Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Korleis feste laus tast?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-11, 22:17   #1
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Korleis feste laus tast?

D- tasten har løsna frå tastaturet på pc'n, og eg får den ikkje på igjen. Dvs. den klikker seg på plass, men når eg har skrevet litt så løsner den igjen. Og så er det å få den på plass, før den plutselig spretter i taket etter at eg har trykka på den. Den "kvite ramma" følger med tasten av. Den kan eg ta av og trykke på plass, så sjølve tasten opp på der igjen, men det held seg ikkje slik. Kva kan eg gjer no? Hadde det berre vært t.d. q- tasten, men neida, det måtte vera ein eg bruker mykje.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 22:22   #2
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korleis feste laus tast?

Det er vel tre punkter som må klikke på plass før den sitter skikkelig. Så det er bare å trykke og rugge litt. Enkelte taster er lost case, dessverre.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 22:27   #3
ORG
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 198
ORG har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Korleis feste laus tast?

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

D- tasten har løsna frå tastaturet på pc\'n, og eg får den ikkje på igjen. Dvs. den klikker seg på plass, men når eg har skrevet litt så løsner den igjen. Og så er det å få den på plass, før den plutselig spretter i taket etter at eg har trykka på den. Den \"kvite ramma\" følger med tasten av. Den kan eg ta av og trykke på plass, så sjølve tasten opp på der igjen, men det held seg ikkje slik. Kva kan eg gjer no? Hadde det berre vært t.d. q- tasten, men neida, det måtte vera ein eg bruker mykje.

Det høres ut som om tastaturet etter hvert har nådd det stadiet som kalles utslitt, i alle for en tast som er mye brukt.

Så lenge man har en stasjonær maskin er jo det en tur til nærmeste butikk som selger slikt, hvor man har fritt valg: En hundrelapp for noe som tilsvarer det opprinnelige tastaturet som fulgte med maskinen, to-tre hundre for noe langt bedre. Bare husk å sjekke om du har PS- eller USB-kobling i enden av tastaturledningen. Den første er flat, den andre rund.

Har man en bærbar maskin er tilstanden litt verre...

ORG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 22:30   #4
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Korleis feste laus tast?

Då får eg vel berre innsjå at tasten kjem til å irritera vettet av meg til eg får somla meg til å skifte tastatur. Og ORG, det er ikkje sååå hokus pokus å skifta på laptop heller. :BTDT:

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 22:31   #5
ORG
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 198
ORG har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Korleis feste laus tast?

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

Då får eg vel berre innsjå at tasten kjem til å irritera vettet av meg til eg får somla meg til å skifte tastatur. Og ORG, det er ikkje sååå hokus pokus å skifta på laptop heller. :BTDT:

Neida, jeg sa LITT verre .

ORG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 22:42   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korleis feste laus tast?

Trykk den litt hardere på, sånn at du hører at den klikker på plass. Men ikke så hardt at det knekker. :btdt:
Jeg har enda til å gode å ikke få en på plass igjen. Riktignok hadde jeg en k-tast som var vrang i et år før den plutselig virket som en kule igjen, men det var til å leve med.

Med dagens laptoper er det ikke noe vanskelig å bytte tastatur på laptop-er, men det koster som regel mer enn det smaker.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 23:16   #7
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Korleis feste laus tast?

Eg trykker og trykker, og klikker gjer det kvar gang. Men sakte, men sikkert løsner den igjen. Eg begriper ikkje kva eg har gjort mot den idiotiske tasten, eg har jo ikkje vært anna enn snill med den. Og likevel behandler den meg på denne måten.

Beklager, premenstruell og uten sjokolade.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 23:22   #8
ORG
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 198
ORG har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Korleis feste laus tast?

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

Eg begriper ikkje kva eg har gjort mot den idiotiske tasten, eg har jo ikkje vært anna enn snill med den. Og likevel behandler den meg på denne måten.

Du har vært snill med den og klødd den på ryggen så lenge at den er helt utslitt nå. Alt har sin levetid vet du, selv tastaturtaster. Synd, men sant.

ORG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no