Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-08, 11:06   #41
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg tar det som et tegn på at jeg burde reist meg fra sofaen for lenge siden hvis verten eller vertinnen begynner å rydde rundt meg. Hvis de rydder bordet for å sette frem noe annet, eller hvis de tørker vekk våte flekker som man kan søle til klærne med, er det selvsagt uproblematisk, men hvis de begynner å fjerne kaffekoppen min, så skjønner jeg at jeg bør vende nesa hjemover snart.

Fluffe puter og tørke av bordet ellers kommer i nesten samme kategori som støvtørking – det grenser til parodi, synes jeg. Kunne de ikke like godt sagt det i klartekst og hentet støvsugeren i stedet, liksom.

Jeg tar aldri av bordet uten å "unnskylde" meg eller forklare, type "Er det greit at jeg tar av bordet, så vi slipper at Blobben river ned alt rundt oss? Vil dere beholde kaffekoppene deres, eller skal jeg ta dem også?".

Så kort oppsummert: jeg blir veldig ubekvem av at vertskapet begynner oppryddingen før jeg går, og om det ikke er direkte uhøflig, så er det i alle fall et krystallklart hint om at jeg bør komme meg hjemover.

Sånn ville nok jeg ha oppfattet det også.

  Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 11:13   #42
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Å rydde av bordet er greit, men å begynne å fløffe puter og sånn blir rett og slett for dumt.

(de kan liksom like godt begynne å slukke lysene og pusse tennene)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 11:37   #43
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

og som gjest hjelper jeg til hvis jeg kan, og jeg forventer at mine gjester også hjelper til.

Gjør du? Altså, våre gjester pleier som regel å hjelpe til helt av seg selv, akkurat som vi gjør hos dem. Men jeg forventer likevel ikke hjelp - det er helt ok å rydde av bordet alene når jeg har gjester. Det er da bare en bonus om noen hjelper til! Så hvis gjestene dine ikke gjør mine til å hjelpe deg med ryddingen - ber du dem da om å gjøre det?

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 11:42   #44
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg tar det som et tegn på at jeg burde reist meg fra sofaen for lenge siden hvis verten eller vertinnen begynner å rydde rundt meg. Hvis de rydder bordet for å sette frem noe annet, eller hvis de tørker vekk våte flekker som man kan søle til klærne med, er det selvsagt uproblematisk, men hvis de begynner å fjerne kaffekoppen min, så skjønner jeg at jeg bør vende nesa hjemover snart.

Fluffe puter og tørke av bordet ellers kommer i nesten samme kategori som støvtørking – det grenser til parodi, synes jeg. Kunne de ikke like godt sagt det i klartekst og hentet støvsugeren i stedet, liksom.

Jeg tar aldri av bordet uten å "unnskylde" meg eller forklare, type "Er det greit at jeg tar av bordet, så vi slipper at Blobben river ned alt rundt oss? Vil dere beholde kaffekoppene deres, eller skal jeg ta dem også?".

Så kort oppsummert: jeg blir veldig ubekvem av at vertskapet begynner oppryddingen før jeg går, og om det ikke er direkte uhøflig, så er det i alle fall et krystallklart hint om at jeg bør komme meg hjemover.

Signerer denne i sin helhet. Akkurat det samme tenker jeg.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 11:47   #45
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Hva er det med den fløffinga av puter egentlig? Jeg hadde ikke tenkt over det tror jeg

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 12:41   #46
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Gjør du? Altså, våre gjester pleier som regel å hjelpe til helt av seg selv, akkurat som vi gjør hos dem. Men jeg forventer likevel ikke hjelp - det er helt ok å rydde av bordet alene når jeg har gjester. Det er da bare en bonus om noen hjelper til! Så hvis gjestene dine ikke gjør mine til å hjelpe deg med ryddingen - ber du dem da om å gjøre det?

Nå henger sikkert mine forventninger sammen med de vennene jeg har - som pleier å hjelpe til. Jeg ber dem aldri om det, men når maten er ferdig spør jeg gjerne "Er alle forsynt? Skal vi rydde av?" og derfra går det helt naturlig. Men om noen ikke hjelper til blir jeg ikke sur. La meg kanskje heller bytte ut ordet forventer med regner med. Fordi de pleier å gjøre det.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 12:46   #47
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Hva er det med den fløffinga av puter egentlig? Jeg hadde ikke tenkt over det tror jeg

Jeg har en ekstrem venninne. Eller egentlig (jeg går alltid litt i surr med familieforholdet) så er hun vel gift med mitt søskenbarn. Hun er en sånn som ikke tåler en skrukke på duken, som gjerne flytter på kaffekoppen min hvis hun mener den står på feil sted, som fjerner mobiltelefonen min, som fluffer puter rundt oss, retter på duker, flytter på ting og tang - alt må være i orden og på linje, må vite! Perfekt til enhver tid. Jeg ser at hun blir irritert hvis noen bruker pynteputene til å støtte seg på, bak ryggen eller under armen. Så snart de da reiser seg - og puta ligger der med en tydelig "knekk" på, så er hun frempå og fluffer, og gjerne plasserer den litt unna så de ikke skal føle seg fristet til å misbruke puta en gang til.

For mange er gjenstander som duker, puter, lysestaker, golvtepper osv ikke bruksgjenstander, men dekorasjonsobjekter - og disse må stå i et spesielt mønster, ligge i en bestemt vinkel eller hva det måtte være.

Svigermoren min er forresten en sånn hysterisk "ikke søle på duken"-person. Å uff og uff som hun bærer seg hvis hun eller noen andre søler på duken under måltidet - til og med hjemme hos oss. Da er det i gang med 150 gode kjerringråd for å få vekk flekken, og vil helst røske duken vekk der og da for å ordne opp. Men for meg er duken der kun for å beskytte bordet...

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 12:53   #48
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Ah. Dette diskuterer Rhett og jeg stadig vekk, særlig når vi har store middagsselskaper som går over i fest. Vårt kompromiss er at det er OK å rydde av middagstingene, selvsagt, og sette på én maskin - men ikke ta ut av den og sette på neste (som jeg gjerne ville ha gjort, siden jeg hater å ha matrester stående på benken). Jeg har tenkt å bli flinkere til å lure meg til å ta en småting nå og da innimellom, men ikke slik at det skaper oppbruddsstemning (partyløvens store skrekk).

Hvis jeg har kortere besøk, vil jeg ikke gjøre noe annet enn å rydde bort smeltende is/kaker og ta asjetter ut på kjøkkenet. Jeg ville aldri ryddet rundt folk. :velmøblert:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 13:12   #49
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Hva med venner som begynner å rydde og sette inn i oppvaskmaskinen og vasker opp mens vertinnen nyter kaffen eller vinen eller hva det måtte være? Personlig liker jeg sånne venner, men man skal ikke se bort i fra at de egentlig forsøker å fortelle meg noe ...

Jeg har forøvrig aldri fløffet en sofapute.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 13:21   #50
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Det har jeg faktisk ikke tenkt på engang.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 13:31   #51
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

I går hadde vi et formiddagsmatbesøk som varte til langt på ettermiddagen. Da hadde vi ryddet vekk maten og asjettene da alle var ferdige med å spise og oppvaskmaskinen ble startet. Seinere var det kaffe og kaker, men de tingene ble ikke fjernet før gjestene var gått.

Jeg synes det avhenger av hva som er blitt servert. Det er jo ingen grunn til å la mat stå fremme og bli dårlig av rein høflighet heller.

Vaskebøtta og/eller støvsugeren har nok vært fremme én gang eller to med besøk i huset, men da har det vært i forbindelse med barselgruppe eller hvis noe er blitt knust. Ellers ville jeg aldri drømme om den type rydding med folk på besøk.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 13:38   #52
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Kommer litt an på gjestene og hva det gjelder. Tok fram moppen og fjerna et maltraktert pepperkakehus på gulvet 5.juledag, da vi hadde et vennepar med barn på besøk. Tror ikke de brydde seg. Vi måtte jo kunne gå på gulvet. Men tar ikke noen storrydding nei før de er gått.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 13:39   #53
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.901
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Interessant problemstilling Dette har jeg faktisk aldri tenkt på. Hvis vi har middagsgjester rydder vi (selvfølgelig) bort mat og tallerkener. Setter gjerne på en oppvaskmaskin også. Jeg rydder gjerne bort kaker o.l. også etter en stund, men kaffekopper og glass blir alltid stående til besøket er gått.

Fluffing av puter er en aktivitet jeg ikke kjenner til, og således ikke noe jeg gjør når jeg har gjester.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 13:51   #54
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

En av grunnene til at jeg venter lengst mulig med å rydde, er at jeg ikke vil gå glipp av selskapelighetene rundt bordet.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 14:09   #55
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Er "fløffe" et ord?

Jeg rydder generelt ganske lite, men rydder gjerne bort når stuebordet står i fare for å knuse (glassplate) eller hvis man ikke kan se gulvet for leker. Det ser ikke ut som om noen har tatt det som et hint om at de må gå ennå.

På nyttårsaften ordna jeg kjøkkenet mens mannen underholdt gjestene, som besto av broren hans og bestemoren min, men det var fordi jeg trengte en pause i hodet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 14:39   #56
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Hva er det med den fløffinga av puter egentlig? Jeg hadde ikke tenkt over det tror jeg


Fløffer du ikke puter?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 14:52   #57
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Fløffer du ikke puter?

Man kan jo riste dem opp da.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 14:59   #58
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Er "fløffe" et ord?

Det er det nå

  Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 15:39   #59
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.132
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Hvis det ser bomba ut er det jo ikke så hyggelig for gjestene heller, så da syns jeg det er greit å rydde unna litt.

Jeg synes det er hyggeligere at vertskapet sitter og prater med meg og ignorerer rotet enn at de går rundt og rydder og ignorerer meg.

Det er klart det er "greit" at man tar vekk fatene når folk har spist og setter maten i kjøleskapet og slikt. Men rydding ut over det å rydde av bordet (og rydde plass i sofaen og stolene ) synes jeg man kan gjøre når gjestene har gått. (Noen vil sikkert si at man kunne gjort det før gjestene kom. Dem om det.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 15:55   #60
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Denne tråden får meg til å undres; er det ulovlig å la middagstallerkene stå til gjestene har dratt? Jeg gidder sjelden å rydde av spisebordet før kvelden er omme. Vi trekker oss inn i stuen etterhvert, og da lar jeg alt stå på bordet på kjøkkenet. (Til tross for åpen løsning ser man ikke kjøkkenet fra sofakroken.) Mat som skal leve videre i kjøleskapet setter jeg inn. Men ikke mer enn det. Er jeg uhøflig da? Eller rar?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no