Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Administrasjon av jobbens FB-side: bildet popper ikke opp

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-13, 15:22   #1
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Administrasjon av jobbens FB-side: bildet popper ikke opp

Elendig forklaring, men altså: Jeg administrerer Facebook-siden til arbeidsgiveren min. Den brukes hovedsakelig til å linke til nye oppslag på vår hjemmeside. Jeg oppretter en ny statusmelding, limer inn lenken til den aktuelle saken på hjemmesiden, og Facebook foreslår så automatisk 2-4 bilder å velge mellom som illustrasjon til saken - alle fra vår hjemmeside, men med varierende relevans. (Aner ikke hvordan utvalget skjer, men i de fleste tilfeller er bildet som tilhører den aktuelle saken med som valgmulighet. Det er ikke mulig å velge et illustrasjonsbilde helt manuelt.)

Det som nå ergrer meg grønn, er at jeg skal legge ut en nyhet med et veldig kult bilde, men så vil ikke Facebook gi meg noen bilder å velge mellom i det hele tatt! Tidligere har jeg sett at jeg ikke får tilgang på det riktige bildet, og så har jeg måttet trikse og mikse, legge inn midlertidige bilder og endre nettadressen til saken, men dette er første gang det ikke popper opp noen bilder overhodet.

Noen som skjønner hva jeg mener, og som kan gi meg et hint til løsning? Jeg har prøvd å legge inn et mindre bilde, et mer kvadratisk bilde, endre format fra jpg til png, og annet kan jeg ikke komme på.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 15:24   #2
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Administrasjon av jobbens FB-side: bildet popper ikke opp

Jeg har opplevd det samme for en nyhet jeg lenket til, men hvorfor det ble sånn vet jeg ikke.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 17:23   #3
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Administrasjon av jobbens FB-side: bildet popper ikke opp

Har opplevd dette flere ganger. Det som kan fungere, er at jeg går bort fra siden og så tilbake igjen og limer inn linken på nytt, så funker det....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 17:42   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Administrasjon av jobbens FB-side: bildet popper ikke opp

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Har opplevd dette flere ganger. Det som kan fungere, er at jeg går bort fra siden og så tilbake igjen og limer inn linken på nytt, så funker det....

Takk. Jeg har gått bort fra siden og tilbake ca 10 ganger, men må da samtidig endre adressen til nettoppslaget, ellers husker fb adressen, og samme feil oppstår. I dette tilfellet funker ingenting. Eneste håp nå er at det funker på en annen maskin.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 17:52   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Administrasjon av jobbens FB-side: bildet popper ikke opp

Det skjer innimellom. Du må bare prøve igjen senere, gjerne etter å ha slått av og på nettleseren.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 20:26   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Administrasjon av jobbens FB-side: bildet popper ikke opp

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Elendig forklaring, men altså: Jeg administrerer Facebook-siden til arbeidsgiveren min. Den brukes hovedsakelig til å linke til nye oppslag på vår hjemmeside. Jeg oppretter en ny statusmelding, limer inn lenken til den aktuelle saken på hjemmesiden, og Facebook foreslår så automatisk 2-4 bilder å velge mellom som illustrasjon til saken - alle fra vår hjemmeside, men med varierende relevans. (Aner ikke hvordan utvalget skjer, men i de fleste tilfeller er bildet som tilhører den aktuelle saken med som valgmulighet. Det er ikke mulig å velge et illustrasjonsbilde helt manuelt.)

Det som nå ergrer meg grønn, er at jeg skal legge ut en nyhet med et veldig kult bilde, men så vil ikke Facebook gi meg noen bilder å velge mellom i det hele tatt! Tidligere har jeg sett at jeg ikke får tilgang på det riktige bildet, og så har jeg måttet trikse og mikse, legge inn midlertidige bilder og endre nettadressen til saken, men dette er første gang det ikke popper opp noen bilder overhodet.

Noen som skjønner hva jeg mener, og som kan gi meg et hint til løsning? Jeg har prøvd å legge inn et mindre bilde, et mer kvadratisk bilde, endre format fra jpg til png, og annet kan jeg ikke komme på.

Det tar ofte litt tid fra innlegget er produsert på hjemmesiden til bildet vises på Face. Dessverre. Jeg har testet det meste for å sno meg rundt dette, uten å kunne se noen logikk i hvorfor det skjer.

Jeg lurte på å fikse det sånn at innlegg fra websiden vår kom automatisk opp på Face, men endte med å gjøre det motsatt. Vi poster innlegg fra Face på websiden. Lenge leve latskapen!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 21:54   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Administrasjon av jobbens FB-side: bildet popper ikke opp

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det tar ofte litt tid fra innlegget er produsert på hjemmesiden til bildet vises på Face. Dessverre. Jeg har testet det meste for å sno meg rundt dette, uten å kunne se noen logikk i hvorfor det skjer.

Den sjansen kan jeg ikke ta - FB velger jo et helt tilfeldig bilde fra hjemmesiden. Har aldri opplevd at det ikke har vært noen bilder å velge mellom.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 22:13   #8
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Administrasjon av jobbens FB-side: bildet popper ikke opp

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Den sjansen kan jeg ikke ta - FB velger jo et helt tilfeldig bilde fra hjemmesiden. Har aldri opplevd at det ikke har vært noen bilder å velge mellom.


Hvilken sjangse kan du ikke ta? Å vente litt med å poste?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 22:16   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Administrasjon av jobbens FB-side: bildet popper ikke opp

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hvilken sjangse kan du ikke ta? Å vente litt med å poste?

Å vente på at bildet skal vises etter at jeg har publisert saken. Da aner jeg jo ikke hvilket bilde som eventuelt dukker opp etter en stund. Det vil jeg gjerne ha koll på.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 22:22   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Administrasjon av jobbens FB-side: bildet popper ikke opp

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Å vente på at bildet skal vises etter at jeg har publisert saken. Da aner jeg jo ikke hvilket bilde som eventuelt dukker opp etter en stund. Det vil jeg gjerne ha koll på.

Tror ikke det popper opp noe bilde etter det er postet uten? Jeg har bare pleid å vente litt jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 22:37   #11
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Administrasjon av jobbens FB-side: bildet popper ikke opp

Da må jeg ha misforstått det du skrev i det første innlegget ditt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no