Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du sjalu eller misunnelig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-07, 19:38   #21
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du sjalu eller misunnelig?

Er verken sjalu eller misunnelig. Er stort sett fornøyd med det jeg har klart og fått til. Heldigvis er heller ikke mannen sjalu.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 19:44   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du sjalu eller misunnelig?

Jeg synes Kasia sier det smart her. For min del hadde det vært et faresignal hvis jeg overhodet ikke var sjalu i parforholdet. Da hadde jeg tolket det som om jeg ikke brydde meg. Det betyr selvsagt ikke at jeg må låse helten inne i tårnburet sitt, for jeg stoler på ham. Men jeg vil alltid reagere hvis jeg tror noen er på jakt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 20:06   #23
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du sjalu eller misunnelig?

Enig i at det nesten bör väre en slags reaksjon ja, Scarlett. Så lenge jeg stoler på mannen min, blir jeg imidlertid nesten mer stolt enn sjalu hvis jeg skjönner at noen har et godt öye til ham.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 20:14   #24
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du sjalu eller misunnelig?

Nei, det har jeg aldri vært. (Ikke engang da jeg var barn.)

Jeg tror heller aldri noen har vært sjalu eller misunnelig på meg.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 20:18   #25
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du sjalu eller misunnelig?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Enig i at det nesten bör väre en slags reaksjon ja, Scarlett. Så lenge jeg stoler på mannen min, blir jeg imidlertid nesten mer stolt enn sjalu hvis jeg skjönner at noen har et godt öye til ham.

Sånn har jeg det også. For det er jo jeg som har funnet og vunnet han. Mannen min altså.

Så for å svare him som lurer på om sjalusi og misunnelse går hånd i hånd, så kan jeg avkrefte det for min del. Ettersom jeg regner min litt smålige sorg over tapet av "den fantastiske barseltida" som misunnelse når det går lekende lett for alle rundt meg. Samtidig så unner jeg dem det for alt i verden, skulle bare ønske vi kunne dele erfaringer. Så kanskje er det ikke misunnelse, bare en slags sorg.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 20:25   #26
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du sjalu eller misunnelig?

Broren til en venninne vant noen millioner i lotto, og jeg ble grønn av misunnelse, jeg innrømmer det jeg. Jeg fikk ikke sove på kvelden en gang, ble bare liggende og tenke på hvorfor, HVORFOR, kunne det ikke være meg som vant?

Men det gikk særdeles fort over da, jeg som ikke en gang tipper lotto kan ikke akkurat forvente å få førstepremien på konto.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 20:43   #27
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du sjalu eller misunnelig?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg synes Kasia sier det smart her. For min del hadde det vært et faresignal hvis jeg overhodet ikke var sjalu i parforholdet. Da hadde jeg tolket det som om jeg ikke brydde meg. Det betyr selvsagt ikke at jeg må låse helten inne i tårnburet sitt, for jeg stoler på ham. Men jeg vil alltid reagere hvis jeg tror noen er på jakt.

Det er forskjell på sunn og usunn sjalusi.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 20:49   #28
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du sjalu eller misunnelig?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg synes Kasia sier det smart her. For min del hadde det vært et faresignal hvis jeg overhodet ikke var sjalu i parforholdet. Da hadde jeg tolket det som om jeg ikke brydde meg. Det betyr selvsagt ikke at jeg må låse helten inne i tårnburet sitt, for jeg stoler på ham. Men jeg vil alltid reagere hvis jeg tror noen er på jakt.

Signerer.

Misunnelig har jeg ikke vært siden barne-/ungdomsårene, tror jeg.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 20:57   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du sjalu eller misunnelig?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er forskjell på sunn og usunn sjalusi.

Definitivt. Men det er kanskje aller mest hvordan man håndterer den som er viktig. Slik som Kasia så klokt sier.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 21:02   #30
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du sjalu eller misunnelig?

jeg har aldri vært sjalu på venner, eller sånn. Jeg unner alltid mine venner alt godt. Derimot hadde jeg en dårlig periode i sist forhold hvor jeg følte meg usikker og redd for å bli såret igjen og var utrolig sjalu på alt og alle han snakket med. Det gikk jo ikke!! jeg endte det ganske kjapt. Gidder ikke å bli en sånn sur sjalukjerring..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 21:07   #31
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du sjalu eller misunnelig?

Jeg er ikke sjalu i dette forholdet, men jeg var det da jeg var yngre. Ingen god følelse.

Jeg misunner ingen det de har, men jeg kan gjerne ønske meg ting som jeg vet er uoppnåelig for meg.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 21:14   #32
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du sjalu eller misunnelig?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jah! Jeg misuner gubbelures evne til å sovne nesten før hodet treffer puta. Selv kan jeg ligge å gruble leenge.

Jeg og!
Misunner han den evnen han har til å KOBLE ut alt..

Jeg kan godt være misunnelig på andre personer til tider jeg.. noen ganger kan det være økonomi, andre ganger sovende barn... fine ferieturer... .

Men jeg ser ikke på meg selv som en sjalu type. Ikke i det hele tatt. Og har ikke opplevd noen særlige problemer med sjauli/misunnelse i min omgangskrets heller.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 21:28   #33
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du sjalu eller misunnelig?

Jeg er så fornøyd med livet mitt at jeg har ingen grunn til å føle misunnelse.
Sjalu har jeg ingen grunn til å være.

Jeg føler at misunnelse henger tett sammen med livskvalitet. Dersom man er misfornøyd med livet sitt så kommer misunnelsen...

Jeg har blitt utsatt for misunnelse og det såret meg dypt... Samtidig så var det så gjennomskuelig at den som var misunnelig avslørte seg

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 21:55   #34
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du sjalu eller misunnelig?

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Broren til en venninne vant noen millioner i lotto, og jeg ble grønn av misunnelse, jeg innrømmer det jeg. Jeg fikk ikke sove på kvelden en gang, ble bare liggende og tenke på hvorfor, HVORFOR, kunne det ikke være meg som vant?

Ja, det tror jeg at jeg også hadde tenkt! Etter at jeg var ferdig med selvpisking ala: "Hvorfor spiller ikke du Lotto? Ditt dumme brødhue!" etc i dagesvis.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 22:02   #35
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du sjalu eller misunnelig?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg er særdeles lite sjalu og veldig lite misunnelig. Hvertfall sånn ekkelt misunnelig. Jeg kan gjerne se på andre og tenke "det skulle vært meg", men samtidig så unner jeg alle alt de har av goder osv. Det kunne ikke falle meg inn å ønske noe FRA noen.

Oy - du beskriver nøyaktig hva jeg tenker om hvordan jeg er mht sjalusi og misunnelse!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 23:02   #36
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du sjalu eller misunnelig?

Opprinnelig lagt inn av Jessica

Jeg føler at misunnelse henger tett sammen med livskvalitet. Dersom man er misfornøyd med livet sitt så kommer misunnelsen...

Mulig det, men jeg tror ikke jeg hadde dårlig livskvalitet da jeg var misunnelig på venninna mi (som hadde fått den nye Portveien 2-kassetten) som 6-åring.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 23:36   #37
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du sjalu eller misunnelig?

Jeg tror faktisk ikke jeg er så sjalu eller misunnelig av meg. Det er dels fordi jeg med årene har utviklet gode mekanismer for å håndtere sånne situasjoner (glede meg med i stedet for å misunne, for eksempel), og dels fordi jeg rett og slett veldig sjelden har grunn til å føle sjalusi eller misunnelig. Vi har det så inderlig godt, økonomisk, helsemessig, familiemessig, at det virker meningsløst å misunne dem som har enda litt mer.

Vi har noen venner som har det VELDIG mye bedre økonomisk enn oss (en av dem skal "pensjonere" seg neste år, i alder av 35, og bare forvalte egentjente penger og leve av avkastningen), og jeg blir litt "wow" av det, men nei, ikke misunnelig.

Kanskje hvis noen fikk EKSAKT det JEG ville ha, som en jobb jeg ønsket meg intenst men ikke fikk...


Jeg har ikke antenner til å oppfatte om noen er sjalu eller misunnelig på meg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no