Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Prosjekt vaktel

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-13, 21:56   #21
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Moro!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 22:20   #22
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Nå ska jeg få med meg klekkingen, kjempespennende!

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 22:27   #23
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Eg sitter å funderer på korleis eg skal klare å lyse desse egga. Dei er jo så pitte pitte små. Korleis kan det vekse noko inni der liksom ? Og korleis skal eg klare å sjå det ?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.

Sist redigert av Hjertensfryd : 09-04-13 kl 10:08.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 10:01   #24
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prosjekt vaktel


Dette er slikt som er artig med internettet!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 12:39   #25
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Oh, du er i gang igjen!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 19:20   #26
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.684
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Følger med her!

(Har du vurdert ender? Vi er i tenkeboksen på om vi skal ha andedam...)

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 19:27   #27
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Eg har hatt ender Kva rase tenkjer du på ?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 19:30   #28
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Eg sliter framleis med å få alt til å bli rett, men det positive er at det utvikler seg inni eggene. Tok å lyste nokre tilfeldige egg i går og jammen meg er det ikkje "spindelvev" i dei. Så eg lever i håpet om at det ordnar seg, og at det kjem nokre småtassar her om 2 vekers tid.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 19:34   #29
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.684
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Eg har hatt ender Kva rase tenkjer du på ?

Har hatt?

Jeg tenkte moskusender fordi de spiser snegler. Men det gjør kanskje alle? Men synes også at pekingender er søte. Ærlig talt, jeg har ingen erfaring eller preferanser for noe. Men har stor tomt og mulighet for dam.
Noen anbefalinger?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 19:43   #30
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Me hadde moskusender. Og dei er veldig fine og greie å ha med å gjera. Tamme er dei og. Andrikken vår gjekk etter meg overalt. Skulle sjå kva eg holdt på med.
Men, dei skiter. Så inn i hampen og. Overalt.
Dei tar sneglar, men er ikkje aleine om det. Såg nokre fine ender her om dagen, då eg henta vaktelegg. Må spørra han opp at kva rase det var. Dei var vist enno flinkare enn moskusendene til å ta sneglar.
Dam er ikkje nødvendigt. Tenk i så fall nøye gjennom korleis den skal rensast. Som sagt, moskusender skiter masse og tettar igjen dei fleste avløp. Me hadde eit badekar som me fylte opp til dei. Om vinteren satt me ut gildekasser med vatn til dei slik at dei fekk skylt auger og slikt. Det er det som er det viktigaste.

Berre spør dersom du vil veta meir om moskusender. Dei har eg i alle fall kjennskap til. Andre ender har eg dessverre ikkje hatt (enno)

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 19:48   #31
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.684
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Jeg hørte at man skulle være litt restriktiv med kraftfor for å få dem til å spise sneglene.

Har skjønt det med skitt, har funnet et patent med "propp" i dammen slik at det går an å tømme, skylle, fylle på. (Mannen min er teknisk...) Inngjerding er visst et must, og at de får skylt øynene, og hodet under? Vil gjerne høre om den andre anderasen, har sett meg blind på pekingender og gule svenske ender. Litt for mye å se på internett.

Vil gjerne ha noen som er ganske tamme og ikke stikker av.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 20:01   #32
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Moskus blir tamm, men mine syntes det var innmari gøy å ta seg ein flygetur. Såpass gøy at dei ikkje ville komma heim igjen. Så eg mista ei der. Dei andre hadde eg ein sværande kamp for å få heim att. Og andrikken sto igjen, sur som berre det. Alle damene hadde forlatt han. ( andrikkane kan ikkje fly, dei er for tung i rompa)
Moskus er vel blant dei anderasane som krever minst vatn, dei treng strengt tatt berre å skylle auger og hovudet. Men dei elskar å bade.

Du har og indisk løpeand som ikkje kan fly. Og vistnok legger masse egg. Men det var litt jobb å ha ender altså. Eg kan ikkje legga skjul på det. Høns var og er lettare.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 20:39   #33
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Spennende, gleder meg til å følge med denne gangen også.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 22:56   #34
LØM
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 66
LØM har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Ååååå dette blir spennende

LØM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-13, 11:23   #35
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Herlighet for nokre merkelige små egg. Av dei 36 som blei lagt inn, har eg enno ikkje tatt vekk nokon. Eg har prøvd å lysa dei, men det er neimen ikkje lett. Det er noko heilt anna dette, enn hønseegg. På enkelte av desse små vaktelegga, er det mange flekkar, dei hindrar meg i å sjå tydelig nok kva som skjer i egget. Andre har så mørkt skall at lyset ikkje går gjennom. Og ei tredje gruppe er dei som eg faktisk ser noko inni og ser ein pitte liten tass svømme rundt i. Så dei ligg no der, alle saman. Blir skubba fram og tilbake, nokre gongar om dagen. Om ei vekes tid så begynner det vel så smått å skje noko. Vendinga skal tas vekk på mandag. Så kanskje på torsdag ? Dei kan vera litt ujevne i fødselsdatoen sin desse, så nokon seier 16 dagar, andre 17, nokon 18 osv osv. Men frå midten av neste veke kan me vel begynne å vente på nokre småtassar.

Håpar eg.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-13, 12:42   #36
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Blir spennende å se hvor mange det blir.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-13, 13:43   #37
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Plutselig så fikk jeg veldig lyst til å kjøpe egg og føde opp noen kyllinger. Jeg har en venninne som har hønsegård og som helt sikkert skulle bli kjempeglad om hun fikk dem etterpå. Er det forsvarlig å gjøre det? Hva trenger man, må man ha slikt skap eller kan man bruke en slags lampe? Når jeg var liten så hadde en jeg kjente små kyllinger i et akvarium, kan man bruke akvarium?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-13, 14:04   #38
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Du trenger ei rugemaskin. Av ein eller annan type. Eit egg som, forhåpentlegvis, er frødd, treng ein stabil temperatur på 37,6-37,8 grader og ein fuktighet på mellom 40-50%. Dei må og vendast nokre gongar for dagen. Dei tre siste dagane ( av 21 ) skal ein slutte å vende på egga, temperaturen skal ned 1 grad og fuktigheten skal aukast til 70-75%

Når kyllingane er klekka, treng dei ein varmelampe. Om du då har dei i ein kasse, eit akvarium eller det du no måtte ha for hand, er det same. Berre dei har det varmt, tørt og tilgang til mat og drikke.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-13, 14:08   #39
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Men eit lite varsel til de som bur i østfold området. Her er det eit par stykker som har fått påvist sjukdom i besetningen sin og som har måtta avlive alle dyra sine ( høns, kyllingar og rugeegg ) Folk i området der vil nok vera restriktive med å selja rugeegg og anna i ei stund framover. Eg leser at enkelte kutter heilt ut å selje til andre i år, men ruger kun ut eigen egg og tar ikkje inn nytt blod.

Berre slik at de er obs på det, dersom de går med planar om kyllingar/høns til sommaren.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-13, 14:13   #40
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Har du noen tips på hvor man kan finne en rugemaskin til ok pris? Søkte litt på Finn, men de koster 2000 kr.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no