Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

FLY-lampen over spisestue

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-15, 13:20   #1
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.407
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

FLY-lampen over spisestue

Vi har forelsket oss i denne lampen:
FL/Y fra Kartell


Om vi kjøper den skal den henge over spisestuen og om kvelden er det ganske mørkt selv om det er vindu rett ved (det er jo mørkt ute). Så mitt spørsmål til dere som har denne lampen, er det godt lys fra den eller er den bare fin? Blir mye av lyset farget av fargen på pendelen?

Om den ikke lyser opp så bra, har du et annet forslag til lampe?
Må være over 40 cm og helst være oransje eller petrol eller ha innslag av de fargene.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 14:27   #2
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: FLY-lampen over spisestue

Vi har 2x den hvite varianten over kjøkken- og spisebord og den lyser i allefall bra. Kan ikke svare på spørsmål om fargeskjær.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 14:45   #3
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: FLY-lampen over spisestue

Den lyser med de fargene som er på skjermen, iallfall den grønne. Og den er et he.... å rengjøre.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 14:59   #4
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.407
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: FLY-lampen over spisestue

Takk for svar. Har lest om rengjøringstrøbbelet og det er med i vurderingen.

Trenger en lampe som lyser godt opp der vi skal spise (og den delen av stuen forøvrig) så det hadde kanskje vært smartest med en lampe som har "hvitere" lys?

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 15:12   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.686
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FLY-lampen over spisestue

Jeg har og planer om å kjøpe denne. (Det har jeg dog hatt planer om lenge) - Jeg hadde egentlig lyst på rød eller turkis, men har nå endt opp med at jeg ønsker meg den hvite. Litt fordi jeg tror at støvet ikke synes så godt - og litt fordi jeg synes den har godt lys. Den er ikke så "spesiell lenger da men" - Alternativt den grå.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 16:48   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FLY-lampen over spisestue

Den lyser fint, men jeg kjenner vel ingen som har denne lampen som ikke i alle fall til en viss grad angrer på kjøpet, meg selv inkludert. Den tiltrekker seg det som er av støv i rommet, og den er håpløs å rengjøre. Vi vurderer å henge vår i bøttekottet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 17:01   #7
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: FLY-lampen over spisestue

Vi har en rosa som gir et fint og behagelig lys over spisebordet på kjøkkenet. Akkurat nå har den en pause (ligger i eska si på loftet), for jeg var så lei av å vaske fett og støv av den.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 17:16   #8
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: FLY-lampen over spisestue

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Den lyser fint, men jeg kjenner vel ingen som har denne lampen som ikke i alle fall til en viss grad angrer på kjøpet, meg selv inkludert.

Jeg angrer også litt. Vi har rosa. Og den gir litt rosa lys. Og jeg får den ikke pen heller jeg, etter at støvet er fjernet.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 17:17   #9
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: FLY-lampen over spisestue

Men mener å huske at jeg leste at det kom i en ny versjon som var enklere å vedlikeholde?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 17:19   #10
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: FLY-lampen over spisestue

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Men mener å huske at jeg leste at det kom i en ny versjon som var enklere å vedlikeholde?

Tror det var disse:
http://www.designbelysning.no/kartell-fly-metallic.html

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 17:43   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FLY-lampen over spisestue

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Jeg angrer også litt. Vi har rosa. Og den gir litt rosa lys. Og jeg får den ikke pen heller jeg, etter at støvet er fjernet.

Nei, det var visst en engangslampe. Jeg har aldri klart å støvtørke eller vaske den på noen måte som har gjort den like fin som (den første uka) da den var ny.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 18:43   #12
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.218
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: FLY-lampen over spisestue

Den er veldig fin og den gir godt lys. Men den er et he***te å gjøre ren.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 18:51   #13
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: FLY-lampen over spisestue

Er det noen som har lyktes med å få den pen etter støvtørking?

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 12:57   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.686
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FLY-lampen over spisestue

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nei, det var visst en engangslampe. Jeg har aldri klart å støvtørke eller vaske den på noen måte som har gjort den like fin som (den første uka) da den var ny.

Vil tro at kluet er å ikke bruke vann?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 12:57   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.686
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FLY-lampen over spisestue

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Tror det var disse:
http://www.designbelysning.no/kartell-fly-metallic.html

Å, de var vikelig lekre.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 12:58   #16
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FLY-lampen over spisestue

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Vil tro at kluet er å ikke bruke vann?

Vann. Støvfille. Støvkost. Ingenting virker uansett.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 13:00   #17
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.686
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FLY-lampen over spisestue

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vann. Støvfille. Støvkost. Ingenting virker uansett.

Jeg så liksom for meg at enten tørr klut (evt glasspussespray) kunne ha funket - men den gang ei, tydeligvis?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 13:24   #18
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: FLY-lampen over spisestue

Eg har alltid likt FLY, men kjøpte aldri. Derimot måtte vi spare pengar da vi flytta inn i nybygd hus, og satsa på IKEA sin 365+ Brasa. Billig, ikkje same kvalitet, men vi er godt fornøgd. Grei å halde rein, gir godt lys. Vi har to over spisebordet. Ein annan farge får ein med spraylakk

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80138414/

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 13:32   #19
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FLY-lampen over spisestue

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg så liksom for meg at enten tørr klut (evt glasspussespray) kunne ha funket - men den gang ei, tydeligvis?

Nope.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 14:10   #20
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.686
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FLY-lampen over spisestue

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Eg har alltid likt FLY, men kjøpte aldri. Derimot måtte vi spare pengar da vi flytta inn i nybygd hus, og satsa på IKEA sin 365+ Brasa. Billig, ikkje same kvalitet, men vi er godt fornøgd. Grei å halde rein, gir godt lys. Vi har to over spisebordet. Ein annan farge får ein med spraylakk

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80138414/

Denne har vi også. (på kjøkkenet vel og merke) - Kanskje jeg bare flytter den over til spisebordet på stua - for den kan i alle fall vaskes! - Forøvirg så jeg nå at kartell har noen blomsterlamper jeg hadde sansen for.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no