Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør man...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-07, 20:45   #1
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hva gjør man...

....når man plutselig oppdager et bilde av ungen sin i en annonse, og man alldeles ikke har gitt tillatelse til at noen gjør det??

Det er overhode ikke noen tvil om at det ER min unge, og jeg tror jeg vet når bildet ble tatt, og hvem som gjorde det. Og for å si det sånn - det var ikke i en fotoseanse, men privat. Og jeg synes i grunnen det er en smule frekt å bruke bilder av andres barn uten å spørre først! Greit nok, jeg har et usedvanlig vakkert barn , men det betyr ikke at jeg ønsker å gjøre fotomodell av ungen!

Hvordan reagerer jeg på dette??

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:47   #2
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør man...

Dette må du så klart gjøre noe med!

Jeg hadde blitt rasende om noen hadde brukt et bilde av mitt barn på denne måten, uten at jeg visste noe som helst!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:49   #3
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør man...

Vet ingenting om hvordan du bør gå frem, men måtte bare uttrykke hvor rystet jeg er over at det går an å være så frekk. Bruker man bilder i kommersiell sammenheng, skal selvsagt det avtales på forhånd.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:49   #4
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man...

Jeg hadde nok tatt kontakt med vedkommende som tok bildet for å høre hva personen har å si til sitt forsvar. Dette hadde jeg IKKE syntes var greit. Ikke lovlig heller, vel?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:49   #5
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør man...



Man reagerer med sinne og forferdelse.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:51   #6
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør man...

så merkelig da.. å ikke be om tillatelse om dette altså. Det er jo ren høfflighet. Jeg tror faktisk det er ulovlig å ikke få tillatelse.. Er det på nett eller noe?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:51   #7
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man...

Eg hadde vorte rasande, brølande og skummel
... og bittelittegranne smigra, men det hadde eg skjult godt.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:54   #8
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man...

Du må selvfølgelig si fra.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:56   #9
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør man...

Nei, det er ikke lov å bruke et bilde på denne måten uten samtykke fra den som er avbildet.
Ta kontakt med firmaet som har laget annonsen og si fra om at du ikke er forespurt og dermed ikke har samtykket til bruk. Så får vi se hva de svarer.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:58   #10
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man...

Det skal litt til for å gjøre meg rasende, men jeg hadde seriøst vært på nippet til å sprekke dersom det hadde skjedd.
Jeg hadde henvendt meg til både den som hadde tatt bildet og til de som hadde hatt denne annonsen.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 21:01   #11
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man...

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

så merkelig da.. å ikke be om tillatelse om dette altså. Det er jo ren høfflighet. Jeg tror faktisk det er ulovlig å ikke få tillatelse.. Er det på nett eller noe?

Tror ikke den er på nett, nei, og heldigvis. Snakket nettopp med min kjære, og han mente at det neppe var noe vi kunne gjøre med det, og at vi vel egentlig bare burde være smigret. Det er ikke ordinær reklame, og ikke noe belastende annonse sånn sett. Bilde er på størrelse med et passbilde - nærbilde av ansiktet.

Jeg treffer nok fotografen i morgen, og det er et menneske jeg liker veldig godt, og som nok har gjort det i beste mening, jeg vet hun synes at barnet mitt er nydelig Men jeg tror jeg på en fin måte kommer til å si at jeg hadde satt pris på å bli spurt først. Har ikke tenkt å gjøre meg til uvenner med noen på grunn av dette, men jeg må si jeg ble overrasket så det holdt da jeg så bildet .

Og så skal jeg sørge for å få kopier av bildene hun har tatt av dem. Det var tydeligvis fine bilder

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 21:06   #12
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man...

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Det skal litt til for å gjøre meg rasende, men jeg hadde seriøst vært på nippet til å sprekke dersom det hadde skjedd.
Jeg hadde henvendt meg til både den som hadde tatt bildet og til de som hadde hatt denne annonsen.

Jeg ble ikke rasende, men veldig overrasket, og litt bekymret, særlig siden jeg først ikke kunne begripe hvordan i all verden de hadde fått tak i bilde av ungen min. Og ikke klarer jeg helt å se koblingen mellom annonsen og bildet heller.

Men nå kjenner jeg jo fotografen godt, og det finnes ikke noe vondt i henne en plass, og ikke har hun gjort dette for vinningens skyld heller, hun personlig tjener ikke noe på dette. Så jeg tror rett og slett hun bare har sett et flott bilde av en nydelig unge og tenkt at det kunne brukes, uten å tenke på at jeg som mor kanskje hadde lyst til å si noe om det.

Hadde nok blitt hakket mer sint om det var en vilt fremmed som hadde gjort det, og ungen min plutselig var blitt Lano-ungen eller modell for H&M

Min kjære mener forresten at man ikke har noe man skulle ha sagt, så lenge bildet ikke er tatt i smug gjennom et vindu, eller på en annen måte som krenker privatlivets fred.

Men jeg skal som sagt ta det opp med hun jeg mener må være fotografen i morgen, og si at jeg synes det var dumt at jeg ikke ble spurt først.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 21:12   #13
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man...

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Nei, det er ikke lov å bruke et bilde på denne måten uten samtykke fra den som er avbildet.
Ta kontakt med firmaet som har laget annonsen og si fra om at du ikke er forespurt og dermed ikke har samtykket til bruk. Så får vi se hva de svarer.

Skal først snakke med hun jeg mener har tatt bildet, og høre hva hun sier, og så skal jeg ta kontakt med de som har laget annonsen etterpå og høre hva de sier. Ønske jo ikke å lage trøbbel for hun jeg kjenner heller, og det er et menneske jeg skal omgås daglig med om ikke så lenge... Huff, ikke helt enkelt dette her!

Jeg ble forbauset og bekymret da jeg oppdaget bildet, men jeg hadde nok sagt ja hvis jeg hadde blitt spurt - forutsatt at jeg hadde fått være med å bestemme hvordan det skulle brukes. Tror jeg...

Man blir jo litt smigret, det må jeg innrømme. Men det var virkelig litt ekkelt å sitte og studere bildet mens man lurte på om det virkelig kunne være ungen ens, elle om det bare var en sinsykt lik dobbeltgjenger

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 22:36   #14
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva gjør man...

Mannen min er fotograf og leverer bilder til et billedbyrå. Dersom et bilde blir solgt til annonseformål og man klart kan identifisere personene, må han innhente spesialtillatelse til formålet. Dette selv om det eksisterer en generell tillatelse. Vi har selv måttet godkjenne bruk av bilder der vi har familiemedlemmer med. Dette kan ikke være i tråd med god skikk.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 22:43   #15
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man...

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Mannen min er fotograf og leverer bilder til et billedbyrå. Dersom et bilde blir solgt til annonseformål og man klart kan identifisere personene, må han innhente spesialtillatelse til formålet. Dette selv om det eksisterer en generell tillatelse. Vi har selv måttet godkjenne bruk av bilder der vi har familiemedlemmer med. Dette kan ikke være i tråd med god skikk.

Takk, det var veldig greit å vite. For jeg føler virkelig at noen burde spurt om vår tillatelse, før de brukte bilde av vår unge i en annonse

Får begynne å nøste i det i morgen. Først snakke med hun jeg tror tok bildet og høre om hun vet hvordan bildet kunne havne i denne annonsen. Og gi klar beskjed om at neste gang de vurderer å bruke bilder av vårt barn, så vil vi mer enn svært gjerne godkjenne bruken først.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 23:07   #16
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør man...

Det er faktisk ulovlig å bruke mennesker i annonser uten å ha klarert dette med den personen på bildet.

Har denne fotografen "eierskap" til bildet er det muligens noe annet, men som du sier er dette en privat session og da skal ikke slike bilder brukes i reklamesammenheng.

Lukter søksmål lang vei her...

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 08:39   #17
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man...

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

Det er faktisk ulovlig å bruke mennesker i annonser uten å ha klarert dette med den personen på bildet.

Har denne fotografen "eierskap" til bildet er det muligens noe annet, men som du sier er dette en privat session og da skal ikke slike bilder brukes i reklamesammenheng.

Lukter søksmål lang vei her...

Det er vel litt komplisert det hele. Jeg var ute i privat ærend, hun var vel strengt tatt på jobb, men likevel ikke "på jobb" da bildene ble tatt. Det er i grunnen helt håpløst å forklare situasjonen, ute å si ting rett ut, og akkurat det har jeg ikke helt lyst til. Poenget er at jeg oppfattet henne som at det var hun privat som tok bildene, og at jeg hadde null ide om at noen kunne finne på å bruke dem til annet enn å se på etterpå.

Men søksmål blir det neppe. Jeg setter stor pris på hun som tok bildene, og har overhode ikke tenkt å ødelegge noe som helst med å saksøke dama Men si i fra at jeg ikke synes det var ok, det skal jeg.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 09:10   #18
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør man...

Jeg synes du skal snakke med den som (du tror) tok bildet. Si fra at du ble overrasket over å se ditt barn i en annonse. Sannheten med andre ord, sånn som du opplevde det.

Jeg mener som Eia at en ikke kan bruke identifiserbare personer ukritisk. Mindreårige barn skal man ikke ta bilder av uten at foreldre/foresatte tillater det. Dette gjelder journalister, fotografer og forskere som forsker på barn. Det er særdeles viktig når det skal offentliggjøres som i en avis, eller annonse.

Det går fint an å bli overrasket og gi uttrykk for det uten å måtte saksøke en person man ellers setter stor pris på. Du kan jo foreslå at en fin forstørring/kopi av bildet kan være et godt plaster på såret, evt en ny fotosession til privat bruk. Det er tydeligvis en flink fotograf (rart at h*n ikke kjenner etikken).

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 09:14   #19
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør man...

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg hadde vorte rasande, brølande og skummel
... og bittelittegranne smigra, men det hadde eg skjult godt.


Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 09:16   #20
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man...

Enig i at du selvsagt skal bestemme om barnebildet skal brukes i annonse eller ikke? Bare tenk deg en situasjon der annonsen IKKE var hyggelig eller søt. At feks bildet var brukt som ledd i reklamekampanje mot misbrukte barn, eller barneporno, eller mobbing... Da hadde det vært enda mer ubehagelig at du hadde sett bildet av barnet ditt uten å ha godkjent det på forhånd.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no