Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Blue Star Flower Garden - Tyrkia

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-14, 08:58   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Blue Star Flower Garden - Tyrkia

Noen som har vært der?

Veldig impulsivt bestilt tur til meg, barna og mamma en uke i begynnelsen av september, etter en tung tid. Fikk halv pris og landet på Blue Star Flower Garden i Alanya, ca 700 meter fra Kleopatrastranden hvis jeg har forstått det riktig, uten at det sier meg noe som helst . Hotellet ser helt ok ut, resten aner jeg intenting om ettersom jeg aldri har vært i Tyrkia før, så jeg tar veldig gjerne imot tips.

Det eneste jeg har hørt er at det kan være litt masete enkelte plasser mtp innkastere etc., men jeg har ikke planer om å gjøre stort annet enn å ligge ved bassenget og spise/drikke ved behov, så det går sikkert fint. Det blir en liten forlengelse av sommeren som kommer til å være gull verdt uansett - vi trenger det virkelig!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-14, 18:29   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blue Star Flower Garden - Tyrkia

Har ikke vært der, men har vært i Alanya og Kleopatrastranden er flott. Håper dere får en flott tur, kan godt skjønne at dere trenger den, ja!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 11:39   #3
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blue Star Flower Garden - Tyrkia

Ja, nå er i alle fall visum i orden for alle sammen. Check!

Jeg har forløvrig ikke de aller aller største forventningene. Jeg regner med at det stiller i kategori "Syden", om det er her eller der spiller i og for seg ikke noen stor trille - i alle fall ikke når man bare er ute etter sol, bad og det å være "off" i noen stakkels dager. Jeg ser for meg at Tyrkia er litt sånn elsk eller hat i større grad enn mange andre plasser riktignok, i alle fall kan det virke slik ut fra det man leser, at det er veldig enten eller; noen synes det er superflott, mens andre synes det er helt pyton.

Jeg har dog både lyst til og planer om å se Tyrkia utover charterstedene, om enn det får bli en annen gang. Har jobbet med en fra Tyrkia og et par som har vært der mye opp gjennom, og det virker som et veldig spennende land å reise til når man kommer litt utenfor de store turistfellene. Ikke minst Istanbul, byen der vest møter øst.

Jau jau. Håper det blir en fin tur som gjør oss godt.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 22:59   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blue Star Flower Garden - Tyrkia

Jeg var der nygravid, i 2004, så det er jo lenge siden. Godt og varmt! Husker vi fikk anbefalt en restaurant med skikkelig tyrkisk mat inne i selve sentrum, i noen hyggelige bakgater. Taxisjåføren tok oss med dit. Ellers var det jo endel vanlig mat, kunne vært i hvilket som helst land. Det var jo endel innpåslitne selgere, men jeg har hørt at det ikke er like ille lenger?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 00:07   #5
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blue Star Flower Garden - Tyrkia

Jeg har vært i alanya, kleopatrastranden var vi på en gang bare pga varmen da vi var der.

Får barna dine skolefri i starten av september altså?Her gjør man ikke det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 00:09   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blue Star Flower Garden - Tyrkia

alanya er en hyggelig by synes jeg. Det er jo innkastere, men det meste er by-sivilisert i formen. Mye hyggelige mennesker. Kleopatrastranden er en av "by-strendene", den er fin. Det kan godt være hotellet har avtale om solsenger der nede, spør i resepsjonen, for ellers er solsenger dyrt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 00:11   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blue Star Flower Garden - Tyrkia

Det er en fin gåtur opp til de hulene og opp til toppen av det lille fjellet der eller hva man skal kalle det. Litt markeder og sånn der oppe, og litt å se på. Man kan også ta taxi opp. Fungerer veldig greit. Vi gikk opp og tok taxi ned. Vi gikk også til et kjøpesenter rett utenfor bysentrum, det var vel ganske bortkastet, mer interessant shopping inne i byen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 09:32   #8
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blue Star Flower Garden - Tyrkia

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Jeg har vært i alanya, kleopatrastranden var vi på en gang bare pga varmen da vi var der.

Får barna dine skolefri i starten av september altså?Her gjør man ikke det.

Vi skulle egentlig reise i høstferien, men mamma fikk seg andre planer og da utgikk det med høye kneløft. Jeg hadde/har litt kvaler om å søke de fri, men i år er og blir det et unntaksår for oss, så det får gå for denne gang. Vi skal reise samtidig som en annen gutt i klassen til eldste, han har allerede fått innvilget fri den uken (søkt før sommerferien), så jeg regner med at det ordner seg.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 09:35   #9
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blue Star Flower Garden - Tyrkia

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg var der nygravid, i 2004, så det er jo lenge siden. Godt og varmt! Husker vi fikk anbefalt en restaurant med skikkelig tyrkisk mat inne i selve sentrum, i noen hyggelige bakgater. Taxisjåføren tok oss med dit. Ellers var det jo endel vanlig mat, kunne vært i hvilket som helst land. Det var jo endel innpåslitne selgere, men jeg har hørt at det ikke er like ille lenger?

Jeg har hørt/lest noe om bøter for å mase for mye, at det ble innført i fjor? I tillegg er det visst slik at mange butikkeiere tidligere satt alt av varer etc. så langt utenfor butikkene at man ble tvunget til å gå ut i svært traffikert vei hvis man skulle klare å unngå å gå inn i butikken/unngå maset. Dette er det visst slått hardt ned på slik at butikkeiere som evt. gjør dette nå, må stenge butikken sin i en uke etter hendelsen. Det sier en som var der i våres, men jeg vet jo ikke.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 09:37   #10
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blue Star Flower Garden - Tyrkia

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Jeg har vært i alanya, kleopatrastranden var vi på en gang bare pga varmen da vi var der.

Får barna dine skolefri i starten av september altså?Her gjør man ikke det.

Det varierer nok fra plass til plass, her får man fri.


God tur, Bomull.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 09:39   #11
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blue Star Flower Garden - Tyrkia

Takk for tips, Katta!

Vi er svært vant med å være på Kreta og det er jo en og annen innpåsliten selger der også kan du si- Jeg forstår jo at de prøver, det er jo manges eneste levebrød, men det kan helt klart bli way too much. Etter et drøyt tiår i samme by på øya har vi dog funnet ut at man fint kan nær helt unngå dette ved å gå litt andre steder/gater enn akkurat der det er mest av slike sjapper, som f.eks ved strandpromenaden etc.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 09:41   #12
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blue Star Flower Garden - Tyrkia

Jeg tenker det er helt perfekt værmessig. Deilig forlengelse av den norske sommeren.

Antar at det fortsatt er veldig varmt i vannet, noe jeg synes er deilig. Anbefaler å ta med myggolje. Jeg ble oppspist av et eller annet. Masse stikk, dyrene er så små at du ikke ser dem.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 20:41   #13
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blue Star Flower Garden - Tyrkia

Så deilig! Jeg og jentene var der tidligere i sommer. Hvis man skal nyte solen, bade, lade opp batteriene og ha kvalitetstid sammen er Tyrkia fint sted. Skikkelig syden- syden, men hva gjør vel det?!

- Jeg ville tatt turen opp på borgen. Flott utsikt og spennende autentisk historisk med pirater etc. Det er fast pris på taxi fra havnen rett under i enden av gamlebyen. Da stopper den der du ønsker på vei opp, og venter på deg der oppe mens en kikker.
- Det er et badeland rett i nærheten av hotellet ditt, det likte jentene mine veldig godt. Ser litt trist ut på utsiden (er murer rundt), men ok og gøye aktiviteter når man kommer innforbi
- Hvis dere skal handle diverse kopiklær og denslags, er det superbillig på markedet "øverst" i byen opp mot fjellene. I sentrum er det mye dyrere for de samme tingene.
- Det er også fint matmarked en gang i uken rett i nærheten av klesmarkedet, og det var det også gøy å kikke/kjøpe frukt etc.
- Vær obs på understrømmer på Cleopatrastrande, de kan være skumle for barn. Følg med på flagget! Det er også en strand til venstre for borgen, der er det færre understrømmer.
- I sentrum er det endel ok butikker med vanlige kvalitetsting. Der er også Starbucks etc.
- Det var mindre mas fra innkastere i år, enn når jeg har vært der tidligere. Det var utrolig deilig!
- Å klippe seg/stripe/farge hår er veldig billig i sentrum. Vær selvfølgelig nøye med å velge riktig sted slik at man blir fornøyd...

Kos dere på tur!

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 21:19   #14
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blue Star Flower Garden - Tyrkia

Ja dere bør prøve badelandet som ligger i sentrum. Der har vi vært 2 ganger. De sparer litt på vannet der inne så noen av skliene er stengt i perioder og så åpner de igjen, feks en time åpen, en time stengt osv. Det gøyeste der i følge ungene var rafting i noen merkelige kanoer. Kjempemorsomt!

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 20:50   #15
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blue Star Flower Garden - Tyrkia

Takk for alle tips. Nå er vi hjemme etter en flott uke med både badeland (det var helt supert, akkurat passe størrelse og morsomme ting - midt i blinken. Så får det bare være at jeg bestemte måtte amputere bena etter 12 runder på kne i raftingen, da badevaktene synes det var hysterisk morsomt å bare la oss flyte rundt og rundt og rundt og aldri hanket oss inn...), shopping og egenpleie. Tok full spa og frisør til en slikk og ingenting, og er veldig fornøyd. Opplevde ikke selgere noe mer masete enn i Hellas, så positivt overrasket etter hva jeg har hørt fra før. Det eneste vi ikke fikk gjort var borgen, ettersom jeg ble litt dårlig i magen og ikke orket den kvelden vi fikk gratis tur gjennom noen kjente på Norden. Jaja, greit å ha en unnskyldning, for vi drar gjerne ned igjen.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 20:53   #16
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blue Star Flower Garden - Tyrkia

Det var 32 grader i sjøen, ikke akkurat forfriskende. Og jeg har tre digre myggstikk på det ene kneet, men foruten det intet å klage på. Hotellet var forøvrig der reneste hotellet jeg har vært på i Syden noen gang, hvis ikke det reneste hotellet ever. Veldig ok sted.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 21:20   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blue Star Flower Garden - Tyrkia

Så bra med så gode tilbakemeldinger! 32 i sjøen er jo ikke å forakte, men nå er det jo faktisk sommer her også enda. Godt dere fikk ladet batteriene!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no