Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Gassgrill - Weber Q og andre

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-08, 22:10   #1
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Gassgrill - Weber Q og andre

Siden ingen hadde særlig mye positivt å si om elektrisk grill, så har jeg begynt å kikke på gass.

Noen her som har Weber Q-serien og kan si noe om hvor stor grillflate og sånn det er i forhold til de minste "vanlig" gassgrillene fra Weber? Og veier de veldig mye mindre (inkl tralle) enn de "vanlige"?

:nybegynner:

Ja, alt av info om Weber og andre mottas med takk.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 22:10   #2
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Gassgrill - Weber Q og andre

Altså, jeg vil gjerne ha en grill som er enkel å flytte på.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 22:16   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gassgrill - Weber Q og andre

Her finner du alle Webergriller inkl. spesifikasjoner for hver enkelt grill: http://www.weber.com/bbq/pub/grill/2007/grills.aspx

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 07:48   #4
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gassgrill - Weber Q og andre

Vi har en Q (heter Q200 nå) som vi har hatt et par år, og er kjemepfornøyde! Har en sånn passe stor flaske til den (ca 35 cm i diameter, og kanskje 40 cm høy?). Man kan også bruke sånn bitteliten flaske hvis man skal ha grillen med seg på tur. Den griller maten veldig fint, og når vinteren kommer tar den veldig liten plass å lagre, siden vogna kan flatpakkes enkelt. også greit i fht. transport.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 07:50   #5
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Gassgrill - Weber Q og andre

Takk.

Og hvordan er Q-en å bruke i forholde til andre?

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 07:51   #6
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Gassgrill - Weber Q og andre

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Vi har en Q (heter Q200 nå) som vi har hatt et par år, og er kjemepfornøyde! Har en sånn passe stor flaske til den (ca 35 cm i diameter, og kanskje 40 cm høy?). Man kan også bruke sånn bitteliten flaske hvis man skal ha grillen med seg på tur. Den griller maten veldig fint, og når vinteren kommer tar den veldig liten plass å lagre, siden vogna kan flatpakkes enkelt. også greit i fht. transport.

Tusen takk. Postet mitt forrige innlegg før jeg så ditt.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 08:18   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.044
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gassgrill - Weber Q og andre

Jeg abonnerer på denne, vi vil kjøpe grill i helgen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 08:38   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gassgrill - Weber Q og andre

Har Q320 og er strålende fornøyd.
Virkelig stor,god og romslig grillflate
Griller jevnt og fint, er meget sparsom på gassen.Det merker vi tydelig.
HAr hatt gassgrill fra Primus og Outback, men i forhold til Weber var de bare skikkelig sorgen.
Lett å gjøre ren er den også.
Anbefaler den absolutt.Koster litt mer enn andre, men man har tror jeg,25 års garanti på den.Virkelig grillenes Rolls Royce.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 08:43   #9
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Gassgrill - Weber Q og andre

Er den lett å flytte på? Mulig vi må ha den inn i garasjen etter hver bruk.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 08:44   #10
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gassgrill - Weber Q og andre

Hvis vi skal kjøpe gassgrill noen gang så har vi tenkt på Q300 eller Q320. Jeg har ikke så langt klart å finne ut forskjellen på disse to modellene, men du vet det kanskje, Angelique?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 11:58   #11
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Gassgrill - Weber Q og andre

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvis vi skal kjøpe gassgrill noen gang så har vi tenkt på Q300 eller Q320. Jeg har ikke så langt klart å finne ut forskjellen på disse to modellene, men du vet det kanskje, Angelique?

I den linken du la inn så står det jo spesifikasjoner på begge, og de er litt ulike.

Jeg har holdt av en Q300 (bare en igjen) jeg nå, så får vi se hva mannen sier når han skal innom og hente den etter jobben i dag. Er i grunn litt stivere pris enn vi hadde tenkt, men siden den ikke er like ruvende som en del av de andre, så kan nok hende at det teller mer likevel.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 12:04   #12
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gassgrill - Weber Q og andre

Jeg klarte ikke å finne andre forskjeller enn elektrisk tenning samt noe med primær- og totalområde for grilling som jeg ikke skjønner hva er.

Hvor mye må man betale for disse grillene? 5000?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 12:07   #13
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Gassgrill - Weber Q og andre

Q300 koster 4000,-, Q220 koster 2500,-, men da er det pluss trillebord til 500 - 800 kr. Q320 aner jeg ikke.

Vi hadde i utgangspunktet tenkt å holde oss under 3000,-, men vi får se.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 12:09   #14
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gassgrill - Weber Q og andre

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg klarte ikke å finne andre forskjeller enn elektrisk tenning samt noe med primær- og totalområde for grilling som jeg ikke skjønner hva er.

Ut fra bildene og teksten, så tolker jeg det dithen at det finnes en rist med 320 som man kan sette oppå den vanlige grillflaten. Derfor større totalområde. Primærområdet på 320 er det samme som totalområdet på 300. Om ikke prisforskjellen er stor, ville jeg betalt for elektrisk tenning, det er praktisk.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 12:11   #15
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gassgrill - Weber Q og andre

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Ut fra bildene og teksten, så tolker jeg det dithen at det finnes en rist med 320 som man kan sette oppå den vanlige grillflaten. Derfor større totalområde. Primærområdet på 320 er det samme som totalområdet på 300. Om ikke prisforskjellen er stor, ville jeg betalt for elektrisk tenning, det er praktisk.

Den risten trodde jeg var det som de omtaler som "warming rack area"? (Eller mener du en separat rist?)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 12:14   #16
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gassgrill - Weber Q og andre

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Er den lett å flytte på? Mulig vi må ha den inn i garasjen etter hver bruk.

Det er hjul på vogna (i en ende) som gjør den grei å trille, og det er veldig enkelt å løfte grillen av vogna og sette den bort. Litt avhengiga av størrelsen på Q'en hvor tung den er å bære så klart.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 12:15   #17
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gassgrill - Weber Q og andre

Vi kjøpte vår da den var helt ny og betalte vel rundt 6-7000 for alt inkl bordet
Den er veldig lett og enkel å flytte på.Vi oppbevarer den i garasjen om vinteren.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 23:23   #18
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.263
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gassgrill - Weber Q og andre

Vi har Q200 og er kjemefornøyde, på plantasjen har de den inkl vogn til 2000 kr. Et bra kjøp absolutt. Om vi skulle kjøpt på nytt nå hadde vi sikkert valgt den største dvs Q300 eller Q320 for å få større grillareal.

Som en kuriositet kan jeg nevne at mannen min griller med hodelykt på balkongen vår om vinteren med denne. <slutt på stinkemat innomhus >

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 19:51   #19
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.044
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gassgrill - Weber Q og andre

Vi har kjøpt Q120 idag med bord, og synes det ser ut som om den egner seg godt til vårt bruk. Liten og nett på verandaen også:

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no