Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor mye kan du tenke deg å legge på reise til dåp når du er fadder?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvor mye penger kan du tenke deg å betale for reise og overnatting om du er fadder?
Opp til 1000 kr 1 2,38%
Opp til 2000 kr 4 9,52%
Opp til 3000 kr 2 4,76%
Opp til 4000 kr 4 9,52%
Opp til 5000 kr 10 23,81%
Opp til 7000 kr 7 16,67%
Opp til 10000 kr 0 0%
Jeg skulle ha betalt hva som helst 3 7,14%
Skulle aldri ha valgt å bli fadder 9 21,43%
Blomkål 2 4,76%
Deltakere: 42. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-18, 20:23   #21
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye kan du tenke deg å legge på reise til dåp når du er fadder?

Den typen hendelser (dåp, navnefest, konfirmasjon, bryllup)prioriteres høyt hos oss, men økonomien tilsier ikke at vi kan betale hva som helst for å få det til. Hadde vi hatt mer å rutte med hadde nok ikke økonomien stoppet oss fra å reise til slike anledninger.

Jeg hadde gjerne blitt fadder også selv om jeg ikke hadde sett meg råd for å komme meg til dåpen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-18, 21:02   #22
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Spørsmål

Sv: Hvor mye kan du tenke deg å legge på reise til dåp når du er fadder?

Hadde jeg først takket ja til å være fadder, hadde jeg strukket meg langt for å få det til. Ikke så langt økonomisk at det gikk utover feks familiens sommerferie, men hadde jeg hatt penger tilgjengelig, så hadde jeg brukt dem.

Er man ønsket som fadder så er man også ønsket aktivt inn i barnets liv, og da er dåpen den første av mange anledninger det er naturlig å være med på.

Jeg setter nok også de formelle anledningene som bryllup, dåp og konfirmasjon høyt, og mener de bør prioriteres over det meste annet hvis man blir invitert. Det er ikke dermed sagt at jeg alltid har så lyst til å prioritere dem.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-18, 11:35   #23
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye kan du tenke deg å legge på reise til dåp når du er fadder?

På linje med Timar.

Det kommer helt an på hva man har av penger. For meg var grensen «inntil 5000». I en annen periode av livet mitt brukte jeg en del penger jeg ikke hadde på et tilsvarende arrangement, og fant i ettertid at det ikke var verdt det. Så takket pent nei til noe tilsvarende for en tid siden med svært kostbare tillegg på reise og opphold (hadde antakelig blitt rundt 10’, som jeg hadde, men ikke syns var verdt prisen, fordi det jo hadde gått av familiens ferie og kun jeg var bedt).

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-18, 12:08   #24
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye kan du tenke deg å legge på reise til dåp når du er fadder?

Jeg kom på et nylig eksempel som gjør at jeg trekker tilbake påstanden om at de store anledningene alltid prioriteres. Vi var bedt i et bryllup sist sommer som vi ikke dro i, delvis pga økonomi.

Da hadde brudeparet, som til vanlig ikke bor langt unna oss, valgt å feire bryllupet på den andre siden av jorda OG lagt det utenom skoleferien. I slike settinger så må det være greit å takke nei, selv om det også satt langt inne. Det hadde vært annerledes hvis det var faktorer som gjorde at det var viktig for brudeparet å feire akkurat der, akkurat da, selv om vi neppe hadde hatt penger til å dra uansett.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-18, 12:22   #25
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye kan du tenke deg å legge på reise til dåp når du er fadder?

Hadde jeg sagt ja til å være fadder hadde jeg strukket meg langt for å få til å være tilstede, men ikke så langt at jeg hadde måttet låne penger.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-18, 16:02   #26
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye kan du tenke deg å legge på reise til dåp når du er fadder?

Eg var vore fadder utan å reise i sjølve dåpen, og det går an det og. Hos meg var det helsemessige årsaker til at eg ikkje reiste og mannen og ungen reiste utan meg. Eg tenker i utgangspunktet at argument som at sjukdom blir forverra av reisa er meir «legitimt» enn økonomi, når ein først er ønska som fadder. Men eg ville ikkje tatt opp lån for å reise.

I ein slik situasjon synest eg det er stor forskjell på «å ikkje ha pengar til reisen» og «å synest det blir for dyrt».

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-18, 12:43   #27
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye kan du tenke deg å legge på reise til dåp når du er fadder?

Vi var i bryllup innover i Sognefjorden en helg for 10 år siden. Da ble det fly til Bergen, båt til Vik i Sognefjorden. Og bodde på det dyreste og dårligste hotellet jeg noen gang har vært på. Sur for det for det er så sjelden jeg er på hotell... Bare reisen t/r kostet 7tusen. Så var det gave og drikke + + og parkering på Gardermoen. Ble sikkert bortimot 10tusen for den helgen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no