Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Spotter i tak - nei, nja, tja, eller ja

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-24, 12:18   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spotter i tak - nei, nja, tja, eller ja

Jeg skal snart pusse opp en leilighet og har egentlig lyst på spotter i taket i mest mulig av leiligheten. Synes det er pent, gir behagelig lys, man slipper ha noe hengende ned etc. Men så blir jeg usikker. Prisen er selvsagt et element, men det må jeg vurdere. Men så tenker jeg, blir man lei av det, er det plutselig helt "ut" etc. Er det bedre å ha det kun i stue, kjøkken, gang og droppe på soverom feks?

Erfaringer og tanker?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-24, 12:38   #2
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Spotter i tak - nei, nja, tja, eller ja

Jeg syns det gir godt lys da. Har Fredrik spotskinner (dimmes) fra Christiania Belysning, som jeg forøvrig brukte på lysplanlegging i stue/kjøkken i min leilighet. Fikk kjemegod hjelp, kjøpte inn noen av lampene i forslaget, bla. en vegglampe jeg aldri ville tenkt på, samt noen bordamper. Har ikke behov for gulvlampe, de er ofte bare i veien syns jeg. Har også egen taklampe over spisebord i tillegg til skinner. Fint med lys i ulike høyder i stue, og syns skinner passer best i stue.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-24, 12:52   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spotter i tak - nei, nja, tja, eller ja

Takk for svar. Ikke dumt med lysplanlegging sikkert. Tar det med!
Jeg tenkte egentlig på slike spotter som er innebygd i taket.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-24, 12:53   #4
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spotter i tak - nei, nja, tja, eller ja

Vi har innebygde spotter i gang, stue og på kjøkken. I gangen har vi kun spotter, men på kjøkkenet bruker vi mest taklampen og belysningen under kjøkkenskap. Stuen var bortkastet, jeg synes de gir all for sterk belysning selv når de er dimmet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-24, 12:56   #5
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spotter i tak - nei, nja, tja, eller ja

Eg fekk spotter med på kjøpet då eg kjøpte leiligheit (sånn innbygd kasse rundt taklista). Eg er ikkje sånn superbegeistra for det, fordi det gir veldig flatt lys og liker betre lampar i ulike høgde. Så eg har supplert litt med hengelamper og stålamper i tillegg. Men eg tenker det er ein smakssak, eigentleg.

Eit av argumenta mot er at det er så veldig "enten lyst eller mørkt", "enten av eller på", sjølv om det er dimmefunksjon på spottene. Eg kan velje mellom å skru på seks lamper eller ingen, med ein brytar. Særleg med åpen stove-kjøkkenløysing, blir det ofte konflikt mellom den som skal ha leselys og den som skal ha filmlys, den som skal ha lys til å lage mat på kjøkkenet og den som skal game utan reflekser frå kjøkkenlyset i tv-skjermen og så vidare.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-24, 13:09   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spotter i tak - nei, nja, tja, eller ja

Jeg misliker spotter sterkt, mest fordi jeg ikke synes det er pent. Det er så mange pene lamper som kan være et interiørelement i seg selv. Vi er på boligjakt nå og jeg vurderer aldri boliger med spotter.

Nå er jo ikke min smak så relevant for deg, men jeg er også skeptisk pga ulike reportasjer om sopp og brannfare der oppe. Det kan sikkert unngås ved bruk av en elektriker som har peiling.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-24, 13:21   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spotter i tak - nei, nja, tja, eller ja

Det er mange gode poeng her. Jeg hadde ikke tenkt på at alt ble veldig lyst faktisk. Det er helt sant og gav allerede et svar. Jeg er enig ift brannfare også, selv om jeg tror at med ordentlig elektrikerarbeid er det ok.

Jeg er enig i at mange pene lamper kan være et interiørelement, problemet er at jeg er helt uinteressert i interiør .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-24, 13:45   #8
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spotter i tak - nei, nja, tja, eller ja

Det er da du må invitere interiørflinke venner på vin.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-24, 13:45   #9
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spotter i tak - nei, nja, tja, eller ja

Vi har spotter i alle tak i boetasjen. De er godt inndelt i soner og alle er stilt slik at den lyssvakeste innstillingen går langt ned. Den høyeste er veldig sterk og noe Helten bruker når han støvsuger. Jeg lurer på om det var noe vi kunne bestemme da de ble installert. Jeg er lysømfintlig selv, så det var et absolutt krav at svakt lys var svakt nok. Systemet heter Plejd. Spotter egner seg ikke som koseleselampe, så vi har hver vår lille leselampe ved sofaen. I tillegg har vi en taklampe over spisebordet. Vi, særlig jeg, er fornøyd.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-24, 13:49   #10
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spotter i tak - nei, nja, tja, eller ja

Vi bor i antakelig ikke veldig langt fra hverandre. Prikk meg om du vil ta en tur og se hvordan det funker hos oss.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-24, 14:03   #11
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spotter i tak - nei, nja, tja, eller ja

Vi har spotter i taket i ny leilighet. Satt opp av elektriker, med dimmer. Jeg synes det gir et pent og jevnt lys, i tillegg sparer det meg all støvtørking av lampeskjermer ...

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-24, 14:06   #12
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spotter i tak - nei, nja, tja, eller ja

Jeg har spotter i oppholdsrom og kjøkken. Dimbare. Byttet til LED for noen år siden og det jeg har å utsette på dem er at jeg gjerne skulle kunne dimmet dem mer ned. Jeg synes ikke det er noe must, men stemmer på lysrådgiving fra noen som kan det.

Presisering: spotter innebygd i taket, ikke på skinner.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli

Sist redigert av sindrome : 19-03-24 kl 14:31.
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-24, 14:23   #13
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spotter i tak - nei, nja, tja, eller ja

Jeg har hatt lysrådgivning, og jeg er veldig fornøyd med spotskinne i L form eller U form rundt nesten hele rommet. ca 0,7 til 1 m fra veggen for å lage bakgrunnbelysning. Den skinnetypen vi bruker kan brukes med mange forskjellige spotter og man kan også henge på pendel lamper med større skjermer om man ønsker det. I spottene bruker vi hue lamper som gjør at vi sparer mye på at det ikke trengs brytere eller bryterledning, siden styringen av spottene er trådløs. Jeg kan dimme mine helt ned til nattbelysning og opp til operasjonstuebelysning. I tillegg har vi noen der vi også kan styre fargene, og lager lilla lys til advent feks og gult lys til påske.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-03-24, 14:24   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spotter i tak - nei, nja, tja, eller ja

Det blir jo litt lavere under taket hvis du har innebygde spotter, og hvis leiligheten ikke er så stor i utgangspunktet, så vil det være et minus. Synes jeg.

Vi har spotter i gangene og på badene, og der fungerer det fint. Men jeg liker egentlig lamper og er glad for at vi har det i resten av leiligheten.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-03-24, 14:33   #15
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spotter i tak - nei, nja, tja, eller ja

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er enig ift brannfare også, selv om jeg tror at med ordentlig elektrikerarbeid er det ok.

Grunnen til at jeg skiftet til LED var nettopp for å unngå brannfare, da LED-spotter ikke blir varme på samme måten. Moren min bekymret seg nemlig for dette, så jeg tenkte jeg skulle være snill mot henne

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli

Sist redigert av sindrome : 19-03-24 kl 16:39.
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-24, 14:36   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spotter i tak - nei, nja, tja, eller ja

Jeg syns det kan bli veldig rotete visuelt med mange spotter. Må innrømme at jeg velger bort leiligheter med utstrakt bruk av spotter når jeg ser på Finn. Ofte er det bygget ned en kanal for å få plass til alt, eller så er taket senket. Det begrenser veldig hvordan man innreder og lyssetter. Jeg oppfatter det som «ut» trendmessig. Men dette er jo ikke noe du trenger å ta hensyn til i ditt hjem! Der syns jeg du skal velge det som funker for deg. Jeg tror moderne spotter ikke utgjør særlig brannfare lenger, de lager ikke mye varme.

Jeg liker det godt på bad, da! Og i gangen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-24, 14:48   #17
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spotter i tak - nei, nja, tja, eller ja

Vi har delvis åpen løsning og har spotter i grupper på et vis. Det er spotter innerst i stuen lengst vekk fra vindusrekka og et par spotter i vinkelen med kjøkken (som heller ikke har vindu). Begge disse gruppene er dimbare og det varierer hvor sterkt vi har det. Vanlig taklampe over spisebord som står ved vinduene.

Det var mye mer spotter da vi kjøpte leiligheten og taket var senket over 15 cm for å få plass til kassene. For 10 år siden pusset vi opp hele stuen og med nye spotter (LED) og ble taket hevet nesten 10 cm og nå føles det helt vanlig romhøyde. Merker ikke forskjell til daglig til f.eks gang som har vanlig takhøyde og ikke spotter.

Jeg liker ikke spottskinner og synes det er forstyrrende, så smaken er forskjellig.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-24, 16:11   #18
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spotter i tak - nei, nja, tja, eller ja

Mange gode innspill her altså. Jeg synes spottskinne høres praktisk ut lysmessig, men at skinnen blir ganske lite pen. Dette med senket tak er absolutt et poeng!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-24, 16:25   #19
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spotter i tak - nei, nja, tja, eller ja

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det blir jo litt lavere under taket hvis du har innebygde spotter, og hvis leiligheten ikke er så stor i utgangspunktet, så vil det være et minus. Synes jeg.

Vi har spotter i gangene og på badene, og der fungerer det fint. Men jeg liker egentlig lamper og er glad for at vi har det i resten av leiligheten.

Jeg er helt enig med Tjorven. Vi har det samme i huset her og jeg er veldig fornøyd med det. Stuer/ soverom og kjøkken har annen belysning. Jeg er veldig glad i ulike lyskilder og nivåer.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-24, 17:10   #20
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spotter i tak - nei, nja, tja, eller ja

Jeg var passe lunken til spoter da vi bygde hus, men de ble likevel slike overalt i hovedetasjen. De er helt diskret og innebygd og gjør lite av seg, rent visuelt.
Da jeg ble øyesyk og et av problemene er lysskyhet, i perioder veldig lyssky er spotene min aller beste venn, jeg får jevnt lys og kan regulere det akkurat slik at øynene tåler det.
Jeg har tidvis store problemer i rom med bare lamper som lyskilde.
Når så lysskyhet skal balanseres med lite kontrast,- og dybdesyn er dette jevne, regulerbare lyset veldig viktig for min funksjonsevne.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no