Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp/hushjelp?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-08, 20:31   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?

Jeg hadde vaskehjelp en stund, rett og slett fordi jeg var lat..... Er fremdeles lat, men har så lite hus at vi nesten klarer å holde det i orden selv. (Hadde dobbelt så stor plass før)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 20:32   #22
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.488
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?

Nei. Jeg har jo selv vaskehjelp, men det har ingenting med saken å gjøre.

En annen ting (som ikke har med det opprinnelige innlegget å gjøre) er at jeg får litt Dubai følelse av at vi har en vaskehjelp fra Polen. Hadde hun vært fra Norge hadde ikke jeg tenkt slik, men er det et problem at vi i Norge importerer hjelp? Vaskehjelp fra Polen, snekkere fra Litauen og au pair fra Filipinene? Jeg er ikke helt sikker på hva jeg mener.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 20:35   #23
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

En annen ting (som ikke har med det opprinnelige innlegget å gjøre) er at jeg får litt Dubai følelse av at vi har en vaskehjelp fra Polen. Hadde hun vært fra Norge hadde ikke jeg tenkt slik, men er det et problem at vi i Norge importerer hjelp? Vaskehjelp fra Polen, snekkere fra Litauen og au pair fra Filipinene? Jeg er ikke helt sikker på hva jeg mener.

Vel, ettersom vi har en unaturlig lav arbeidsledighet i Norge kan jeg ikke se annet enn at det er fornuftig å importere arbeidskraft.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 20:38   #24
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.488
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Vel, ettersom vi har en unaturlig lav arbeidsledighet i Norge kan jeg ikke se annet enn at det er fornuftig å importere arbeidskraft.

Ja, men vi importerer bare arbeidskraft til spesielle yrker. Samfunnet endrer seg mot et klasseskille med bakgrunn i hvor man kommer fra. Synes du det er helt uproblematisk? (Jeg har som sagt ikke gjort meg opp en mening.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 20:41   #25
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?

Til spesielle yrker, utført til lave priser.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 20:41   #26
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nei. Jeg har jo selv vaskehjelp, men det har ingenting med saken å gjøre.

En annen ting (som ikke har med det opprinnelige innlegget å gjøre) er at jeg får litt Dubai følelse av at vi har en vaskehjelp fra Polen. Hadde hun vært fra Norge hadde ikke jeg tenkt slik, men er det et problem at vi i Norge importerer hjelp? Vaskehjelp fra Polen, snekkere fra Litauen og au pair fra Filipinene? Jeg er ikke helt sikker på hva jeg mener.

Jeg skjønner godt hva du mener og har tenkt mye over dette selv. Jeg synes vel ikke det er noe galt i det så lenge vi ikke bryter loven å betaler de svart. Jeg var ikke komfortabel med å betale min polske vaskehjelp svart, ikke bare er det ulovlig men jeg jeg er da med på å holde henne utenfor det offentlige systemet hva angår rett til trygd, sykepenger osv. Det blir veldig "dubai" følelese synes jeg .....

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 20:48   #27
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, men vi importerer bare arbeidskraft til spesielle yrker. Samfunnet endrer seg mot et klasseskille med bakgrunn i hvor man kommer fra. Synes du det er helt uproblematisk? (Jeg har som sagt ikke gjort meg opp en mening.)

Det er synd hvis vi kun skal importere arbeidskraft til lavstatusyrker. Men det er vel ikke helt riktig? Innen helsevesenet har det vel også blitt importert en del arbeidskraft? Håndverkere også. Jeg antar at det vil bli stadig mer arbeidsinnvandring til Norge. At det blir et klasseskille er ingen god følelse, men forhåpentligvis blir det ikke like markant etterhvert som vi blir mer vant til utlendinger i det norske arbeidslivet.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 20:50   #28
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?

Jeg hadde vaskehjelp en hel dag, før hun fant seg en ny jobb.
Har ikke funnet meg en ny en etterpå. Synes forøvrig det går greit å ta det selv.

Men om folk synes jeg er lat OM jeg har det, så får det så være.

Det handler vel om å prioritere hva man ønsker å bruke tid (og penger) på?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 20:57   #29
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?

Dummeste jeg har hørt!

Hvor lat er ikke vi som har au pair da .

Seriøst - selvfølgelig er man ikke lat fordi om man setter bort litt arbeid man ikke liker/føler man vil bruke tid på.

Men noen foreldre er sånn at det bare finnes en måte å gjøre ting på, og det er den de selv har valgt....

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:02   #30
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, men vi importerer bare arbeidskraft til spesielle yrker. Samfunnet endrer seg mot et klasseskille med bakgrunn i hvor man kommer fra. Synes du det er helt uproblematisk? (Jeg har som sagt ikke gjort meg opp en mening.)

Du har rett men vi har jo også importert en del leger og etter det jeg forstår kommer flere og flere ingeniører i de norske oljeselskapene fra utlandet.... ettersom vi har stor mangel på "scientists" i Norge vil vi vel etterhvert også måtte importere flere høyt utdannede fagfolk.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:08   #31
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.415
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg har vaskehjelp hver fjortende dag, og jeg er lat.

Jeg må være dobbelt så lat, som har vaskehjelp hver uke.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:10   #32
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?

Jeg er lat og skulle gjerne hatt både hushjelp og vaskehjelp, men akkurat nå har vi ikke mulighet til å prioritere det økonomisk. Vi hadde ei jente som kom til oss og vasket hver 14. dag for noen år tilbake. Deilig følelse !

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:12   #33
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?

Man er lur. Martyrer er det kjedeligste jeg vet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:13   #34
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?

Altså, den var ikke rettet til de som ikke kan eller prioriterer det, men til folk som sier:

Sitat:

Moren hadde selv hatt små barn og tidsklemma pustende ned nakken, men hadde likevel klart å vaske gulvene sine selv. Ja, det var tungt og slitsom, men sånn var det!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:15   #35
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, men vi importerer bare arbeidskraft til spesielle yrker. Samfunnet endrer seg mot et klasseskille med bakgrunn i hvor man kommer fra. Synes du det er helt uproblematisk? (Jeg har som sagt ikke gjort meg opp en mening.)

Men hva er alternativet da? Hindre polakker og fillipinere å jobbe i Norge? Det er jo ikke noe alternativ å ansette dem i jobber de ikke er kvalifisert til...

Det er jo systemet som lager klasseskillet. Jeg kjenner noen godt kvalifiserte indere (sivilingeniører) som ikke fikk jobbe i Norge, Norske myndigheter mente de burde jobbe i India. Men de dro til Canada, som var mer enn lykkelige for å ta i mot dem .

Jeg på min side klarer ikke å ha dårlig samvittighet fordi min au pair er fra Fillipinene. Det er jo ingen som tvinger henne, og for henne er det faktisk en veldig god måte å forsørge familien (foreldre og søsken, hun har ikke barn selv, det hadde jeg ikke orket). Alternativet hennes er en mye dårligere betalt jobb på Fillipinene, eller au pair et annet sted....

Dessuten, trenger klasseskille alltid å være så negativt? Selvfølgelig - det er jo et negativt ord... Men for å si det på en annen måte: Er det nødvendigvis så trist at man har ulike jobber og tjener ulikt, så lenge man trives med det man gjør, og kan forsørge seg selv og familien sin?

Jeg fikk et litt annet syn på ting etter å ha vært i Colombia, sett klasseskillene der (som er satt i system!), og så sett at de kom som nr to (etter en karibisk øy...) på en internasjonal lykkemåling.

Hvorfor må vi på død og liv definere vaskejobber og tilsvarende som drittjobber? Er et ikke vår definisjon som skaper klasseskillene, ikke nødvendigvis jobben i seg selv? Det er jo nødvendige jobber i samfunnet, egentlig på lik linje med det meste annet. Hvis ikke kunne vi jo bare sluttet med dem .

Satt på spissen

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:18   #36
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?

Nei man trenger for all del ikke være lat om man har vaskehjelp! Vurderer å skaffe meg det jeg å! Men syns det er litt vanskelig å finne en man kan stole på! Mamma har faktisk sagt at jeg burde skaffe meg det og syns det ville vært fint og avlastende for meg!! Hadde enda mamma bodd i nærheten ville hun gladelig ha hjulpet meg og jeg hadde gladelig betalt med både penger og kjærlighet!! Mamman min er snill.......

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:18   #37
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.813
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?

Nei, man er slett ikke lat!

Har man råd til å ansette en vaskehjelp prioriterer man i mine øyne bort en oppgave som kan brukes til andre gjøremål, f.eks. bedre tid til å være sammen med familien.

Man gjør kanskje til og med en samfunnsnyttig ting ved å ansette vaskehjelp - det er jo da et menneske som faktisk får en inntekt av å gjøre jobben du slipper. Mulig man til og med finner en vaskehjelp som skatter av inntekten, så bidrar man til å opprettholde velferdssamfunnet med.

Men altså - nei, man er ikke lat - man bare prioriterer annerledes med tiden og pengene sine.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:19   #38
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?

Er det ille å være lat forresten?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:24   #39
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?

Jeg synes ikke de som har vaskehjelp har late. De er heldige som har råd, og prioriterer sikkert tiden på andre ting.

Hadde jeg jobbet fulltid, hadde jeg også hatt vaskehjelp, men siden jeg jobber 50 % og har ungene i bhg og på skole, har jeg tid til å gjøre husarbeidet selv, og samtidig ha tid til egentid, trening o.l.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:52   #40
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?

Jeg er jo lat, men rengjøringshjelp har vi ikke. Men jeg har jo mannen min

Jeg syns forøvrig at det ikke er et tegn på latskap at man har rengjøringshjelp, det er jo et valg og en prioritering man foretar seg og det kan hende det er noe vi prioriterer om noen år når vi sannsynligvis har større plass å bo.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no