Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

New Age, engler, krystaller og chakra (gammelt NM-innlegg)

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-06, 16:22   #61
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Ja, man kan møte livet med en positiv innstilling. Det er jeg helt enig med deg i, men det er ikke alltid man er så heldig at livet farer positivt med en for det..... Da kan man i perioder ha mer enn nok med å klare å stå opp om morgenen og klare å komme seg gjennom dagen.

Ja, helt klart. Har vært der selv, og det har vel de fleste en eller annen gang. Men jeg mener at det ikke trenger å være helt "enten-eller". Og det med å se positivt på livet, mener jeg litt som et bilde for håp. Håp, uansett hvordan man oppnår det, har en utrolig sterk helbredende kraft i seg. Så hvis du trenger å gå i kirken for å få det, så gjør gjerne det. Hvis du trenger en lege til å skrive ut en resept, gjør det. Hvis en auramassasje kan gi deg håp, så gjør det! For det er håpet som gir oss mennesker drivkraft til å fortsette, selv når alt ser umulig ut.

Men jeg har absolutt tro på moderne medisin og alle de fremskrittene som er gjort der. Jeg leste nettopp at genterapi med hell var blitt brukt mot kreft, det er lovende. Jeg forkaster ingen av delene, jeg kan ikke bevise noe som helst.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 19:39   #62
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Utrolig godt skrevet, Mim, og jeg kan signere det fullt ut. Spikeren på hodet.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:08   #63
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Ja, helt klart. Har vært der selv, og det har vel de fleste en eller annen gang. Men jeg mener at det ikke trenger å være helt "enten-eller". Og det med å se positivt på livet, mener jeg litt som et bilde for håp. Håp, uansett hvordan man oppnår det, har en utrolig sterk helbredende kraft i seg. Så hvis du trenger å gå i kirken for å få det, så gjør gjerne det. Hvis du trenger en lege til å skrive ut en resept, gjør det. Hvis en auramassasje kan gi deg håp, så gjør det! For det er håpet som gir oss mennesker drivkraft til å fortsette, selv når alt ser umulig ut.

Men jeg har absolutt tro på moderne medisin og alle de fremskrittene som er gjort der. Jeg leste nettopp at genterapi med hell var blitt brukt mot kreft, det er lovende. Jeg forkaster ingen av delene, jeg kan ikke bevise noe som helst.

Da er vi mer enige

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:10   #64
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

men det er da ikke spesielt stor fare for ikke-dokumenterte-bi-virkninger av kjærringråd?

En ganske åpenbart uheldig virkning av å bruke "kjerringråd" som ikke virker (eller, selvsagt, annen behandling som ikke virker) er jo at det man prøver å kurere ikke blir kurert. Og en ganske åpenbar ulempe ved å ikke gå til lege, er at man risikerer å ikke få diagnostisert den sykdommen man har. Hvor alvorlig det er, kommer naturligvis an på hvor alvorlig lidelsen er.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:17   #65
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

En ganske åpenbart uheldig virkning av å bruke "kjerringråd" som ikke virker (eller, selvsagt, annen behandling som ikke virker) er jo at det man prøver å kurere ikke blir kurert. Og en ganske åpenbar ulempe ved å ikke gå til lege, er at man risikerer å ikke få diagnostisert den sykdommen man har. Hvor alvorlig det er, kommer naturligvis an på hvor alvorlig lidelsen er.

følte meg brått litt missforstått her
Jeg mener absolutt ikke at man skal utelate skolemedisin til fordel for det alternative
Ei heller at man skal unnlate å gå til legen hvis man er syk, men det er fullt mulig å kombinere.
Jeg tror på mye alternativt fordi jeg har opplevd såpass mye at jeg ikke tviler, men jeg sluker ikke alt rått og er skeptisk til en god del, men det finnes faktisk seriøse behandlere (eller hva det skal kalles) i det alternative også, men det er ikke de du finner i annonsene i aviser el. (da sikter jeg til disse side-opp-og-side-ned-sidene med mobilnummer til spådamer ol)

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 22:00   #66
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg er verdens mest innbarkede skeptiker til engler, krystaller, auraer og hva-har-du, og synes dette er et av dine beste innlegg gjennom tidene, Mim!

Jeg kan bare signere Tinetoff og sende en knallgrønn i retning Mim!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 22:17   #67
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

OK, kommer an på hva man definerer som "vitenskapelig". I hvertfall har flere statistiske undersøkelser vist signifikant sammenheng mellom homeopatisk behandling og bedring, korrigert ift placeboeffekt. Men som sagt så har man ikke klart å påvise hvordan det virker.

Ikke for å være vrang, men har du kildehenvisning på det? For det stemmer ikke med noe jeg hr hørt. Jeg mener jeg hørte ganske nylig at man ikke hadde funnet en sammenheng.

Akupunktut derimot, har dokumentert virkning.

Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 07:54   #68
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

OK, kommer an på hva man definerer som "vitenskapelig". I hvertfall har flere statistiske undersøkelser vist signifikant sammenheng mellom homeopatisk behandling og bedring, korrigert ift placeboeffekt. Men som sagt så har man ikke klart å påvise hvordan det virker.

Så vidt jeg vet er det ikke gjort en eneste undersøkelse som viser at homopati virker. Dette er utdrag fra denne artikkel i 2002.

Homøopatien ble derfor ikke forsøkt endret, og fremstår i 2002 i stor grad som den gjorde den gang for 200 år siden; som en medisinsk kargo-kult, hvor pappfly og bambuskanoner er byttet ut med magiske fortynningsritualer og vanskelige ord.

Det verste er at alt dette hadde vært (nesten) akseptabelt – hvis bare homøopatien virket.
Men det gjør den ikke. Utallige forsøk på å vitenskapelig dokumentere virkning (hvorav flere i norsk regi) har aldri klart å påvise noen effekt utover den man får ved å bruke narremedisin.
Det hadde vært fint med en henvisning. Jeg vet godt om undersøkelser som viser at homopatimedisin fungerer utmerket, men de er ikke korrigert for placebo effekten.

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 08:24   #69
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

For meg er alternativ behandling også fysioterapi, kiroptraktor, akupunktur, homeopati og osteopati. Det har vel skjedd en endring i de senere år, hvor fysioterapi har blitt godkjent behandling, og tror kiroptraktor er det også. Jeg har ingenting i mot den delen av alternativ behandling. Har gått til fysioterapi, kiropraktor og akupunktur med god virkning for meg. Jeg er skeptisk til den delen av alternativ behandling som omhandler bruk av krystaller, spåing, ritualer og diverse healing. Ja, jeg grer sikkert alle sammen med den samme lusekammen nå, men jeg er skeptisk. Ikke dermed sagt at jeg ikke er åpen for at forskning kan påvise noe helt annet om noen år, men inntil det er gjort, er jeg skeptisk.

Jeg har også hørt advarsler mot homeopati-medisin i forbindelse med allergikere. Er allergiker selv, derfor bet jeg meg merke i det. Mener det var et par år siden hvor det var en del artikler som advarte allergikere kun å bruke homeopati-medisin, fordi det ikke hadde noen effekt. Har ikke hatt mulighet til å søke opp noen artikler, men skal se om jeg klarer det.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 08:32   #70
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vet du hvordan min bestemor forsøkte å "kurere" kronisk ørebetennelse hos min syv år gamle mor? Ved å helle varmt smør i øret hennes!!

Og dette driver faktisk homeopater med den dag i dag. Varm olje i øret på barn med ørebetennelse.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 08:33   #71
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Og dette driver faktisk homeopater med den dag i dag. Varm olje i øret på barn med ørebetennelse.

Seriously???? :dånesmiley: :tullerdumednisseluepå:

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 09:05   #72
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Seriously???? :dånesmiley: :tullerdumednisseluepå:

Jepp. Det er helt hårreisende.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 09:20   #73
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så et program på Discovery (?) om dette med homøopati, der de tok prøver av "medisinen" og sjekket den i mikroskop - og sammenlignet med rent vanlig sutlevann. Den første testen fant de en viss forskjell i, den andre testen, som var en blindtest, resulterte i at de så og si aldri fant forskjell på det som var vanlig vann og "medisinen".

Det gjorde det igrunnen for meg kan man si...

Se gjerne her for bøttevis med info...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 09:27   #74
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Ei heller at man skal unnlate å gå til legen hvis man er syk, men det er fullt mulig å kombinere.

Den som jeg har nevnt som driver healing har sendt mange til lege. Hun har kjent hvor problemet har ligget og bedt "pasienten" ta kontakt med lege for å spørre om det og det........... Det har stemt, stort sett. Hun ber folk gå til lege, så blir hun et supplement til legene.

Jeg syns det er trist at de som driver humbug skal ødelegge for alle seriøse som driver med dette. For noen får år tilbake sa jeg at jeg var realist. Jeg trodde ikke på det jeg ikke så. Så fikk jeg kreft og legen sa at prognosen ville han ikke snakke om for da ble jeg i dårlig humør........ så...

Men i min dødsangst så fikk jeg healing blant annet. Jeg satt der i en time mens healer drev på. Jeg tenkte, mens jeg satt der, at hun får drive hvis hun føler det hjelper henne..... så sier min healer (som er en nær slektning): Du må åpne opp hvis det skal hjelpe. Ja, ha, tenkte jeg.... åpne opp liksom?? Hvordan skal jeg det liksom? En halvtime etterpå hadde dødsangsten sluppet taket såpass at jeg kunne dra ut med en venninne. Vi dro på en lang kjøretur og endte opp på et spisested. Det hadde jeg ikke klart før healingen. Da lå jeg bare på sengen og skalv.

Dette skjønner sikkert ikke mange av dere, og dere vil komme med: tro kan flytte fjell osv. For det første så trodde jeg ikke i det hele tatt. Jeg syns dette var for dumt. Jeg hadde argumentert mot dette og syntes dette var tull for fire år siden, men jeg har opplevd såpass mye rundt dette nå at jeg kan ikke avvise det lenger.... Jeg har innsett at vi kan ikke forklare alt. Det er greit for meg. Hvorfor tror vi hele tiden at vi skal kunne forklare alt?

Jeg har opplevd andre ting også som jeg ikke kan forklare, men det hjalp meg og da er jeg fornøyd....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 09:31   #75
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Homeopati tror jeg ikke på. Det er nok mest placeboeffekt der. Her er jeg nok påvirket av legemannen. Akupunktur er noe annet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 09:37   #76
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Homeopatiske midler ER vann, kjemisk sett. Det finnes ingen aktive molekyler igjen. Teorien er at vannet "husker" hva det tidligere har kommet i kontakt med.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 09:44   #77
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Homeopatiske midler ER vann, kjemisk sett. Det finnes ingen aktive molekyler igjen. Teorien er at vannet "husker" hva det tidligere har kommet i kontakt med.

Nettopp - sutlevann. Det har vi i springen og trenger aldeles ikke å betale tusensvis av kroner for.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 09:47   #78
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også LITT skeptisk til homeopati, MEN kan man snakke om placeboeffekt når det faktisk har hjulpet veldig godt på små barn og dyr?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 09:48   #79
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg er også LITT skeptisk til homeopati, MEN kan man snakke om placeboeffekt når det faktisk har hjulpet veldig godt på små barn og dyr?

Ja, selvsagt. Oppmerksomhet og omsorg har påtagelig effekt, også på barn og dyr.

Alle vet jo hvordan man straks følte seg bedre så snart mamma kom og la hånden på pannen?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 09:51   #80
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja men om et barn har vært syk i feks. måneder, og ingenting har hjulpet med unntak av den siste behandlingen som faktisk var homeopati, hva er forskjellen da? Moren har vel lagt hånden på pannen like mye under de andre behandlingene? :P

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no