Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om å surre med uttrykk - en spinn-åff fra sy-puter-tråden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-09, 08:45   #21
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Om å surre med uttrykk - en spinn-åff fra sy-puter-tråden

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Begge klarer i tillegg å snu om på ting. Så når de senere finner ut at de tok feil så blir jeg ilagt det idiotiske standpunktet /meningen jeg aldri hadde.

Sånn var bestemoren min også. Jeg har irritert meg grønn mang en gang. Svigermor har tendenser hun også desverre.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 19:24   #22
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om å surre med uttrykk - en spinn-åff fra sy-puter-tråden

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Når har du hatt en kjæreste som har vært eldre enn deg? Never... ?

Nei, du sier noe...

Ellers kjenner vi vel kanskje en i familien min som kan være slik du beskriver.

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 20:11   #23
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Om å surre med uttrykk - en spinn-åff fra sy-puter-tråden

Broren til en venninne av meg er en slik påståelig faen. Jeg kommer fra Jæren og bodde noen år nordpå. Vi skulle ha en koselig nyttårsfeiring, hvor da denne broren skulle være med. Han holdt på å ta noe utdannelse så han kunne bli bonde, og påsto hardnakket at på Jæren, joda, der driver nesten alle med korn og gris. Vi visste jo at det ikke stemte, vi kom jo fra Jæren. Men han ga seg ikke, ble sur og tverr, han visste jo at det vi sa var feil, for det var han som satt med skolegangen.

Jeg mistenker 'slike folk' for å fortsette å kverulere og være like hardnakkede i sine påstander selv om de ser at de tar feil. Og så tenker jeg at det må være forferdelig slitsomt å holde på sånn...

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 21:04   #24
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å surre med uttrykk - en spinn-åff fra sy-puter-tråden

Opprinnelig lagt inn av Mamarazzi, her.

Nei, du sier noe...

Ellers kjenner vi vel kanskje en i familien min som kan være slik du beskriver.

Fullt så ille er det da ikke...

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 09:03   #25
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om å surre med uttrykk - en spinn-åff fra sy-puter-tråden

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Min mor. Hun er ikke smekk-tett, det bare likner veldig fordi hun er så forbanna påståelig.


Slik er min mor. Ikke dum, men irriterende påståelig. Hvis noen er uenig med henne blir hun sint og vil ikke diskutere mer. Og hvis ikke diskusjonen stopper, truer hun med å forlate rommet.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 10:20   #26
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å surre med uttrykk - en spinn-åff fra sy-puter-tråden

Jeg har en sånn venninne. Hun luller seg inn i helt snodige fantasier noen ganger. Påstod at familien hennes hadde blitt slått konkurs fordi de hadde betalt 1000kr for lite på et avdrag på huset og at de hadde plombert det uten å gi noe advarsel. Jeg prøvde si at det virket litt rart og at de fleste kunne risikere at banken tok huset når som helst, om de var SÅ firkanta. Men det var hun ikke enig i.. banken var en gjeng med mafiamedlemmer mente hun.

Jeg bare lar det gå inn i det ene og ut det andre....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 13:19   #27
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om å surre med uttrykk - en spinn-åff fra sy-puter-tråden

Jeg har en venninne som påsto at å "kjederøyke" betydde at man røykte ekstra mye fordi man kjedet seg...

Jeg klarte ikke overbevise henne om misforståelsen.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 16:00   #28
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å surre med uttrykk - en spinn-åff fra sy-puter-tråden

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg har en venninne som påsto at å "kjederøyke" betydde at man røykte ekstra mye fordi man kjedet seg...

Jeg klarte ikke overbevise henne om misforståelsen.

Åh. *mer opplyst*

Men så har jeg aldri røyket heller da....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 16:03   #29
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om å surre med uttrykk - en spinn-åff fra sy-puter-tråden

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Åh. *mer opplyst*

...

Hva behager?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 19:48   #30
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om å surre med uttrykk - en spinn-åff fra sy-puter-tråden

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg har en venninne som påsto at å "kjederøyke" betydde at man røykte ekstra mye fordi man kjedet seg...

Jeg klarte ikke overbevise henne om misforståelsen.

Hva heter det da, når man røyker ekstra mye fordi man kjeder seg?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 19:57   #31
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om å surre med uttrykk - en spinn-åff fra sy-puter-tråden

Tror ikke det er noe eget uttrykk for det. Men kjederøyking kommer av substantivet en kjede, som altså i praksis betyr at man tenner en røyk med en annen.

Kom ikke her og påstå noe annet!

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 19:59   #32
Patsy
Ingen tittel
 
Patsy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 976
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Sv: Om å surre med uttrykk - en spinn-åff fra sy-puter-tråden

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Tror ikke det er noe eget uttrykk for det. Men kjederøyking kommer av substantivet en kjede, som altså i praksis betyr at man tenner en røyk med en annen.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 19:59   #33
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om å surre med uttrykk - en spinn-åff fra sy-puter-tråden

Opprinnelig lagt inn av Patsy, her.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 20:02   #34
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om å surre med uttrykk - en spinn-åff fra sy-puter-tråden

Jeg har også brukt kjederøyking om å røyke kontinuerlig, men hvordan vet du at ordet kjederøyking kommer fra substantivet en kjede, og ikke verbet å kjede? : oppriktig nysgjerrig:

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 20:04   #35
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å surre med uttrykk - en spinn-åff fra sy-puter-tråden

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Svigerfar. og


Det har gått seg litt til i det siste. Kanskje jeg har blitt litt mer tykkhudet?

Han vil gjerne at verden skal være litt mer svart/hvit|firkantet enn hva hans akademikerbarn og -svigerbarn tenker.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 20:06   #36
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om å surre med uttrykk - en spinn-åff fra sy-puter-tråden

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg har også brukt kjederøyking om å røyke kontinuerlig, men hvordan vet du at ordet kjederøyking kommer fra substantivet en kjede, og ikke verbet å kjede? : oppriktig nysgjerrig:

Veel, ikke spør så vanskelig, da! Har bare alltid hørt det brukt slik. Det er bare venninna mi som påstår det handler om å kjede seg. Ingen andre jeg har forhørt meg med er enig med henne.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 20:10   #37
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å surre med uttrykk - en spinn-åff fra sy-puter-tråden

Husker at jeg som 10-åring hadde mange intensive diskusjoner om uttale på ordene beige og journalist. Venninna mi mente at de skulle uttales direkte.

Egentlig er jeg rimelig heldig med omgangskretsen skjønner jeg - da jeg ikke kommer på noen opplagte påståelige misforståere. Sniker meg ut.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 20:13   #38
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om å surre med uttrykk - en spinn-åff fra sy-puter-tråden

Når jeg googler kjederøyking, så brukes det i flere sammenhenger om folk som røyker veldig mye. Det blir rart å skulle legge til grunn at det handler om at de kjeder seg.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 20:13   #39
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om å surre med uttrykk - en spinn-åff fra sy-puter-tråden

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Veel, ikke spør så vanskelig, da! Har bare alltid hørt det brukt slik. Det er bare venninna mi som påstår det handler om å kjede seg. Ingen andre jeg har forhørt meg med er enig med henne.

Så egentlig kan det godt hende hun har rett, og bør få fortsette å bruke ordet på sin måte.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 20:13   #40
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om å surre med uttrykk - en spinn-åff fra sy-puter-tråden

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Når jeg googler kjederøyking, så brukes det i flere sammenhenger om folk som røyker veldig mye. Det blir rart å skulle legge til grunn at det handler om at de kjeder seg.

Men handler det alltid om at de tenner den ene røyken med den andre?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no