Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du brevvenn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-07, 23:41   #1
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Har du brevvenn?

I min ungdom hadde jeg alltid brevvenner. Jeg brukte mye tid på å skrive brev og synes det var så gøy. Det dabbet jo av etterhvert, og jeg tenkte at det hadde jo vært gøy å ha en brevvenn igjen, i voksen alder.

Nå som "alle" har internett og email er det jo ganske lett å holde kontakten. Men, jeg merker at jeg har blitt ganske sløv til å skrive emailer til og med. Msn logger jeg ikke så ofte på, og jeg holder meg rimelig oppdatert på Facebook om hva som skjer i mine venners liv. Det er jo egentlig helt tragisk.

Hvordan er det med dere? Er det noen her som har en god, gammeldags brevvenn? Sitter noen og skriver brev med penn og papir lengre? :funderer:

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 23:56   #2
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Har du brevvenn?

Nei, men har tenkt på det av og til. At det hadde vært moro å hatt en brevvenn.


Eller, forresten. Teller bestemor her? skriver til henne noen ganger, og det er jo veldig koselig. Er koselig når det kommer noe annet i postkassen enn regninger og reklame.

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 00:45   #3
gethosmurfen
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 339
gethosmurfen er litt kul
Standard

Sv: Har du brevvenn?

Hmm, har vell egentlig det. Ei som gikk i klassen min i mange år flytta til Australia, men lenge siden jeg har skrevet brev nå. Går mest i mail, msn og telefon. Minner meg på at jeg skal kjøpe en pakke med yndlingsteen hennes og sende avgårde, så har hun noe å kose seg med

__________________
Gethosmurfen og lille prinsesse vil ikke juli 2005

Sist redigert av gethosmurfen : 25-10-07 kl 10:05.
gethosmurfen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 07:43   #4
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brevvenn?

Nei, har ikke brevvenn nå, men hadde i unge dager, og hadde jo egentlig vært koselig å hatt noen å skrive brev til....

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 10:41   #5
Tinalita
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 18
Tinalita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har du brevvenn?

Ja, jeg har en brevvenninne som jeg har skrevet med siden jeg var 15 år. Hun er ett år eldre enn meg, og er helt fantastisk til å skrive.

Vi skriver omtrent 1-2 brev i året, men brevene er lange. Hun er forfatter, så brevene hennes er som små romaner i både skrivestil og lengde. Varierer fra 70-150 håndskrevne a4-sider.
Selv er jeg ingen forfatter, så mine historier tilbake overstiger aldri 50 sider.

Vi har bodd i samme by, og faktisk i samme bydel. Vi har gått på de samme gatene og møtt de samme menneskene, men aldri hverandre. Hun sender meg av og til bøker, te og røkelse, og konsertbilletter hvis hun mener at det er noe jeg bare må få med meg.

Jeg elsker å få brev fra henne. Da setter jeg meg i en park, på en kafé eller på soverommet med en kopp te, og forsvinner inn min egen verden.

Jeg føler meg utrolig heldig som har fått kontakt med henne, og aldri at jeg får erstattet henne om vi skulle miste kontakten. Men vi mister nok aldri kontakten. Da må det skje noe med liv og helse, i tilfelle...

Tinalita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 10:51   #6
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du brevvenn?

Nei jeg har ingen brevvenner. Hadde noen en gang i tiden. Nå gidder jeg ikke.

Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 14:10   #7
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du brevvenn?

Hadde mange brevvenner i min ungdom. Ikke nå lenger, sånn bortsett fra de lange brevene jeg får hver jul....

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 18:41   #8
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du brevvenn?

Har ca ti stykker. Det er kjempekoselig.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 00:02   #9
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du brevvenn?

Jeg har to FANTASTISKE brevvenner

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 00:16   #10
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du brevvenn?

Hadde mange i utlandet i min ungdom, har enda kontakt med fem-seks stykker via mail og en pr brev og mail (vi liker å være nostalgiske og sende brev innimellom hehe). Har møtt tre av de i "real life" etter å ha brevvekslet i flere år. Den ene, som jeg enda sender brev med innimellom, har faktisk også blitt muslim, noen år etter meg, og ble gift med en tsjetjensk medstudent på legestudiet.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 02:33   #11
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du brevvenn?

Jeg har også to fantastiske brevvenner. (Jeg har faktisk rundt 25, selv om noen skriver omtrent en gang i året, men jeg måtte nevne de to fantastiske.)

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no