Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvordan bruker dere twitter?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-14, 22:10   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Hvordan bruker dere twitter?

Jeg har nylig fått meg twitterkonto. Men blir ikke helt fortrolig mht hvordan jeg bruker den. Er den best på telefon eller pc?

Man skriver @nick hvis man vil sende en offentlig melding til noen. Man skriver # foran ord eller tags slik at folk som søker opp dette ordet ser din melding. Jeg ser jo noen følger veldig mange, men jeg regner med de ikke leser alt de får på listen sin når man går inn på twitter? Selv har jeg endt opp med å retweete og favorittmarkere en hel del innenfor temaer jeg liker, men jeg produserer jo lite selv. Har selvsagt ikke mange følgere, og innser at man heller ikke får det med mindre man hashtagger. Hittill synes jeg det er ganske artig å følge med på twitter mens man feks. ser på et tv-program.

Så konkret; hvordan bruker dere twitter?

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-14, 22:22   #2
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.339
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Hvordan bruker dere twitter?

Akkurat samme måte som deg.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-14, 22:32   #3
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bruker dere twitter?

Jeg er passiv men nokså entusiatisk leser, synes det er stas at mange av mine favorittfolk tvitrer.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-14, 22:35   #4
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan bruker dere twitter?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er passiv men nokså entusiatisk leser, synes det er stas at mange av mine favorittfolk tvitrer.

Men hvordan leser du? Når jeg går inn på min liste "hjem", så stpr det jo feks. "86 nye tweets". Når jeg da trykker der, så starter den jo med de siste tweetsene, så kan man scrolle seg bakover i tid. Men det er jo ofte litt rart, fordi rekkefølgen blir feil.

Eller går du inn på tema? Noen ganger søker jeg opp # som jeg tror mange vil twitre om, men så tar jeg tydeligvis helt feil, og finner kun 3 tweets.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-14, 22:40   #5
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bruker dere twitter?

Jeg leser, og koser meg med det. Hender jeg svarer noen, men skriver sjelden noe sjøl. Starter med nyeste og leser bakover.

Mannen min er veldig aktiv, han bruker det til faglige diskusjoner i tillegg til underholdning.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-14, 22:41   #6
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bruker dere twitter?

Jeg går ganske ofte innom, leser det som er der i farten liksom.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-14, 22:47   #7
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Blunk

Sv: Hvordan bruker dere twitter?

Jeg liker lese. Liker best å følge folk som mener noe, og ikke nødvendigvis folk som er morsomme.

Jeg tvitrer selv litt periodisk, en litt tvilsom blanding av jobb og hverdag. Jeg har ikke mange følgere, for å si det sånn. (Men jeg har Pingis. )

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-14, 22:50   #8
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bruker dere twitter?

Jeg bruker det mest som et herlig skreddersydd nyhetsbyrå. Skriver noe selv en sjelden gang, har få følgere.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-14, 23:04   #9
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bruker dere twitter?

Eg bruker det litt som Toffskij og litt som Cuyahoga. I periodar twitrer eg aktivt og deltek i diskusjonar, i periodar bruker eg det bare til å lese nyheiter og følgje med på ting eg synest er interessant frå interessante mennesker.

For meg er Twitter den mest «seriøse» av dei sosiale mediene. Det er der eg har lågast terskel for å følgje folk eg ikkje kjenner og det er der eg har størst kjensle av at det eg skriv skal vere Viktig™ og Aktuelt™.

Eg bruker mykje Twitter via mobil-appen og synest det er praktisk at ein kan smuglese så mykje ein vil i Aftenposten, viss ein les gjennom Twitter-appen.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-14, 23:22   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bruker dere twitter?

Jeg skjønner ikke hvordan jeg finner ting der og føler meg dum.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-14, 23:53   #11
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan bruker dere twitter?

Følger folk (fagfolk, forfattere, andre), deler artikler selv som jeg finner, og retweeter.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 17:17   #12
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bruker dere twitter?

På twitter er jeg kun for politikk.
Og det bærer feeden min preg av.
Twitrer aktivt med div politikere og til det er twitter genialt.
Men det går i bølger for min del.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no