Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Til alle nye, om FPs forumkultur og uskrevne regler

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-12, 19:45   #761
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Til alle nye, om FPs forumkultur og uskrevne regler

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er fordi den ikke er snill, selv om den heter snill. Den er ond, ironisk, sarkastisk og nedlatende.

Det er den betydningen den har på andre fora også.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 20:51   #762
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Til alle nye, om FPs forumkultur og uskrevne regler

På sg, sm og nm er en god smiley. Jeg er vant til at den er ironisk og nedlatende så jeg skvatt og lurte på hva jeg hadde sagt galt når den ble skrevet til meg.
(Jeg har forresten fra i dag av lært å bruke punktum før smiliser! )

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 21:47   #763
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til alle nye, om FPs forumkultur og uskrevne regler

Denne: er min favoritt for tiden. Jeg føler meg ofte sånn.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 22:06   #764
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Til alle nye, om FPs forumkultur og uskrevne regler

Jeg synes bare er ond, ironisk og sarkastisk og har store problemer med ikke å tenke i de baner på diverse hobbyforum hvor den brukes som snill.
er litt sånn jeg føler meg på jobb for tiden, så den passer meg også.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 22:11   #765
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Til alle nye, om FPs forumkultur og uskrevne regler

Denne heter gladspøkelse. Ligner vel litt mer på michelinmannen eller det snøuhyret jeg ikke husker navnet på. Har denne dobbelbetydning annet enn å være glad?

Disse to.. Har de noen ganger vært brukt?

__________________
2000 og okt. 2010


Sist redigert av -Nj- : 29-08-12 kl 22:23. Årsak: hvert istedefor vært.,.. :sliten:
-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 22:20   #766
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til alle nye, om FPs forumkultur og uskrevne regler

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.


Disse to.. Har de noen ganger hvert brukt?

Selvsagt. Hver gang det advares mot peoder. De er overalt.

(Det er en historie/tråd som er opphav til peodene, men den tror jeg er fra NM-tiden.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 22:24   #767
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til alle nye, om FPs forumkultur og uskrevne regler

Er det denne? http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=23560

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 22:24   #768
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til alle nye, om FPs forumkultur og uskrevne regler

http://www.foreldreportalen.no/forum...ghlight=peoder

haha

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 22:24   #769
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Til alle nye, om FPs forumkultur og uskrevne regler

Burde jeg skjemmes siden jeg ikke engang har hørt om dem?

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 23:14   #770
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til alle nye, om FPs forumkultur og uskrevne regler

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg synes bare er ond, ironisk og sarkastisk og har store problemer med ikke å tenke i de baner på diverse hobbyforum hvor den brukes som snill.
er litt sånn jeg føler meg på jobb for tiden, så den passer meg også.

Eg tenker (frå same hobbyforum, så klart) at han er litt ironisk-snill. Eg kan for eksempel bruke han i same setning som eg snakker om matteferdighetene mine. Eller viss eg skal seie noko om deg og venstrevottar. Ikkje snill-snill, men ikkje ond og slem. I alle fall ikkje før eg fekk kjeft av rine for å snille apan, her om dagen.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 23:24   #771
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Til alle nye, om FPs forumkultur og uskrevne regler

Nei, jeg tenker ikke slem-slem. Men litt sånn; Å, så flink jeg er til å strikke venstrevotter. Eller jeg er så glad for at jeg helt vann på tastaturet, det var ordentlig smart.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 23:26   #772
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til alle nye, om FPs forumkultur og uskrevne regler

Peoder er skrivefeil for pedoer (pedofile). Jeg husker ikke NM-tråden, men har fått med meg historien bak. Stakkars anonyme brukeren. Av og til savner jeg anonyme her inne, de var så underholdende. (kan jeg snille her?)

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 23:28   #773
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til alle nye, om FPs forumkultur og uskrevne regler

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Peoder er skrivefeil for pedoer (pedofile). Jeg husker ikke NM-tråden, men har fått med meg historien bak. Stakkars anonyme brukeren. Av og til savner jeg anonyme her inne, de var så underholdende. (kan jeg snille her?)

Det er bedre med:

Sitat:

Av og til savner jeg anonyme her inne, det var så mange scmarte innlegg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 23:29   #774
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til alle nye, om FPs forumkultur og uskrevne regler

True.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 23:46   #775
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Til alle nye, om FPs forumkultur og uskrevne regler

Har både lest og søkt.. Hva står ( sto) egentlig NM for?

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 23:46   #776
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til alle nye, om FPs forumkultur og uskrevne regler

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

På sg, sm og nm er en god smiley. Jeg er vant til at den er ironisk og nedlatende så jeg skvatt og lurte på hva jeg hadde sagt galt når den ble skrevet til meg. )

i min tid på nevnte fora var den spydig så det holdt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 23:55   #777
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til alle nye, om FPs forumkultur og uskrevne regler

NM = www.nybaktmamma.com
SG: snartgravid.com
SM: snartmamma.com

De av oss som har vært her på FP siden tidenes morgen "stammer" fra NM.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 23:59   #778
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til alle nye, om FPs forumkultur og uskrevne regler

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Nei, jeg tenker ikke slem-slem. Men litt sånn; Å, så flink jeg er til å strikke venstrevotter. Eller jeg er så glad for at jeg helt vann på tastaturet, det var ordentlig smart.

Men her http://www.foreldreportalen.no/forum...Snille&page=20 (eg redigerte bort snillinga, etter at eg fekk kjeft), brukte eg han litt sånn , då eg sa ""Eg har ikkje diskutert dette før. " og då fekk eg beskjed om at eg ikkje måtte snille apan, når ho var einig med meg.

Opprinnelig lagt inn av Nima, her.

Har både lest og søkt.. Hva står ( sto) egentlig NM for?

Det veit eg! Det er et annet forum.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 00:01   #779
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til alle nye, om FPs forumkultur og uskrevne regler

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

i min tid på nevnte fora var den spydig så det holdt.

Kanskje det er slik at han er spydig for dei som skjønner at han er spydig, men snill for dei som er så naive at dei ikkje skjønner det? Det er i så fall ei god forklaring på at han er "ond".

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 00:10   #780
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til alle nye, om FPs forumkultur og uskrevne regler

Snill var ikke snill på NM, nei. Men en del mistolket den (iallefall ifht. hva som var gjengs på forumet), og etter at de fleste av oss forlot redet så har de endret navnet til :ironisk:

Jeg ser og ser på den smileyen, og prøver å finne den hyggelige varianten som en del ser. Jeg bruker liksom å kunne se hva andre argumenterer for når man f.eks diskuterer og sånt, selv om jeg er uenig, men her må jeg melde pass. Det blikket og den munnen?

Jeg husker at jeg ønsket meg gladspøkels den gangen vi fikk komme med ønsker, og at jeg ble skikkelig glad når vi fikk den. Men den har ikke blitt brukt mye.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
folkeopplysning, fotball, klassiker, prosopopeia, punktum før smilefjes, skrevne regler, skrevne uskrevne regler, spikking, teletubbyene, uskrevne regler

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no