Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Et godt eksempel på fattigdom?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-18, 19:19   #1
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et godt eksempel på fattigdom?

https://www.aftenposten.no/kultur/i/...liv-som-fattig
[i]

Forfatter Martin Nygaard som har lasert begrepet "fattigdomslykke" får kritikk av kollega Bigit Alm som mener at jakten på nok penger er et evig stress. Akkurat det kan jeg forstå, jeg tror nok det ligger mye uro og stress i det å alltid være bekymret for sin økonomiske situasjon. Det er når Alm kommer med et eksempel på hva det vil si å være fattig at jeg reagerer.

Fra sitt eget liv husker Alm spesielt godt en episode da sønnen var tre år og hun bestemte seg for å bruke overgangsstønaden på en restplasstur til Lanzarote.
Endelig skulle de til «Syden» og «være som alle andre».
Da de kom frem til feriedestinasjonen skulle Alm ta ut penger i banken. Men det var noe som ikke stemte. Kontoen var tom. Hun hadde bommet på utbetalingsdatoen.


Vi hadde hatt barn i mange år før sydentur var aktuelt i det hele tatt, det hadde vi slett ikke råd til, selv med to foreldre i full jobb, så når det å reise til syden på overgangsstønad (er det kanskje slike prioriteringer som gjør at man forblir fattig? ) blir trukket fram som et eksempel på hvor fælt det er å ha knapt med penger, faller jeg helt av.

Hva tenker FP? Er det å bli blakk halvveis i sydenuken et godt eksempel på fattigdom, eller virker det mot sin hensikt å fortelle denne historien?

Eller er det greit å få belyst at fattigsom også kan handle om det å reise på sydentur for sine siste kroner, fordi det "å være som alle andre" trumfer det meste?


Sist redigert av rine : 02-09-18 kl 19:30.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no