Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-11, 14:52   #1
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.684
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Ikke ofte jeg er innom vevstova, men får prøve meg.

Jeg har en pc som er totalt ustabil og bøller med meg hele tiden. Jeg må ha en ny. Hadde tenkt en hakket større enn mini-pc. Jeg bruker den stort sett til nettsurfing; shoppe, bestille div billetter, mail, nettbank osv.

Sambo mener at jeg da kan ha mest glede av en iPad, men jeg har bare hatt vanlige pc'er før.

Noen råd om hva som passer mitt bruk? (Lagring av bilder mm gjør vi på mannens pc.)

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 14:54   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? ( PC eller iPad)

IPad høres perfekt ut til ditt bruk.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 14:55   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? ( PC eller iPad)

Nettbank virker ikke på iPad, så det i seg selv er grunn nok til å velge PC, hvis du bare skal ha én, synes jeg.

Jeg har både iPad og laptop og synes iPad er et storartet supplement til laptop, men ingen erstatning.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 14:57   #4
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.684
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? ( PC eller iPad)

To gode svar!

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 14:58   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? ( PC eller iPad)

Å, jeg tenkte ikke på det med nettbank. Vi bruker iMacen til sånt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 14:59   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.530
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? ( PC eller iPad)

MacBook Air!

En iPad fungerer dårlig som "eneste pc-dings" altså. Du får kjøpt ekstrent tastatur til den, men da forsvinner kanskje litt av poenget. Det er tungvindt å skrive lange tekster på iPad-skjermen.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 15:01   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Ja, jeg ville ikke hatt iPad som eneste datadings i huset, men de har jo en PC også?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 15:09   #8
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.684
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Ja, vi har Pc'er. Men etter det dere beskriver heller jeg mot PC. Det er liksom den jeg skal bruke. Den jeg skriver på nå blir kassert. Mannens private pc er ganske stor, sat at jeg er litt redd for å "rote den til" eller noe. Ellers har vi hver vår jobb-pc, men siden jeg er i permisjon står den nå på loftet og jeg husker ikke kode osv. Den er også litt stor. Jeg ønsker meg bare en nett greie som det ikke er tiltak å ta bruk.

Det hadde vært så lettvindt med en iPad. Skriver ikke så mye privat, det lengste er vel innlegg her. Men nettbank er jo fint å ha. Kan man ikke shoppe heller da?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 15:10   #9
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.684
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Jeg synes det er litt råflott av meg som ikke er datainteressert å kjøpe en Macbook air. Prøver å holde meg rundt 5000 kr.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 15:12   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Man kan shoppe en hel del, men ikke fra sider som krever flash. Og ikke fra nettsider som krever at man identifiserer seg med nettbankkode for å kunne betale med kort, noe som blir vanligere og vanligere, er mitt inntrykk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 15:14   #11
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Kjøpe en iPad, så låner du mannen din sin når du skal inn på nettbanken eller bruker mobilen til nettbank, du har jo iphone og de fleste banker har vel app

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 15:40   #12
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.223
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Jeg har en iPad til samme type bruk...

Og den virker iallefall på begge mine nettbanker. Har heller ikke opplevd å ikke kunne handle fra iPaden, så den skjønner jeg ikke helt.

Tastaturet er litt tungvint, men ikke verre enn at jeg klarer meg fint. Det den mangler er flash... så kan ikke se på nettTV feks Du kan jo titte på galaxy Tab også, om det er viktig for deg.

Jeg elsker den og leser bøker og ser på filmer feks. Den er geneialt mye enklere til husbruk enn en PC, bare batteri tiden er argument nok i seg selv.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror

Sist redigert av meisje : 21-02-11 kl 23:41.
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 15:45   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Jeg kan bruke min nettbank på iPaden. Den brukes til det meste, men jeg gidder ikke skrive lange innlegg her med den feks. Da bruker jeg PCn. De dagene jeg ikke skal bruke Photoshop eller andre lignende programmer, slår jeg ikke på PCn, da er det bare iPaden som gjelder. Jeg liker iPaden veldig godt, men ville ikke bare hatt den.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 18:52   #14
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Laptop.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 21:45   #15
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.863
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Har lurt på det samme selv. Men siden jeg bruker å skrive en del, kopiere lenker osv, har jeg bestemt meg for å heller kjøpe en ny minibærbar til hverdags. Har god erfaring med Asus Eee-serie, og de koster vel max 4000. iPaden er i mine øyne mest som en kjempetelefon

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 22:10   #16
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

iPaden er i mine øyne mest som en kjempetelefon

Som man ikke kan ringe med.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 22:12   #17
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Hvorfor er det PC eller iPad som er alternativene? Å drite i PC er en god ide, men å kaste seg på iPad-hypen syntes jeg er en dum ide. Jeg ville gått for en Macbook Air om jeg var deg. Da får du det beste av begge verdener. Tastatur og noe som er nett og lite.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 22:46   #18
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.863
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Som man ikke kan ringe med.

Jepp

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 22:54   #19
Kineserbolle
Nybegynner
 
Kineserbolle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 15
Kineserbolle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? ( PC eller iPad)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nettbank virker ikke på iPad, så det i seg selv er grunn nok til å velge PC, hvis du bare skal ha én, synes jeg.

Jeg har både iPad og laptop og synes iPad er et storartet supplement til laptop, men ingen erstatning.

Jeg er Mac elsker og har både iPhone, MacBook og iPad. Ingen utfyller hverandre helt og jeg MÅ ha MacBooken

__________________
Charlotte ❤♡❤ Bolla
Kineserbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 23:04   #20
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Jeg tror min neste laptop må bli en Mac.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no