Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matvarebutikker på nett

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-16, 20:39   #21
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Matvarebutikker på nett

Dere burde seriøst få reklamerabatt hos Kolonial.no.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 20:40   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarebutikker på nett

Og den har strekkodeleser! Da kan man jo legge det rett inn enda enklere! :lett å glede:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 20:41   #23
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarebutikker på nett

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Dere burde seriøst få reklamerabatt hos Kolonial.no.

Hvis du prikker meg mailadressen din, kan jeg verve deg; da får både du og jeg 200 kr i rabatt?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 20:59   #24
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matvarebutikker på nett

I tillegg til bra kundeservice hos kolonial liker jeg at jeg kan handle tidligere lister på nytt. Veldig greit og kjapt å modifisere en handleliste framfor å legge inn alt på nytt.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 21:16   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarebutikker på nett

Vi bruker det ikke privat, vi bor midt i matbutikkland og har alle kjedene bortsett fra Rimi i 5 minutters gangavstand. Går jeg fem minutter til har jeg Mathallen og stor grønnsakshandel og delikatessen.

Men vi bruker det på jobb. De har veldig god service, og er hyggelige og effektive. Hver gang de er for sene får vi refundert utkjøringsavgiften, og vi får SMSer om hvor de ligger an i løypa.

Privat syns jeg de er for dyre, har for lite økologisk og fairtrade, og dårlig utvalg. Hadde jeg bodd lengre fra en matbutikk hadde jeg kanskje vurdert det anderledes, altså.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 22-05-16 kl 21:27.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 21:26   #26
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Matvarebutikker på nett

Mitt hovedargument for å bruke kolonial.no er at jeg er alene med to barn, og ikke har bil. Da er de ekstra kronene verdt det, fremfor å gå fram og tilbake flere ganger.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 21:53   #27
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Matvarebutikker på nett

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Nuh i kveld, faktisk, fikk jeg SMS om at kolonial kommer med iPhone-app. Det har jeg savnet, og lurt på hvorfor i all verden ikke fantes.

Så bra! Da henger marked.no i en tynn tråd hos meg, for det har jeg ventet på.

Men ukeshandelen er unnagjort akkurat nuh. Nå skal jeg bare gjøre klar panteflaskene som sjåføren skal få med seg i morgen. Fant akkurat ut at det er en mulighet.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 22:44   #28
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.664
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matvarebutikker på nett

Vi har handlet en del på mve.no . Men må ofte fylle på siden de ikke har alt. Skulle ønske det var flere levrandører i Bergensområde.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 23:04   #29
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Matvarebutikker på nett

Vi hadde en litt dårlig start i dag kan man si. De tre første varene vi hadde tenkt å bestille var utsolgt.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 23:26   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarebutikker på nett

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Vi hadde en litt dårlig start i dag kan man si. De tre første varene vi hadde tenkt å bestille var utsolgt.

Veldig mye er utsolgt i slutten av uka.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 23:39   #31
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matvarebutikker på nett

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Privat syns jeg de er for dyre, har for lite økologisk og fairtrade, og dårlig utvalg. Hadde jeg bodd lengre fra en matbutikk hadde jeg kanskje vurdert det anderledes, altså.


Jeg er enig i dette. Vi har flust av ulike matbutikker i nærheten så jeg har i grunnen ikke vurdert matbutikker på nett, men jeg sammenlignet for moro skyld prisene på kolonial.no med kassalappen fra et par ukeshandlinger og prisforskjellen ville utgjøre minst 15000 i året (og vi har heller ingen hentepunkter i nærheten). Rent personlig kan jeg tenke meg veldig mange mer interessante ting å bruke 15000 på enn å slippe å gå på butikken en gang i uka (men det er det selvsagt helt greit at andre ikke synes ).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013

Sist redigert av Myria : 22-05-16 kl 23:48.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 09:04   #32
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarebutikker på nett

Våre nærmaste butikkar har vore Meny og Ica, og mitt inntrykk er at Kolonial ikkje er spesielt mykje dyrare. I tillegg gir dei rabatt på ulike vekedager for å styre folk bort frå mandagane. Men hovedgrunnen til at det lønner seg for oss, er at vi unngår impulskjøp, noko det blir ein del av når vi bare skal innom butikken på veg heim. I tillegg spiser vi sunnare, fordi det kun blir planlagte innkjøp av junk og vi held oss til handleliste. Av same grunn blir det og mindre svinn.

Tidlegare her i huset, var normalen at eg planla vekesmeny og sendte mannen på butikken (av helsemessige årsaker har det vore vanskeleg for meg å gjere vekeshandelen sjølv). Det er tidsbesparelsen som er vårt viktigaste argument for å bruke dei.

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Vi hadde en litt dårlig start i dag kan man si. De tre første varene vi hadde tenkt å bestille var utsolgt.

Dette skjer ofte på søndager. Vi har flytta vekeshandelen bort frå mandagen.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 09:05   #33
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarebutikker på nett

... Og så har vi kortare veg til nærmaste hentepunkt enn til nærmaste matbutikk.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 09:10   #34
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarebutikker på nett

Jeg vurderer å flytte fra bøgda kun for å få dagligvarer levert på døren.
Vi har en ung og fresh butikksjef her, han bør jo se fordelen med å kjøre i gang en netthandelmulighet med utkjøring!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 11:04   #35
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matvarebutikker på nett

Vi har butikker overalt så det er ingen grunn til å måtte bestille matvarer hjem men det hadde vært skikkelig deilig, må jeg innrømme.
Det som er peset er at vi har en bil og jeg må vente til mannen kommer hjem, det er ofte sent og da er jeg allerede litt i koma så da blir det tiltak å dra ut og storhandle.
Så derfor flyr jeg innom butikken mange dager i uka på veien hjem og bærer tungt. Det er det jeg er så lei av.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 11:23   #36
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarebutikker på nett

Grunnen til at jeg vil bestille og få levert er at da handler vi det som står på lista. Slik det er nå har vi gjerne ikke noen handleliste, men drar på butikken hele tiden og handler alt mulig vi har lyst på akkurat der og da. Dyr vane.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 11:26   #37
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarebutikker på nett

Jeg tenker at om man har 4 hverdagskvelder hvorav man pleier å jobbe de fleste av dem er det verdt litt å slippe å bruke den ene på butikken. Jeg hadde nok sett det annerledes om jeg aldri jobbet om kvelden.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 11:35   #38
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarebutikker på nett

Det er ikke mangel på gode matvarebutikker i nærheten som gjør det interessant å bruke kolonial.no, det er fordi enhver mulighet til å kutte ned på logistikktid er gyllen i mine øyne.

Ikke minst også fordi vi er en ganske stor familie etterhvert med to gutter i ulvehungerfasen, så det går MYE mat, og jeg elsker ikke å bære tunge handleposer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 12:49   #39
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matvarebutikker på nett

Jeg hadde hivd meg på sporenstreks hvis det hadde kommet noe slikt her.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 12:55   #40
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarebutikker på nett

Det er logistikk som er hovedgrunnen til at vi bruker Kolonial og.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no