Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Meyers gløgg

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-12-13, 00:14   #1
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Meyers gløgg

Jeg har kjøpt en flaske med Meyers gløgg på et matmagasin. Det står at den skal blandes med en flaske rødvin, tror dere jeg kan blande den med vann i stedet for rødvin? Har gjester som kjører, og dermed faller rødvinen bort. Eller bør man ikke blande en så pass dyr gløgg med vann og holde seg til det som står?

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 19:23   #2
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Meyers gløgg

Aner ikke hvordan den blir med vann. Men, koker du rødvinen så fordamper jo alkoholen. Bare ta av litt til dem som ønsker alkohol i sin først.

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 19:36   #3
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Meyers gløgg

Druejuice?

Har ikke peiling jeg altså, er ikke spesielt glad i gløgg egentlig.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 02:23   #4
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meyers gløgg

Opprinnelig lagt inn av Kahlan, her.

Aner ikke hvordan den blir med vann. Men, koker du rødvinen så fordamper jo alkoholen. Bare ta av litt til dem som ønsker alkohol i sin først.

Det tar ganske lang tid før all alkoholen er dampet bort, da skal det koke lenge, så det tryggeste er nok å ikke tilsette alkohol til gløgg som de som kjører skal drikke.

Folk (vet ikke om det gjelder deg og at du bare ordla deg upresist) tror ofte at man kan sette til alkohol i en matrett og så koke det et par minutter og så boff er all alkoholen fordampet, men det er det jo ikke.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 09:17   #5
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Meyers gløgg

Se det, der lærte jeg noe i dag og. Jeg måtte Google og fant denne http://www.hvafor.no/praktisk/koker-...-bort-i-sausen

Det skal virkelig koke lenge ja, der har jeg noe å slå i bordet det senere om noen skulle påstå jeg har kokt bort alt
Takk Esme!

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no