Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tips til knallgod vegetarisk rett, men enkel å lage?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-14, 20:28   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Tips til knallgod vegetarisk rett, men enkel å lage?

Til liten gjeng på ti stk. Må kunne lages etter jobb uten for mye pes. Og noe som :alle: liker.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 20:31   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til knallgod vegetarisk rett, men enkel å lage?

Vegetarlasagne?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 21:02   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til knallgod vegetarisk rett, men enkel å lage?

En hovedrett eller siderett?

Jeg har dilla på ratatouille for tiden, det er så utrolig digg når den blir god!

Hvis ikke, kan du jo lage en gryte med kikerter i stedet for kjøtt?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 21:10   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til knallgod vegetarisk rett, men enkel å lage?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

En hovedrett eller siderett?

Jeg har dilla på ratatouille for tiden, det er så utrolig digg når den blir god!

Hvis ikke, kan du jo lage en gryte med kikerter i stedet for kjøtt?

Oppskrift, Hyacinth?


Og gjerne på vegetarlasagne også, om du har, Niobe

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 21:14   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til knallgod vegetarisk rett, men enkel å lage?

Oppskrift-schmoppskrift... Jeg lager en god tomatsaus med masse grønnsaker i, og en hvit saus med mye parmesan.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 21:17   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til knallgod vegetarisk rett, men enkel å lage?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Oppskrift, Hyacinth?


Og gjerne på vegetarlasagne også, om du har, Niobe

Sier som Niobe, oppskrift-schmoppskrift.

Ikke på gryter, men det finnes jo et hundretalls indisklignende grytegreier med kikerter på nettet.

Ratatouillen lager jeg bare med løk, paprika, squash, aubergine og sånt, tror jeg, men tomatene MÅ være av god kvalitet. Det er viktig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 21:19   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til knallgod vegetarisk rett, men enkel å lage?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Oppskrift-schmoppskrift... Jeg lager en god tomatsaus med masse grønnsaker i, og en hvit saus med mye parmesan.

Ah, da gjør du jo som meg, bare minus kjøtt da. Kanskje jeg skal teste ut det. Hvilke grønnsaker har du i i tillegg til løk, gulrot, tomat? Har forsøkt med squash, men merkelig nok synes jeg den forringet smaken...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 21:20   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til knallgod vegetarisk rett, men enkel å lage?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Sier som Niobe, oppskrift-schmopskrift.

Ikke på gryter, men det finnes jo et hundretalls indisklignende grytegreier med kikerter på nettet.

Ratatouillen lager jeg bare med løk, paprika, squash, aubergine og sånt, tror jeg, men tomatene MÅ være av god kvalitet. Det er viktig.

Det var ratatouillen jeg tenkte på ja. Jeg tåler ikke kikerter, så unngår det. Her kjøpes bare tomater av god kvalitet, så det går bra

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 21:21   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til knallgod vegetarisk rett, men enkel å lage?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Ah, da gjør du jo som meg, bare minus kjøtt da. Kanskje jeg skal teste ut det. Hvilke grønnsaker har du i i tillegg til løk, gulrot, tomat? Har forsøkt med squash, men merkelig nok synes jeg den forringet smaken...

Selleri og sellerirot, hvertfall.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 21:23   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til knallgod vegetarisk rett, men enkel å lage?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Det var ratatouillen jeg tenkte på ja. Jeg tåler ikke kikerter, så unngår det. Her kjøpes bare tomater av god kvalitet, så det går bra

Hva kjøper du? For det er ikke så lenge siden jeg oppdaget Mutti, og jeg lurer på om det finnes enda bedre tomater. Vi får gode tomater fra Godt Levert, men jeg husker ikke hva det er, Divella, kanskje?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 21:45   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til knallgod vegetarisk rett, men enkel å lage?

Jeg husker ikke merker, men handler vel strengt tatt bare på Mega, Meny og Rema. Dessverre så er sjelden kortreist bra på tomater, så jeg unngår norske. De har altfor lite smak. Vi kjøper for det meste perletomater. Økologisk om vi finner det. Til ratatouille så er det kanskje supert med store tomater?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 21:58   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til knallgod vegetarisk rett, men enkel å lage?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg husker ikke merker, men handler vel strengt tatt bare på Mega, Meny og Rema. Dessverre så er sjelden kortreist bra på tomater, så jeg unngår norske. De har altfor lite smak. Vi kjøper for det meste perletomater. Økologisk om vi finner det. Til ratatouille så er det kanskje supert med store tomater?

Jeg bruker helst ferske naturell, og da kjøper jeg bare de aller beste. Men så lenge det fremdeles er stilk på, synes jeg som regel de er gode.

Til mat som skal kokes bruker jeg som regel hermetisk. Men gode. Mutti er som sagt gode, har jeg skjønt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 22:21   #13
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til knallgod vegetarisk rett, men enkel å lage?

Pasta med en kald youghurtbasert hvitløk og mynte dressing, eller en gresk dressing (disse små knorrposene er nydelige) med fetaost, soltørket tomat og grønne marinerte oliven uten sten.

Jeg pleier å bruke en papardelle eller en tagliatelle, koker den og har på litt god olje serverer med dressing på siden, og enten blande alle de andre ingrediensene, eller legge dem i forskjellige skåler slik at man kan styre litt selv hva man vil ha på. Du kan gjerne hakke opp en bunt med flatbladet persille også, det er lekkert og smaker nydelig til.

Alt kan lages på forhånd, du trenger bare å koke pastaen.

Eller du kan lage en nydelig pasta med cherrytomater.

Pastaen koker du som vanlig, samme hvilken type.

500g cherrytomater, gjerne mer til fire porsjoner, del dem i to i en stor bolle, ha over god olivenolje (ca 1 dl
), litt salt og pepper, balsamicoeddik, ta hendene ned i bollen, og knus tomatene forsiktig slik at du får en god dressing. Når pastaen er ferdig heller du av vannet og har den oppi tomatene, server med parmesan og eventuelt litt godt brød ved side av.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 22:43   #14
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til knallgod vegetarisk rett, men enkel å lage?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg bruker helst ferske naturell, og da kjøper jeg bare de aller beste. Men så lenge det fremdeles er stilk på, synes jeg som regel de er gode.

Til mat som skal kokes bruker jeg som regel hermetisk. Men gode. Mutti er som sagt gode, har jeg skjønt.

Ja, Mutti har jeg også vært fornøyd med.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-14, 11:20   #15
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til knallgod vegetarisk rett, men enkel å lage?

http://www.slate.com/blogs/browbeat/...aste_good.html

Denne er god med masse Feta!

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-14, 11:24   #16
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til knallgod vegetarisk rett, men enkel å lage?

Hummus er en sikker vinner her i heimen. Kjøper halvferdige bokser på Asia-mat, blander i hvitløk, chilipulver og noen dråper sitron, vips ferdig. Vet mange bruker olje i også, men det pleier jeg å droppe. Har varmt brød ved siden av.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-14, 13:17   #17
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til knallgod vegetarisk rett, men enkel å lage?

Pai av noe slag? Asparges er godt som fyll for eksempel.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-14, 15:31   #18
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til knallgod vegetarisk rett, men enkel å lage?

http://www.foreldreportalen.no/forum...=kikert+spinat

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-14, 16:59   #19
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til knallgod vegetarisk rett, men enkel å lage?

Pai med spinat, rødløk, fetaost og soltørkede tomater? Nyyydelig! Server med babyleaf, cherrytomater og pinjekjerner.

Oppskrift: http://trinesmatblogg.no/2011/01/26/...tomat-og-feta/

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-14, 21:58   #20
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.759
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til knallgod vegetarisk rett, men enkel å lage?

Denne: http://www.veganeren.com/2013/06/ind...ye-godt-i.html

(Du finner ellers mye godt i denne bloggen altå!)

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no