Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Med dietter i familien?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-13, 07:27   #1
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Med dietter i familien?

Hvordan løser dere det?

Det er mange som på diett av alle slag, enten det er slanking, allergier eller "sære" interesser. Hvordan løser dere det innad i familien?

Jeg tenker da med middag f.eks - om noen spiser melkefritt og glutenfritt, vegetarisk, slanker seg med spesiell diett, går på paleo o.l

Må barna bare bli med på det, hvordan reagerer de på det. Får de annen mat?

Jeg må holde meg unna melk og liker å holde meg unna mel, potet, ris og pasta, derfor jeg lurer da for minsten liker jo "bare" mat med alt dette.

Frokost, lunsj, og kvelds er ganske greit fordi vi ikke spiser det sammen, eller vi voksne spiser ikke på det tidspunktet og jeg baker vanlig/kjøper vanlig mat til han.

Middag er vanskeligere. Tips ?

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 07:35   #2
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Du har jo fortsatt kjøtt, fisk og grønnsaker igjen. Så synes jeg jo godt at du kan ha litt brød/Potet/pasta/ris til sønnen din i alle fall innimellom. Melkefritt er vel en utfordring på noen retter, men det finnes jo en delalternativer man kan bruke.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 07:37   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Jeg har bare slanket meg en gang, men det var med helt normal mat som lett lot seg tilpasse familiens vanlige kosthold. "Slanking, allergier eller sære interesser" ville ikke vært noe barna bare måtte blitt med på. De alle fleste barn trenger ikke slankemat eller sære matopplegg.Barn trenger jo karbohydrater. Allergier må selvsagt tas hensyn til, men de fleste allergier er ikke så alvorlige at en matvare ikke kan spises av de andre i huset. Hos oss er det sønnen min som har endel matallergier, men det betyr ikke at egg, nøtter, skalldyr og diverse frukt er utryddet fra kostholdet til resten av oss. Men reker som middag, og nøttekake til dessert er selvfølgelig ikke på menyen særlig ofte, det blir jo mer tungvint når en må lage et alternativ.

Hvis du ikke vil spise pasta, poteter og ris så er det vel bare å la være å spise det selv, og spise resten av middagen?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 07:41   #4
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Jeg spiser vel omtrent som deg, og vi spiser stort sett det samme til middag bortsett fra at barna spiser mer ris enn meg og at de ofte får pizza på fredager. Til frokost og kveldsmat spiser vi ulike ting.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.

Sist redigert av Nooria : 26-11-13 kl 07:52.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 07:44   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.732
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Jeg har cøliaki, de andre ingen dietter. Vi lager mest mulig ren middagsmat (ikke blandingsprodukter) og da er det naturlig glutenfritt. Har vi f.eks pasta (som tilbehør til laks, for eksempel), så spiser alle den glutenfrie varianten.

Til andre måltider spiser de som vanlig og jeg rester/tilpassede produkter.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 07:50   #6
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Vi har en melkeallergiker i hus, og tilpasser maten så det ikke inneholder melk i 85% av tiden tenker jeg. Noen ganger får hun alternative ting, de to andre ungene elsker risgrøt feks, og da får hun havregrøt.
Men melk er kurant nok å unngå, selv om det er mange retter som utgår her.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 08:02   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.979
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Barna må ikke bli med. Jeg har slanket meg i flere omganger. Vi lager mat som alle kan spise deler av, og så fokuserer vi bare ikke på at jeg ikke spiser alt som serveres (og at jeg spiser mindre).

Knerten lever på sin egen diett. Fordi han er så skrekkelig kresen. Vi nekter å la det påvirke resten av familien. Vi sørger for at middagen alltid har i hvert fall noen bestanddeler som alle kan spise, og så spiser man det man ønsker/får lov til.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 08:08   #8
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Jeg har også slanket meg i et par runder, og det tas ikke hensyn til i familien, jeg har spist helt vanlig mat, bare regulert mengden. Jeg tror for å være ærlig det er en killer ift barnas forhold til mat at de skal påvirkes av dietter de voksne går på, når det ikke er rent medisinske grunner til disse.

Særinteresser tas ikke hensyn til, men vi pleier å ha et ganske godt utvalg av tilbehør til de fleste middager så alle finner noe de liker.

Vi er heldig og har ingen allergier.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 08:08   #9
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.997
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Hos oss spiser alle laktosefritt hjemme, med unntak av en og annen ting man spiser hver for seg, som pålegg og yoghurt.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 08:14   #10
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Jeg må understreke at jeg er ikke på slanking. Jeg tåler ikke melk og soya og spiser ellers slik jeg mener gjør kroppen godt. Dette tror jeg er den beste maten for barna mine også.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 08:34   #11
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Med dietter i familien?

I en periode var 3 av 4 familiemedlemmer på diett, som var ganske omfattende på grunn av allergier. Vi spiste felles mat hjemme, så spiste den fjerde personen mat som denne måtte ha for å unngå mangelsykdommer når denne var utenfor hjemmet.

Senere, når 2 av 4 var på diett så ble annen mat fortært, bespist etter leggetid utenfor husets fire vegger pga faren for pustestans hos de som var allergisk.

Nå er fremdeles 2 av 4 på diett, men ikke så omfattende, middag lages slik at alle kan spise mesteparten.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 08:44   #12
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Med dietter i familien?

I perioder der jeg har unngått mye raske karbohydrater har jeg spist kjøtt, fisk, grønnsaker etc. som vanlig, og heller skippet eller tatt mindre pasta/ris/potet. Jeg kan ikke ha mye melk i mat, så når vi har retter som vanligvis er melk i erstattes det med havremelk eller havrefløte for hele familien. De får da i seg melk fra andre kilder i løpet av dagen, så det blir grei balanse. Jeg ville ikke satt hele familien på paleo/lavkarbo/lavkalori, men prøvd å jobbe rundt det så jeg kunne spise som det var best for meg uten at det ble en stor greie rundt det. I mest mulig grad samme mat, men regulere tilbehøret for egen del.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 08:48   #13
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Vi har en cøliaker (meg) og minst to særspiste i familien. Vi løser det ved å lage kjedelig, stort sett glutenfri mat, men sper også på med f.eks. egen makaroni til makaroni-elskeren, egen pasta til meg, fiskepinner til to av familiemedlemmene og salmalaks til de to andre, osv.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 09:07   #14
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Jeg lever melkefritt for øyeblikket grunnet amming av baby som ikke tåler det, og synes det har gått greit. Det hadde nok vært verre om barna måtte vennes av med mat de likte godt. Middager løser jeg ved å spise ren fisk og rent kjøtt med grønnsaker til. Det er jo enkelt og godt! Steker i kokosolje/fett i steden for smør. Den største utfordringen har vært pålegg for der har jeg spist mye bearbeidet før fant jeg ut.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 09:08   #15
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med dietter i familien?

En i familien er allergisk mot en rekke matvarer. Vi spiser i utgangspunktet det samme, men hvis jeg ønsker å ha noe tilbehør som går i allergikategorien så serverer jeg det ved siden av. Sauser og alt som er blandet blir servert allergifritt, mens typisk tilbehør serveres for seg. Hvis jeg selv ikke ville spist pasta, så hadde jeg laget ekstra av det jeg ville spise og redusert pastaen tilsvarende min porsjon. Vi spiser nok maten veldig ren, bruker mest ferske råvarer og lager fra bunnen. Halv- og helfabrikata utgår som regel.

Jeg har slanket meg flere runder, men da spiser jeg den samme maten og reduserer heller litt på mengdene i det som er kaloririkt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 09:14   #16
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Lager 2 middager. En til gutten vår som ikke skal ha gluten/melk.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 09:19   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Hvis ingrediensen noen ikke tåler er i hovedretten, så tar alle hensyn. F.eks. lager vi lasagne på soyamelk, i stedet for å lage en på melk og en på soyamelk. Men vi har fremdeles melk i huset til melkedrikkeren. Om det er en del av måltidet noen ikke kan spise så lager vi som regel ikke noe ekstra, men den personen lar bare være å forsyne seg av det. Om jeg f.eks. ikke vil ha pasta spiser jeg bare desto mer salat, mens Hiawata får spise pasta.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 09:27   #18
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Vi har en niese med PKU. Dvs at all maten hennes må veies, og hun kan bare spise en viss mengde proteiner. Noe som da gjør at hun sjelden kan spise et helt måltid slik som oss andre. Spesialmaten hennes er ganske dyr, så den lages bare til henne og ikke til resten.
Feks hvis vi har pasta med tomatsaus og pølser/kjøttdeig. Så lages det egen pasta til henne, vanlig pasta til oss. Saus og kjøtt er adskilt, og vi sørger for at sausen er proteinfri.

Når vi lager kake til bursdager og sånn, så lager vi alltid fra pose, og den som inneholder minst proteinmengde. Da kan vi alle sammen spise samme kake.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 10:13   #19
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Jeg tåler begrenset med melk i matlaging, og det "lider" hele familien under. Jeg gidder ikke å lage mange middager.
Det største utslaget er egentlig at jeg ikke spiser grøt. Det lever jeg helt fint med, og ungene merker det ikke.
Ellers er det både smør og blå soft om en annen på brødskiver. Ungene spiser yoghurt og drikker melk nok til at det ikke gjør noe om det er laktosemelkefri middag.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare

Sist redigert av Ru : 26-11-13 kl 17:34.
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 10:24   #20
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Med dietter i familien?

Jeg bruker kun laktosefrie melkeprodukter i matlagingen, for å unngå "uhell" for min del der andre lager maten og lignende. Men barna spiser yoghurt og drikker Biola av den vanlige typen. Jeg har blå Soft til knekkebrødene, men tåler litt laktose, så er ikke helt avhengig av det. De andre bruker vanlige, laktoseholdige typer smør og margarin. Mannen holder seg på lav-/grovkarbosiden, han har eget brød. Jeg spiser for det meste rugsprø eller knekkebrød, barna får vanlig brød. Vi har noe mer grønnsaker til alle middager, og litt mer av kjøtt og fisk. Jeg spiser litt mindre av de fine karbohydratene, men kunne ikke tenke meg å kutte helt ut til middag, så vi har alltid noe, fullkornspasta, ris eller poteter i ymse former. Barna velger hva de vil spise av det vi har på bordet.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no