Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmasjonsseremoni i regi av HEF

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-18, 20:49   #1
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Konfirmasjonsseremoni i regi av HEF

Ungene skal konfirmeres, og det er begrenset antall plasser under seremonien. Vi synes det hadde vært veldig hyggelig med nær familie der, men jeg er litt usikker på hvorvidt barn under skolepliktig alder burde inviteres til dette, eller rett til festen. Er det noen med erfaring?

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 21:07   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsseremoni i regi av HEF

Opprinnelig lagt inn av Normy, her.

Ungene skal konfirmeres, og det er begrenset antall plasser under seremonien. Vi synes det hadde vært veldig hyggelig med nær familie der, men jeg er litt usikker på hvorvidt barn under skolepliktig alder burde inviteres til dette, eller rett til festen. Er det noen med erfaring?

Jeg skjønner ikke helt hva du mener?

Vi fikk fire billetter med i prisen for opplegget, og så kjøpte vi ti plasser selv, det var det som var maxgrensen. Vi spurte de som det var naturlig for oss å spørre, altså nær slekt. Noen var ikke så interessert, andre var veldig interessert, deriblant søskenbarn i forholdsvis ung alder (3 år var vel den yngste).

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 21:08   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsseremoni i regi av HEF

Er du redd for at seremonien ikke passer for små barn? Det kan hende, men jeg tenker at det er opp til foreldrene å vurdere.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 21:08   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsseremoni i regi av HEF

Har ingen erfaring enda, men vår eldste datter konfirmeres der i mai, og vi har med alle barna der minste er 4 år. Hun klarer fint å sitte stille da, så det er ingen problem. Dette er jo VÅRE barn da, altså søsknene hennes, så jeg ser jo på det som en selvfølge at de er med. Barn utover dem har ikke blitt invitert på seremonien fordi det rett og slett ikke er plass. Vi har fått 12 billetter, noe som er maks (4 gratis, 8 til salgs) og de dekker akkurat alle fem barna, foreldre og besteforeldre.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 21:10   #5
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.441
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmasjonsseremoni i regi av HEF

Jeg ville ikke prioritert å invitere mindre barn til seremonien med mindre du har masse plasser og du er sikker på st de oppfører seg ordentlig. I denne sammenheng mener jeg å oppføre seg ordentlig er å være stille og sitte stille under hele seremonien.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 21:13   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsseremoni i regi av HEF

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Jeg ville ikke prioritert å invitere mindre barn til seremonien med mindre du har masse plasser og du er sikker på st de oppfører seg ordentlig. I denne sammenheng mener jeg å oppføre seg ordentlig er å være stille og sitte stille under hele seremonien.

Jupp. I konfirmasjonen til broren min lot en pappa treåringen løpe med lakksko frem og tilbake på steingulvet i Oslo rådhus mens han eller hun hvinte høyt.

Det er jo en seremoni med taler og musikk, og absolutt ikke gøy for småttiser, men søsken kan godt være med syns jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 21:17   #7
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Konfirmasjonsseremoni i regi av HEF

Takk for svar.
Vi har begrenset antall plasser, så det er derfor jeg må være litt streng på hvem som prioriteres. Hvis det åpenbart ikke passer for 4-5 åringer, så er det jo litt dumt å invitere dem i utgangspunktet. Tenker vi må ta den avgjørelsen, ikke foreldrene.

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 21:17   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsseremoni i regi av HEF

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Jeg ville ikke prioritert å invitere mindre barn til seremonien med mindre du har masse plasser og du er sikker på st de oppfører seg ordentlig. I denne sammenheng mener jeg å oppføre seg ordentlig er å være stille og sitte stille under hele seremonien.

Mens jeg ville ikke invitere min søster, hennes mann og eldste barn, men ikke yngste..

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 21:18   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsseremoni i regi av HEF

Opprinnelig lagt inn av Normy, her.

Takk for svar.
Vi har begrenset antall plasser, så det er derfor jeg må være litt streng på hvem som prioriteres. Hvis det åpenbart ikke passer for 4-5 åringer, så er det jo litt dumt å invitere dem i utgangspunktet. Tenker vi må ta den avgjørelsen, ikke foreldrene.

Passer og passer. Selv om det kanskje ikke er lagt opp mest for små barn, så vil jeg heller ikke si at det ikke passer...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 21:19   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsseremoni i regi av HEF

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jupp. I konfirmasjonen til broren min lot en pappa treåringen løpe med lakksko frem og tilbake på steingulvet i Oslo rådhus mens han eller hun hvinte høyt.
.

Det er ikke greit, synes jeg. Ikke i det hele tatt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 21:21   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsseremoni i regi av HEF

Jeg ville latt foreldrene vurdere om barna skal være med. Mine barn har aldri hatt problemer med å sitte fint på en stol på slike tilstelninger. Dere kan selvsagt begrense antallet personer dere inviterer til seremonien, men for meg hadde det vært rart å spesifisere hvilken aldersgruppe fra en familie som er velkomne.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 21:23   #12
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsseremoni i regi av HEF

I konfirmasjonen til nevøen i fjor var ikke søskenbarn invitert på seremonien, men søsken var. Nå ersøsken eldre enn det du nevner, yngste var 10 år. Jeg synes seremonien var veldig fin og høytidelig, men tror ikke barn under skolealder hadde fått mye ut av den. Da ville jeg heller prioritert de begrensede plassene på voksne eller store nok barn.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 21:35   #13
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmasjonsseremoni i regi av HEF

Da storesøster konfirmerte seg for tre år siden, prioriterte vi ikke å ha med lillebroren på 5. Han fikk bytur med en onkel. I seremonien var besteforeldre (5 stk), gudforeldre (2 stk), oldefar, vi foreldre og eldste lillebror. Når andremann konfirmerer seg til våren, skal lillebror være med. Nå er han adskillig mer tålmodig og jeg slipper å bekymre meg for at han skal bli rastløs.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 21:48   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsseremoni i regi av HEF

Vi får tildelt 10 biletter til seremonien når Guttungen konfirmeres humanistisk i mai. I den beinharde prioriteringa vår, er det bare to søskenbarn som får bilett - hans eldste kusine på min side (44 år) og eldste fetter på faren sin side (26 år.) Jeg hadde ikke prioritert plass til små søskenbarn dersom det er trangt om plassen og få bileter - det er en flott seremoni, men for et barn er det kjeeeeeedelig, og da vil mye av høytidsstemningen forsvinne for de foresatte som følger opp at ungen som kjeder seg i det minste oppfører seg, eller så kan det ende opp som Tallulah beskriver, noe som ødelegger for alle.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 22:01   #15
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjonsseremoni i regi av HEF

Vi har fått 12 plasser. Det er enten for mye eller for lite. Tror det blir besteforeldre plus oss tre i familien.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 22:02   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsseremoni i regi av HEF

Noe som definitivt ødela høytidsstemningen i konserthuset i Stavanger både i fjor og i forfjor, var voksne folk som plystret, hoiet og brølte på sin konfirmant da de ble lest opp. Det var ikke bare pinlig, det var direkte ødeleggende, og selv om konferansieren på en høflig måte anmodet folk om å slutte, så dreit de fleste i det. Det provoserer meg fremdeles litt når jeg tenker på det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 22:04   #17
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.105
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjonsseremoni i regi av HEF

Vi får 10 plasser men kan kjøpe flere plasser til 50 kr per billett. Jeg velger å ikke ta med lillesøster på 4 år for hun er ei masekråke med lopper i blodet.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 22:16   #18
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsseremoni i regi av HEF

Har var alle gjestene med på seremonien inkludert to sjuåringer og en fireåring. Gikk så fint at.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 22:53   #19
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmasjonsseremoni i regi av HEF

Vi hadde med unger på 7 og 9 år i fjor. Spesielt den eldste av dem syns dette var dørgende kjedelig og mente at han aldri skulle konfirmeres. Tok ca. en time og vi voksne og ungdommene syns det var en fin seremoni. Vi er invitert i en HEF konfirmasjon i år også, men i år var det visst veldig begrenset med plasser. Så vi heller mot at mannen drar til seremonien og vi andre kommer til festen etterpå.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 14:09   #20
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmasjonsseremoni i regi av HEF

Klart de skal være med. Vi får med 6 billetter og har kjøpt ytterligere 11. Kjekt at flest mulig kan få bli med.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no