Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Det å ta en konfrontasjon i hverdagen ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-07, 15:06   #1
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Det å ta en konfrontasjon i hverdagen ...

Er du typen som tar en konfrontasjon i hverdagen hvis du føler deg (eller dine barn) urettferdig behandlet på noe vis, er misfornøyd med varer\tjenester o.l.?

Eller unngår du ofte konfrontasjon og velger å se igjennom fingrene for å slippe en konflikt? Koster det deg mye?

Selv ser jeg meg selv som en fredelig person, men jeg tar som regel en konfrontasjon dersom jeg har noe å klage på, reagerer på noe på jobben, eller er såpass misfornøyd med tjenester\varer at jeg mener det er på sin plass å reagere. I enkelte sammenhenger har jeg følt at dette har gjort meg litt upopulær noen steder, men som regel er det veldig positivt, og jeg synes det var vel verdt det.

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 15:18   #2
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det å ta en konfrontasjon i hverdagen ...

Jeg anser vel ikke meg selv for å være konfliktsky, men det koster, så jeg vurderer vel nøye hvorvidt jeg skal orke... Og det gjelder både på privaten og i møte med butikker, det offentlige etc. etc.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 15:18   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å ta en konfrontasjon i hverdagen ...

Jeg tar de på strak hånd. Det er ingen som henger seg opp i om du stille de/varene/tjenestene deres til veggs om du gjør det på en skikkelig måte.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 15:22   #4
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å ta en konfrontasjon i hverdagen ...

Jeg er ganske konfliktsky og velger mine kamper med omhu. Jeg har en ganske høy bagatellterskel tror jeg, og lar oftere være å konfrontere enn noen enn jeg gjør det motsatte. Det må virkelig være verdt en kamp om jeg skal kjempe. Men når det først er noe alvorlig å kjempe for så setter jeg alle kluter til, og blir som regel tatt alvorlig.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 18:08   #5
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det å ta en konfrontasjon i hverdagen ...

Jeg tar gjerne en kamp, men langt i fra alltid. Det viktigste er ikke å vinne kampen, men krigen

Jeg gir glatt beskjed i en butikk hvis det er noe jeg er misfornøyd med, og så gjerne også en kamp der folk er arrogante Og når det kommer til urettferdighet, så klarer jeg ikke å holde "mathullet" igjen, for det er det verste jeg vetPå hjemmebane er det mindre enn lite . Jeg og mannen krangler omtrent aldri, da vi ser veldig likt på viktige saker som økonomi, barneoppdragelse, hvem vi liker å være med etc,etc.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 18:12   #6
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det å ta en konfrontasjon i hverdagen ...

Jeg er ikke redd for å ta en konfrontasjon, nei, men jeg velger likevel mine kamper med omhu. Om det er noe som opprører meg så sterkt at jeg ikke er sikker på at jeg klarer å holde meg rolig og fattet tar jeg det heller opp ved en senere anledning (når jeg har fått roet meg).

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 18:32   #7
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å ta en konfrontasjon i hverdagen ...

Jeg er i grunnen alt for lite flink til å ta konfrontasjoner ansikt til ansikt, men jeg øver meg på å bli bedre Øver meg først og fremst på folk jeg kjenner, så får jeg øve meg på å kjefte opp uhøfflige butikkansatte og kranglevorne kollegaer etter hvert Jeg er desto mer flink til å være ærlig på nettet, og også i sammenhenger hvor andre vet hvem jeg er. Så da er jeg nok litt feig, siden jeg gjemmer meg bak en pc.

Ikke misforstå, jeg sender ikke sure mail, men jeg kan si min ærlige mening i diskusjoner, og er ikke redd for å si upopulære ting, også i diskusjoner med folk jeg kjenner i RL.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 18:36   #8
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å ta en konfrontasjon i hverdagen ...

Det er vel sånn jeg også er, når jeg tenker meg om, bagatell-terskelen min er også høy, jeg er vanskelig å fornærme, og jeg velger stort sett å tolke det folk gjør og sier på en positiv måte, om det finnes ulike tolkningsmuligheter. Men det å overse masse fører til at begeret fylles, og noen ganger eksploderer jeg på helt feil steder, rett og slett fordi jeg har vært for overbærende for lang tid i forkant. Og det er ikke alltid at ekslplosjonene står i forhold til det jeg eksploderer for...

Men, men, i årenes løp har jeg blitt både rundere i kantene og flinkere til å si i fra litt tidligere. Lenge siden jeg har sablet ned noen for noe som egentlig er en bagatell nå

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 20:07   #9
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det å ta en konfrontasjon i hverdagen ...

Jeg tar det gjerne på e-mail. Jeg er nok en skriftlig type. Men jeg er vel generelt akkurat passe konfliktsky. Jeg er veldig opptatt av det at jeg må si i fra, men bruker lang tid på å tenke ut hvordan. Ofte rotter jeg meg sammen med andre, på jobben kan det f.eks. være å gå til rådgiver eller til kontaktlæreren til eleven det gjelder.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 20:26   #10
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det å ta en konfrontasjon i hverdagen ...

Jeg er ikke så hard på reale konfrontasjoner som fører til kampsituasjoner som må vinnes. Men det hender til stadighet jeg stiller spørsmål ved ting jeg opplever som urealt, urettferdig eller direkte dårlig. Det er oftere jeg sier i fra enn krangler om dere forstår.

Forøvrig er jeg for tida kjempestolt over at jeg turde si fra om at jeg følte meg overkjørt i en jobbsituasjon her i forrige uke. Sa fra til sjefen og den det gjaldt. Når alt kommer til stykket så har det meste en naturlig forklaring, men det var godt å si fra.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 20:50   #11
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Det å ta en konfrontasjon i hverdagen ...

Jeg har blitt tråkka på i så mange år, at nå sier jeg i fra hvis det er noe!

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 21:05   #12
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å ta en konfrontasjon i hverdagen ...

Jo eldre jeg blir, jo lettere har jeg for å bare tenke "dust" i mitt stille sinn og droppe konfrontasjon. Det er ikke verdt det, jeg bare noterer bak øret og velger andre butikker eller restauranter en annen gang.

Gjelder det viktige ting i jobb, skole eller barnehage har jeg med årene lært meg å flappe inn piggene og prøve å være rolig, men svært bestemt og tydelig når jeg sier fra om noe. Det virker bedre enn å ase seg opp, det er sikkert.

Jeg er ikke konfliktsky, men fytti så lat jeg er blitt med årene. Det er færre og færre kamper som virker som om de er verdt brydderiet.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 21:09   #13
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Det å ta en konfrontasjon i hverdagen ...

Velger mine kamper med omhu da jeg har stor bagatell terskel virker det som.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 21:11   #14
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å ta en konfrontasjon i hverdagen ...

Jeg er nok litt konfliktsky, det skal ganske mye til før jeg sier i fra.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 21:13   #15
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det å ta en konfrontasjon i hverdagen ...

Jeg er ganske så fredelig av meg. Jeg hisser meg sjelden opp, men hvis noe er galt sier jeg ifra på en positiv måte.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 14:21   #16
Soffers
Kontrollfreak
 
Soffers sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 109
Soffers er litt kul
Standard

Sv: Det å ta en konfrontasjon i hverdagen ...

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg er nok litt konfliktsky, det skal ganske mye til før jeg sier i fra.

Det er IKKE jeg. Men jeg har blitt såpass gammel (og kjedelig?) at jeg ikke alltid orker ta kampen der og da. Himler litt med øya og mumler litt for meg sjøl i stedet. Når det gjelder kampen i barnehagen har jeg snart gitt opp - den er håpløs! Har søkt Vesla overført til en annen bhg fra høsten av. Så kampene der unngår jeg nå så langt det er mulig. Men noen syrlige kommentarer kommer det nok.

Og med det anser jeg debuten her inne for overstått!

__________________
Hver dag vi er friske hjemme er en bonus
Poden '97
Vesla '02
Mini '05 - med spesielle behov
Soffers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 14:23   #17
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det å ta en konfrontasjon i hverdagen ...

Jeg tar alltid slikt på strak arm der og da
Liker å rydde opp umiddelbart
Kan like gjerne være en misforståelse

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 14:25   #18
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å ta en konfrontasjon i hverdagen ...

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Er du typen som tar en konfrontasjon i hverdagen hvis du føler deg (eller dine barn) urettferdig behandlet på noe vis, er misfornøyd med varer\tjenester o.l.?

Hvis jeg føler meg eller ungene mine urettferdig behandlet så tenner jeg på alle pluggene. Og hvis andre folk blir urettferdig behandlet også. Tror av og til det står tilitsvalgt i panna mi.

Men jeg klager aldri (kan i alle fall ikke huske det) på tjenester. Smaker maten vondt går jeg aldri dit flere ganger. Av og til klager jeg på varer.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 20:01   #19
Wit
Av og på bruker
 
Wit sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 194
Wit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Det å ta en konfrontasjon i hverdagen ...

Jeg hisser meg ikke lett opp, men tar heller opp ting med en gang slik at det ikke blir irritasjonsmomenter....

Wit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 20:03   #20
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det å ta en konfrontasjon i hverdagen ...

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Jeg tar alltid slikt på strak arm der og da
Liker å rydde opp umiddelbart
Kan like gjerne være en misforståelse

Ja, ofte er det nettopp det. Selv om jeg liker å si fra, så er jeg ikke den som veiver med søksmål og erstatningskrav før jeg kjenner hele historien.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no