Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hannhund og løpetid

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-23, 10:41   #1
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Hannhund og løpetid

Hvordan vises det på hannhunder at de reagerer på løpetid i nabolaget?

Hunden min på 8 år vil ri på sofaputer, piper, reagerer mer på lyder utenfra, veldig opptatt av å spore andre hunders spor og tissemarkeringer.

Veldig urolig når vi gjør oss klar for tur.

Aldri lagt merke til sånn adferd.

Vanlig for hannhunder med løpetid i nabolaget?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-23, 12:34   #2
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hannhund og løpetid

Ja, det høres ganske vanlig ut. Min rir ikke, men han piper og bærer seg inne, og vil ut på tur ustanselig.

Ute på turen går han med nesa limt i bakken og drar noe voldsomt i båndet.

Jeg er veldig glad vi ikke har flere tisper i nabolaget enn vi har.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-23, 12:36   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hannhund og løpetid

Det er tydeligvis ikke alle tisper han reagerer på, og han er nok heller ikke den meste masete sånn sett. Men han drar nesten tunga etter bakken når vi er ute og det er en "bra" dame som har løpetid. Heldigvis rir han aldri på noe eller noen, det tror jeg vi avlærte han når han var valp. (Han har jo selvsagt prøvd seg en og annen gang.)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-23, 13:14   #4
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hannhund og løpetid

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Ja, det høres ganske vanlig ut. Min rir ikke, men han piper og bærer seg inne, og vil ut på tur ustanselig.

Ute på turen går han med nesa limt i bakken og drar noe voldsomt i båndet.

Jeg er veldig glad vi ikke har flere tisper i nabolaget enn vi har.

Høres ganske likt ut ja. Og vil ut på tur konstant ja..

Vår første hund, så var nok for lite bestemt og konsekvent da han var ung.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-23, 13:31   #5
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hannhund og løpetid

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Høres ganske likt ut ja. Og vil ut på tur konstant ja..

Vår første hund, så var nok for lite bestemt og konsekvent da han var ung.

Jeg klarer ikke å se for meg at vi skulle greid å være mer bestemte og konsekvente enn vi var. Det er en koronahund, så han har fått mye oppdragelse.

Vår har til og med gått på valpekurs og lydighetskurs sammen med tisper med løpetid, uten at han ble noe mindre sensitiv av den grunn. Veeeldig lett å trene de dagene.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-23, 13:50   #6
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hannhund og løpetid

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.


Vår har til og med gått på valpekurs og lydighetskurs sammen med tisper med løpetid, uten at han ble noe mindre sensitiv av den grunn. Veeeldig lett å trene de dagene.

Kan tenke meg.

Hadde antydning da han var ung, eller så er han en late bloomer.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no