
Rookie
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 8
Arminius har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva gjør du?

Hvorfor rydde på plass i det hele tatt? Det strider jo mot prinsippet ved å bare skulle gjøre ting én gang. La ting stå fremme til du skal bruke det så sparer du en arbeidsoperasjon!

Arminius er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 11:09   #67
Hempa
Aktiv
 
Hempa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 125
Hempa er litt kul
Standard

Sv: Hva gjør du?

Du har selvsagt rett, men man forsøker jo å tilpasse seg dette samfunnets krav til hygiene og ryddighet og hva det nå enn er, alt dette maset. Å handle er nesten like kronglete som å vaske klær: Først oppsøke butikken. Så legge varer i en oppbevaringsting. Deretter løfte varer opp på samlebånd. Så pakke varer i poser el.l. Frakte posene hjem. Bære de inn. Løfte ut varene nok en føkkings gang - og om de da måtte innom benken på vei til sitt oppbevaringssted hadde det rett og slett vært dråpen som hadde fått begeret til å renne kraftig over her i gården.

Hempa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 20:44   #68
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du?

Noe rett på plass, noe via benk. For tiden pleier S på 22 måneder å rydde opp av posene og gi ting til meg. Da må jeg la det gå via benken (altså fra S, via meg, via benken) fordi jeg stadig må være klar til å motta en ny halsbrekkende vare som suser gjennom lufta.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 21:34   #69
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør du?

Jeg ble litt stressa da jeg foretok min aller første Lidl-shopping.
Jeg som organiserer varene så fint i posen etter å ha betalt, ble jo helt satt ut av pakkedisken.
...som ikke var der!
Joda, den var der, men ikke i ett med kassa.(så jeg etterpå)
Måtte kaste varene i posene. Kaos!

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 20:13   #70
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du?

Noe havner først på benken, særlig det som skal i et annet rom.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 15:34   #71
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør du?

Jeg har et lidenskapelig forhold til organisering av kjøleskapet, hvis mannen har satt inn varene må jeg korrigere plasseringene etterpå.
Når jeg handler vil jeg helt plassere varene i posene etter følgende sortering:
kjøleskap, tørrvarer til skapene, fryseskapet. Da blir de tatt rett ut av posene og inn der de skal.
Det er veldig irriterende når ungene er med og skal "hjelpe til" med å fylle opp i posene…

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 22:48   #72
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør du?

Først mellomlander det meste på benken, så jeg kan ta herligheten i øyensyn.
Ah, både kokosboller og stratos.
Masse fristende frukt.
Drikkevarer! Kjøttmat og pålegg. Dette blir bra!

Deretter ryddes det hele på plass, unntatt brødet. Det gidder jeg aldri å legge i pose før kvelden er kommet og jeg er på vei til å sjangle i seng.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 13:04   #73
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør du?

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Ah, både kokosboller og stratos.

:gomle:

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 13:34   #74
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør du?

Som regel kommer jeg hjem med varene, setter posen på kjøkkenbordet, og går på stua. Neste gang jeg kommer på kjøkkenet så står ikke posen der lengre.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:15   #75
linka-mor
Aquarist
 
linka-mor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 689
linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Sv: Hva gjør du?

Kaldest pakkes først ut og så nest kaldest. Tørr maten havner på benken til jeg er ferdig med kaldmaten, så stables den rundt om i skap og skuffer.

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 22:07   #76
pixie
Fullverdig medlem
 
pixie sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: oslo
Innlegg: 34
pixie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva gjør du?

Opprinnelig lagt inn av Molo, her.

Dette er en spørris jeg har ventet på.
Det meste settes direkte på plass, noe er innom benken først. Ikke fordi jeg ikke vet hvor det skal stå, men fordi jeg med all sansynlighet må rydde litt plass først.

samma her!

pixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 22:08   #77
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør du?

Noe må innom benken først før det blir ryddet på plass, andre ting "går" rett fra posen til plassen sin.

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:05   #78
Gullik
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 52
Gullik har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva gjør du?

Ting som skal i fryseren legges rett dit. Deretter går noen ting på benken og litt rett på plass!

__________________

Gullik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 14:14   #79
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør du?

Jeg setter varene på benken/bordet først for å få oversikt over hva som skal hvor, og så settes de i skap/skuffer/kjøleskap.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 19:59   #80
Wit
Av og på bruker
 
Wit sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 194
Wit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva gjør du?

Altså, siden jeg ikke vil innrømme mine mørke sider svarte jeg "Det skal du drite i"

Wit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no