Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-11, 23:08   #21
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg tror min neste laptop må bli en Mac.

Samme her. Garantert.

Ellers er jeg enig i at iPad er et flott supplement til pc/Mac, men ingen erstatning. Nettbanken min fungerer forresten utmerket på iPad.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 23:19   #22
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? ( PC eller iPad)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nettbank virker ikke på iPad, så det i seg selv er grunn nok til å velge PC, hvis du bare skal ha én, synes jeg.

Jeg har både iPad og laptop og synes iPad er et storartet supplement til laptop, men ingen erstatning.

Enig, det er mange applikasjoner jeg ikke får til med Ipaden, så jeg synes ikke det er noe substitutt. Men ett fantastisk fint supplement til en PC.
Jeg har hatt min i 3 uker og digger den.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 23:27   #23
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Jeg innser at jeg trenger en ny nettbank.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 09:04   #24
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Jeg elsker iPad-en min. Jeg byttet ut laptopen min med en iPad og en monster-stasjonær-PC. Den stasjonære bruker jeg til bildebehandling i tillegg til at jeg bruker den når jeg har hjemmekontor. Ellers bruker jeg bare iPad. Batterikapasiteten er bra og jeg elsker at den er så liten og nett og og og og.

Dessuten fungerer iPad glimrende med Skandiabanken. Teo: Du trenger ny nettbank!

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 09:07   #25
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Det må være forskjell, for begge mine nettbanker fungerer på iPad ... Det er Skandiabanken og Plussbank, så sjekk ut dette i allefall - for ellers høres iPad midt i blinken ut for deg, ettersom dere har vanlig PC i hus også. Jeg er veldig glad i min iPad, men kunne selvsagt ikke vært foruten iMac-en min heller (men den fikk jeg først helt nylig altså, og klarte meg utmerket uten før).

Ja, Teo, du trenger ny nettbank!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 15:57   #26
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Ble usikker nå. Den skal jo på en måte erstatte laptop, men jeg har jo tilgang på det om jeg må. Men det blir slitsomt om det blir for ofte, synes jeg. MacBook Air ser fin ut, men siden jeg ikke er noe gadgetinteresser så blir det litt perler for svin. iPad ble jeg fristet av siden det ser så lettvint ut å bare ta opp det brettet. Det er vel ganske raskt også?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 15:58   #27
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Hvilken nettbank har du, Teo?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 16:11   #28
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Hvilken nettbank har du, Teo?

Jeg har hatt en liten, lokal bank på Vestlandet i mange år. Nå har jeg akkurat byttet til Postbanken, men uten å ha kommet helt i gang med nettbanken der ennå. Det skal jeg definitivt se til å komme i gang med, for den virker fint på iPad, ser jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 18:33   #29
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Ok. Jeg har også Postbanken og interessert i at den skal virke ihvertfall.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 19:38   #30
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Men altså, Apple kan jo ikke ha pc!!

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 20:29   #31
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Men altså, Apple kan jo ikke ha pc!!

Den der forfølger meg. Det var litt tilfeldig og kjapt valg av nick for mange år siden. Jeg har nettopp fått iPhone, da. : jupp:

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 22:12   #32
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)



Det eneste som ikke funker paa iPad som har irritert meg tidvis, er Flash. Flash-player er ikke linsensiert for Apple-produkter, ikke per naa i allefall. Men f.eks Skyfire er en nettleser der man kan streame mer enn i Safari, saa det kan hjelpe litt. Utover det har jeg nada problemer med iPad-en og den er mer enn kjapp nok. Jeg har 64GB, men ikke 3G, btw.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 22:37   #33
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.



Det eneste som ikke funker paa iPad som har irritert meg tidvis, er Flash. Flash-player er ikke linsensiert for Apple-produkter, ikke per naa i allefall. Men f.eks Skyfire er en nettleser der man kan streame mer enn i Safari, saa det kan hjelpe litt. Utover det har jeg nada problemer med iPad-en og den er mer enn kjapp nok. Jeg har 64GB, men ikke 3G, btw.

Lisensiert er vel ikke problemet - Adobe og Apple er jo halvveis i krig på dette området ettersom Apple ikke vil ha Flash-støtten. Har ikke helt fulgt med i den debatten, men Apple sier de mener HTML5 vil overta funksjonen til Flash. Joda, på sikt. I mellomtiden gjør de det en del vanskeligere i henhold til reklameinnhold på plattformen. Samtidig kan Flash være en enkel måte å omgå Apples sensur. Man kan lage en webbasert Flash-applikasjon som kjører i en nettleser. Denne applikasjonen blir da ikke tilgjengelig via itunes App Store, og Apple kan da ikke stoppe den... Applikasjonen kan da gi funksjonalitet som Apple sier de ikke ønsker (f.eks. at det konkurrerer mot et annet av Apples egne produkter...)

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 09:31   #34
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Feil ordvalg, sorry. Ikke støtte, funker ikke. Poeng.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 09:47   #35
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

De siste innleggene skjønte jeg ingenting av. Har hørt om Flash, men hva er det?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 14:48   #36
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Flash er det som gjør at du får glorete, blinkende reklame-bannere på forskjellige nettsider.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 16:56   #37
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Flash er det som gjør at du får glorete, blinkende reklame-bannere på forskjellige nettsider.

Hva trenger man det til?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 16:59   #38
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Tja.. Jeg har det konstant avskrudd, men jeg synes likevel det er greit å ha muligheten. De fleste nettspill bruker flash, en del sider som viser videoer og en del annet innhold.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 18:03   #39
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Jeg tror jeg må ha iPad. Jeg har jo tilgang på pc.
Er det mange forskjellige?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 19:27   #40
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal jeg velge? (PC eller iPad)

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Flash er det som gjør at du får glorete, blinkende reklame-bannere på forskjellige nettsider.

Og som da finansierer nettstedene slik at de kan gi deg gratis innhold?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no