Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vepsestikkpoll

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sammen heng mellom erfaring med vepsestikk og frykt for veps
Jeg er stukket som voksen og jeg er redd for veps. 9 6,98%
Jeg ble stukket som barn og er redd for veps. 25 19,38%
Jeg er stukket både som barn og voksen og jeg er redd for veps. 14 10,85%
Jeg er stukket som barn/voksen, og jeg er kanskje ikke direkte redd, men jeg liker dem ikke. 43 33,33%
Jeg er ikke stukket av veps og jeg er redd for veps. 13 10,08%
Jeg er ikke stukket av veps, og jeg er ikke direkte redd, men jeg liker dem ikke. 11 8,53%
Jeg er ikke stukket av veps og jeg er ikke redd. 2 1,55%
Jeg HATER veps! 36 27,91%
Jeg synes veps er åreite dyr, jeg. 3 2,33%
Jeg stiller meg fullstendig likegyldig til veps. 8 6,20%
Agurkpoll! 9 6,98%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 129. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-08, 18:26   #41
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vepsestikkpoll

Jeg hater veps. Ble stukket som barn et par ganger.

Redselen kan ikke sies å ha blitt mindre etter å ha fått barn. Jeg er ikke så redd for selve stikket og smertene, jeg er redd for evt. allergisk reaksjon. Som barn overvar jeg et annet barn få en ganske ugrei reaksjon på stikk (noe annet enn veps, vet ikke hva), det har satt sine spor. Særlig siden vi var på hytta i skogen uten telefon, og hvor det tok tid å få lege på plass.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 19:12   #42
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vepsestikkpoll

Ble stukket som 10-åring (tråkket i et bol og fikk panikk)
og var lenge helt hysterisk redd for dem. Møkkainsekter altså De første 2 somrene turde jeg faktisk ikke gå ut engang.

Men jeg har skjerpet meg litt i det siste - når en har barn kan man ikke rømme hysterisk hver gang en veps nærmer seg (i hvert fall ikke rømme fra barna ).

Er jeg alene i huset tør jeg til og med å knerte veps som har kommet seg inn. Det er virkelig framskritt!

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 19:17   #43
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vepsestikkpoll

Mine foreldre hadde vepsebol i verandaen, det var flere meter langdt da det ble oppdaget i forb. med riving av verandaen. er det rart jeg nektet å sitte ute og spise? nå har de ny, vepsefri veranda, og jeg er dessuten kurert for fobien. nå klarer jeg å sitte i ro på t-banen eller i et møte selv med en veps summende omkring.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 19:37   #44
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vepsestikkpoll

Jeg har blitt stukket av veps både som barn og voksen, men jeg finnes ikke redd for veps. Den kan godt spasere på armen min uten at jeg flipper.

Mannen min derimot er virkelig redd for veps. Han har aldri i hele sitt liv blitt stukket. Jeg synes nesten det er rart å aldri ha blitt stukket av veps. Skjønner ikke hvordan folk klarer det liksom.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 22:16   #45
Labolina
Superduperaktiv
 
Labolina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 709
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Sv: Vepsestikkpoll

Jeg ble stukket som barn. Og jeg hater veps.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 22:20   #46
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vepsestikkpoll

Jeg ble stukket av veps som barn og HATER de. Redd de er jeg også, takke meg til edderkopper og alt mulig annet av ekle kryp.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 23:27   #47
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vepsestikkpoll

Jeg har blitt stukket av veps både som barn og voksen, men er ikke redd veps. klemmer de som regel ihjel med hånda og har aldri blitt stukket da jeg har gjort det.

Min mann er redd veps, løper nesten da han ser en veps, men det kommer nok av at han har sett reaksjoner av noen voksne i hans familie som er allergisk.
Husker da dattera her var lita, da kom hun med en levende veps som hun bar i vingene, mannen ble hysterisk å ba henne slippe den fordi den kunne stikke henne, neida sa hun, jeg holder den jo i håndtaket jeg.
Hun kunne også si, stå rolig med deg pappa, den spiser ikke opp deg.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 23:37   #48
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vepsestikkpoll

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Manglet ikke alternativ som "stukket som barn/voksen og er ikke redd for veps"?

Jepp. Jeg savner også dette alternativet.
Har vel blitt stukket tilsammen 3 ganger i mitt liv - alltid etter å ha provosert (les: skviset) vepsen.
Min verste opplevelse var vel da jeg var på sykkeltur, og plutselig fikk en veps stuck i det ene neseboret. Stakkaren kom seg ikke løs (syklet fort, vettu), så da stakk den like gjerne. Tårene spratt umiddelbart, så jeg måtte stoppe. Jeg husker ikke om den kom seg løs eller ei, da jeg var blindet av tårer, og hadde andre ting å tenke på.

min opplevelse av veps forøvrig, er at de ikke utgjør noen fare så lenge man ikke angriper dem. Jeg har for vane å jage veps ut vinduet fremfor å smashe dem med avisen.

:lizzomzen:

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 02:36   #49
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vepsestikkpoll

Jeg er allergisk og livredd veps!
Har blitt stukket flere ganger, og det er lite gøy når kroppsdeler hovner opp til det ugjenkjennelige.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 21:42   #50
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vepsestikkpoll

Jeg mener å huske at jeg ble stukket en gang for noen år siden, og jeg er ikke redd for veps. Har aldri blitt stukket av veps som virrer rundt meg eller er interessert i maten min, og tror sjansen for å bli stukket er lavere hvis man ikke prøver å slå eller vifte dem vekk.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 21:46   #51
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vepsestikkpoll

Poden er forresten temmelig redd veps, selv om jeg alltid er helt rolig når det er veps i nærheten, og det tror jeg pappaen er også. Så enten er det medfødt eller han har lært det i barnehagen.

Jeg slår ikke i hjel veps heller, jeg slipper dem ut hvis de kommer inn. Det er så grisete å skvise dem, og jeg liker ikke å drepe dyr uten grunn - mygg og klegg er egentlig de eneste jeg ikke har skrupler med å slå i hjel.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 22:02   #52
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vepsestikkpoll

Leter etter alternativet: "Ble stukket som barn, men er ikke redd for veps."
Finner det ikke - jeg som blingser?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 08:49   #53
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vepsestikkpoll

Jeg er stukket som barn og voksen, men kan ikke si at jeg er redd for veps. Det er vel ingen som er veldig glad i dem, men jeg har ingen problemer med å forholde meg rolig når de flyr rundt meg.

Fant ikke noe passende alternativ

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 09:56   #54
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vepsestikkpoll

Jeg ble stukket som barn og er litt sånn halvredd for veps.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 10:01   #55
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vepsestikkpoll

Jeg ble stukket da jeg var 6 år eller noe sånn. LIke ved øyet. Fram til jeg var 20 ble jeg fysisk kvalm da jeg hørte veps innendørs. Nå er jeg relativt avslappet til dem.

Storebror ble stukket i fjor - og er nå redd alt som kan minne om en veps.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 10:25   #56
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vepsestikkpoll

Jeg tråkket i et jordvepsebol når jeg var 8-10 år. Fikk 10 vepsestikk i hodet, men er IKKE redd for veps. Jeg dreper aldri veps, jeg hjelper de bare ut hvis de har kommet inn.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 10:40   #57
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vepsestikkpoll

Blitt stukket som barn og voksen, men syns de er ålreite dyr.

Tok en blandings.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 13:14   #58
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Vepsestikkpoll

Jeg er allergisk og redd. Jeg har hatt "ormepiller" som jeg har tatt ved vepsestikk. De ble jeg fryktelig trøtt av. Men jeg vet det går greit så sant jeg ikke blir bitt på et farlig sted.
Nå er jeg mest redd for barna sin del om de er allergiske også.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 13:15   #59
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vepsestikkpoll

Jeg ble stukket om barn og jeg er ikke redd for veps. Jeg elsker vel dem ikke akkurat heller.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 14:58   #60
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Vepsestikkpoll

Sitat:

Jeg er stukket som voksen og jeg er redd for veps.

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no