Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

What's your cultural dealbreaker?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-14, 12:42   #121
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: What's your cultural dealbreaker?

Jeg kjenner at jeg blir bittelitt irritert på folk som mååååper når jeg sier at jeg sier at jeg går fast i operaen. For den musikken er jo sååååå fæl.

Jeg godtar derimot helt fint at mannen min ikke har så lyst til å være med meg, fordi han ikke liker musikken. Men det er fordi han faktisk har gitt det en god del sjanser når han har vært med meg.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 12:44   #122
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: What's your cultural dealbreaker?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.


Det ble så ekskluderende for oss som ikke er på fornavn med en eneste kunstner og som ikke aner hva det er med den forfatteren på C (?)



(altså alle vi andre, som også er en del av FP og som ville havnet under raderen, fordi vi ikke er kultruelle nok, eller på rett måte)

Joa, men nå var det kultur som var spørsmålet da. Ikke generelle ting man misliker hos andre. Helt greit det med en avsporing, men det er jo er annet spørsmål.

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

En åndssnobb av det slaget jeg tenker på, ville ikke syntes at slikt var kuriosa. Men så var det det med definisjoner, da.

Absolutt. Jeg kan nok bli sett på som en åndssnobb: jeg jobber med kultur og har alltid gjort det, til tider ganske vanskelig tilgjengelig innen ulike sjangre. Jeg har jobbet med folk som driver med det særeste av det sære, men kunnskap, selv om det er om dansebandartister, har aldri blitt frowned upon. Nær kjennskap til Paradise Hotel-deltakere, derimot!

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men, serøst, hva er det med den forfatteren på C?

Det er han som har skrevet Alkymisten. Av mange oppfattet som dyp, meningen med livet, nydelig og løsningen på alt. Av andre enkel, simpel og overdådig. Jeg har lest den. Jeg hatet den absolutt ikke, men skjønte heller ikke fuzzet. Jeg syns absolutt ikke den var særlig dyp. Jeg trodde det var en barnebok, fordi den er skrevet i en ganske naivistisk stil.

Jeg vil si at å like den eller ikke definerer forskjellen på dem som tror det er mer mellom himmel og jord og realister.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 10-05-14 kl 12:49.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 12:56   #123
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.042
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: What's your cultural dealbreaker?

Ahh, det er han ja. Alkymisten er den kjedeligste boken jeg har lest. Når folk sier boken forandret livet deres blir jeg oppriktig bekymret, for den er virkelig ikke mye livendrende.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 13:04   #124
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: What's your cultural dealbreaker?

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Ahh, det er han ja. Alkymisten er den kjedeligste boken jeg har lest. Når folk sier boken forandret livet deres blir jeg oppriktig bekymret, for den er virkelig ikke mye livendrende.

Det hørtes da virkelig ille ut.

Jeg har bare lest en halv bok av Coelho og sluttet fordi den var kjedelig. Ikke husker jeg hva den heter en gang. Den var om pilgrimsreisen til Santiago. Jeg vet om mennesker som elsker den boka og det bekymrer meg ikke veldig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 13:10   #125
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.042
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: What's your cultural dealbreaker?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg vet om mennesker som elsker den boka og det bekymrer meg ikke veldig.

Å elske en bok er en ting, at den endret livet ditt er noe annet. I mine øyne hvertfall.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 17:01   #126
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.488
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: What's your cultural dealbreaker?

For meg er ikke kultur en så stor del av livet at det er en dealbreaker med noen. Eller, nei, forresten. Jeg blir dødssnurt når noen sier at tegneserier ikke er kultur (sant!) Angående det å være på fornavn med forfattere: Mannen min klarte å lagre "Forbrytelse og straff" under Fjodor i stedet for Dostojevskij - det var en kulturell nedtur. Det høres mye bedre ut å lese Dosojevskij, enn å lese Fjodor, det siste høres jo mer ut som om utedolektyre.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 17:12   #127
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: What's your cultural dealbreaker?

Men hvis man sier at man leser Fjodor Mikhajlovitsj, blir det straks veldig kult.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 17:48   #128
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: What's your cultural dealbreaker?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Det hørtes da virkelig ille ut.

Jeg har bare lest en halv bok av Coelho og sluttet fordi den var kjedelig. Ikke husker jeg hva den heter en gang. Den var om pilgrimsreisen til Santiago. Jeg vet om mennesker som elsker den boka og det bekymrer meg ikke veldig.

Den har jeg også lest halve av og sluttet pga kjedsomhet. Men det har jeg også gjort med enkelte bøker som går for å ha høy kvalitet. Alkymisten har jeg lest, og det var ei bok. Ikke kjedelig, men heller ikke oppsiktsvekkende på noe vis.

Det er vanskelig å diskutere kulturelle uttrykk og smak. Greit så lenge man beveger seg på aksen enkelt-komplisert kanskje, men vanskelig når man blander inn kvalitet som et kriterium. For hva er nå det? De fleste vil være enige i at det er noe annet enn smak, men finnes det noen klare kvalitetskriterier som alle er enige om? Er det en ulempe at massene liker det? Eller er det et bevis på at man har greid å formidle det man vil? Er kvaliteten høyere jo mer utilgjengelig det er for en uten spesiell interesse?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 18:18   #129
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: What's your cultural dealbreaker?

Jeg tror nok vi har hatt denne diskusjonen før, men i tillegg til enkelt–komplisert-aksen, har vi jo også andre akser. Klisjépreget/oppskriftsmessig–originalt, f.eks. Og både i musikk og litteratur er det fullt mulig for en komponist/skribent å være teknisk flinkere enn en annen, mer virtuos, rett og slett – bedre i stand til å utnytte det store arsenalet av teknikker og mønstre som ligger i tradisjonen. (Og dermed kan vi slenge på at det vil være en fordel for vedkommende å være godt orientert om tradisjonen.) Og til slutt, lite målbart, er det også kunstverkets potensiale til å utløse kraftige reaksjoner hos mottageren (sterke følelser, høy latter, grubling i dagevis).

Jeg synes det er rent pølsevev å hevde at alt bare er smak.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 18:20   #130
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.848
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: What's your cultural dealbreaker?

Jeg tror ikke noe er direkte kulturelle dealbreakere. Det måtte være om noen insisterte på at jeg måtte være med på dansbandsgalla/Plumbokonsert eller tvang meg til å høre på Postgirobygget i timevis. Hva folk liker, er opp til dem. At jeg ikke har så mye til felles med dem, er en annen sak. Men det kan vel ikke karakteriseres som deal-breaker, egentlig?

Noe av det som kan provosere meg nok til at det muligens er en dealbreaker, er de som hevder at alle egentlig liker Se&hør og Paradise Hotel, og at de som hevder at de ikke gjør det, lyver - og at de som innrømmer å like slik derfor er mer ekte og ærlige mennesker. . Eller at noen i fullt alvor tror at man går i Operaen fordi det gir kulturell kred, ikke fordi man faktisk liker det.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 18:25   #131
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: What's your cultural dealbreaker?

Plumbo hadde jeg gemt! Det er faktisk et band jeg merker jeg har problemer med å forholde meg til folk som liker. Jeg sluttet på en spinningtime og klagde på musikken da den ene instruktøren spilte dem. De er et så usympatisk band at jeg syns det er merkelig at folk kan høre på dem, uten å forholde seg til ekstremt kvinnediskriminerende tekster. Samtidig ser jeg jo at jeg kaster stein i glasshus, fordi jeg f.eks. hører på Kanye West som ikke akkurat er en sympatisk fredsdue han heller. Men en mye bedre musiker da. Rent kvalitativt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 19:24   #132
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: What's your cultural dealbreaker?

Jeg hadde visst fortrengt at Plumbo finnes.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 19:32   #133
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: What's your cultural dealbreaker?

Plumbo skjønner jeg heller ikke at noen orker å høre på altså. Men det skal noe til at jeg tenker noe annet enn "oi" når ellers fornufitge folk har en eller annen merkelig preferanse. Da blir jeg litt nysgjerrig på hvordan de henger sammen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 20:13   #134
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: What's your cultural dealbreaker?

Folk som sier, leende, " nei, jeg er ikke opptatt av sånt jeg. Sånt kan være politikk, miljø, konflikter, bøker..

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 20:53   #135
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: What's your cultural dealbreaker?

Folk som mener mye om hvilke kulturelle greier andre burde like (eller ikke like), er jeg vel ikke så glad i. Det gjelder både de som mener at alle bør lese avansert litteratur, og de som mener at alle egentlig liker Margit Sandemo (eller Paulo Coelho) men ikke vil innrømme det. Det gjelder selvsagt ikke entusiastiske forsøk på å overbevise andre om at dette er så fantastisk at du bare må-å prøve å like det. Når jeg tenker etter har dette kanskje ikke så mye med kulturelle dealbreakers å gjøre, men mer at jeg generelt ikke er glad i surkritiske og lite rause folk. I en diskusjon som dette kommer jeg på mange ting som gjør at jeg hever et øyenbryn eller to (og som jeg i seg selv synes er både uforståelig og idiotisk, som å engasjere seg i Paradise Hotel), men jeg kan ikke se for meg at folks kulturpreferanser ene og alene skal gjøre at jeg har vanskeligheter med å forholde meg til dem.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 21:08   #136
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: What's your cultural dealbreaker?

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Ahh, det er han ja. Alkymisten er den kjedeligste boken jeg har lest. Når folk sier boken forandret livet deres blir jeg oppriktig bekymret, for den er virkelig ikke mye livendrende.

Den boka var drittkjedelig, og jeg har alltid trodd at det var meg det var noe galt med.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 22:06   #137
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: What's your cultural dealbreaker?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg tror nok vi har hatt denne diskusjonen før, men i tillegg til enkelt–komplisert-aksen, har vi jo også andre akser. Klisjépreget/oppskriftsmessig–originalt, f.eks. Og både i musikk og litteratur er det fullt mulig for en komponist/skribent å være teknisk flinkere enn en annen, mer virtuos, rett og slett – bedre i stand til å utnytte det store arsenalet av teknikker og mønstre som ligger i tradisjonen. (Og dermed kan vi slenge på at det vil være en fordel for vedkommende å være godt orientert om tradisjonen.) Og til slutt, lite målbart, er det også kunstverkets potensiale til å utløse kraftige reaksjoner hos mottageren (sterke følelser, høy latter, grubling i dagevis).

Jeg synes det er rent pølsevev å hevde at alt bare er smak.

Og, i hvert fall innen musikk, scorer nyskapning og evne til å påvirke nye band og stilretninger veldig høyt innen såkalt objektive lister. Som om det finnes.

Dermed kommer Elvis høyere enn Britney, selv om hun laget sangene sine selv, og ikke han. Hans tolkning av rock'n'roll forandret verden, Britney legitimerte lolita versjon 31.1.

Det er også derfor Robert Johnson troner aller øverst på disse listene.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 22:14   #138
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: What's your cultural dealbreaker?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Den boka var drittkjedelig, og jeg har alltid trodd at det var meg det var noe galt med.

Hvordan vet vi da at den er dårlig og at man ikke bare ikke har skjønt poenget? For avansert vil jo i mange tilfeller fremstå som kjedelig for uinvidde.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 22:18   #139
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.042
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: What's your cultural dealbreaker?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvordan vet vi da at den er dårlig og at man ikke bare ikke har skjønt poenget? For avansert vil jo i mange tilfeller fremstå som kjedelig for uinvidde.

Jeg trodde dette i mange år, men har etterhvert konkludert med at den faktisk bare er kjedelig og at jeg ikke er mindre smart.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 22:43   #140
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: What's your cultural dealbreaker?

Jeg synes Alkymisten var helt ok, og skjønner ikke helt problemet med at noen kanskje synes at boken kunne gi svaret på meningen med livet. Man blir neppe et dårligere menneske av å ta med seg noe fra den boken. Ikke at jeg husker hva det gikk i. Jeg sluker bøker på tvers til tider.

:bytter nick til Vera Venneløs:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no