Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-08, 16:42   #1
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Hvorfor

Nabogutten var på døra for å spørre etter Malin nå nettopp. (Ikke fatter jeg at han får være ute slik det blåser her, men that's not my place...)

Lillebror retter et spark direkte i navlen, så jeg gisper og legger hånden på i ren refleks.

Nabogutt: Hvorfor har du baby i magen?
P: Fordi vi hadde lyst på en liten lillebror eller lillesøster til Malin.
N: Men hvorfor er den inni magen, liksom?
P: Fordi den må vokse seg sterk nok før den kan komme ut til oss.
N: Men hvordan kommer den seg ut? Bare tar du den ut, eller?
P: Hehe, nei. Den bestemmer selv når den vil ut, så reiser vi på sykehuset slik at den kan komme ut der.
N: Hvorfor må du på sykehuset, da?
P: Vel. *tenke litt* Noen ganger trenger babyene litt hjelp for å komme seg ut, så da er det bra å være på sykehuset hvor doktoren kan hjelpe til.
N: Men hvordan kommer den seg ut, egentlig?
P: *kremte hoste* Det tror jeg nesten du skal spørre mamman din om...
N: Åja... Da går jeg hjem å gjør det, jeg.
P: Gjør det du.
N: Ja, så kommer jeg ned igjen når Malin kommer hjem.
P: Helt i orden.
N: Da kan jeg sikkert fortelle Malin hvordan babyene kommer ut!
P: :knegg Det kan du sikkert.

Nå vet jo Malin allerede hvordan babyene kommer seg ut av magene, men jeg følte liksom ikke det var helt min plass å forklare fødselens mysterier for nabogutten. Han er ni år gammel, men har et eller annet syndrom/en diagnose som gjør at han ikke har samme forståelse for ting som andre på sin alder. Men han er veldig vitebegjærlig, og spør og graver om alt mulig. Jeg forklarer etter beste evne, men denne gang måtte jeg rett og slett be ham spørre moren sin.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 17:40   #2
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor

Hehe. Det er den varianten jeg ville ha valgt også ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 17:44   #3
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvorfor



Det kan jeg godt skjønne

  Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 17:56   #4
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvorfor

Jeg ba også broren min spørre mamma da han begynte å spørre meg om sånt. Jeg hadde jo ingen barn! Han var 4 år og jeg var 16.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 18:03   #5
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor

Så herlig! Bare er så skjønne og spontane.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 18:08   #6
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor

For the record så har jeg ikke problemer med å forklare om fødsler og slik til mitt eget barn, men vet liksom ikke hvilken retning foreldrenes forklaringer tar. Blir litt feil om jeg sier sannheten, og han går hjem og beskylder moren for å være en løgner.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 14:32   #7
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor

Det er morsomt når barn spør og graver, og man kan sende de hjem til foreldrene for å få forklaring.....
Husker vi hadde en nabogutt for maaaaaaaange år siden som spurte om ALT mulig.
Kunne stå og prate med han i en halvtime og alt han sa var hvorfor det.
T.o.m når man rett og slett måtte svare at det vet jeg ikke spurte han om hvorfor det.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 14:44   #8
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor

Jeg ville nok gjort det samme som deg.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no