Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vanntette klær til bruk i bhg

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-13, 17:34   #21
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vanntette klær til bruk i bhg

Bergans og Polarn o. Pyret er vi mest fornøyde med.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 20:44   #22
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vanntette klær til bruk i bhg

Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.

Støvlene held kanskje i 3 månader om eg er heldig, då er det hull på rare plasser.

Knerten får også hull i støvlene sine. Gjerne i ankelen omtrent, som om de sprekker der han bøyer foten?

Men ikke sånn hver 3. måned da, jeg bytter dem når jeg innser at våte sokker tre dager på rad antakelig kan ha en annen årsak enn BARE det at han elsker å plaske og bade... da går han somregel opp et nummer også, men det er uansett ikke noe å ha som reservestøvler engang, når han må ha nye er det fordi det er hull i de andre.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 20:51   #23
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vanntette klær til bruk i bhg

POP skallklær er vi svært fornøyde med. HH Shelter har vært bra, noe har jeg reklamert på.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 21:01   #24
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vanntette klær til bruk i bhg

MikkLine, Reimatec, Isbjörn og Proxtec (KappAhl) har vi vel vært fornøyde med Har Reflex som skal testes nå, kjøpt på salg.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 22:28   #25
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanntette klær til bruk i bhg

Min erfaring er at hvis det bare er vått nok ute blir tøyet vått uansett. Det gjelder både mine klær og ungene sine. Spesielt trekker det opp langs ermene og buksebeina. I tillegg kan man bli klam fra innsiden. Pustende tøy som også er vanntett finnes ikke selv om det er mer og mindre ille på den fronten.

Men av det tøyet vi har hatt er jeg mest fornøyd med Isbjørn og Bergans. Pop er jeg fornøyd med pga at de er lette og myke, men spesielt slitesterke er de dog ikke, det er det eneste poden har greid å slite hull i. HH shelter er mye for pengene og greit nok. Skogstad likeså. Stormberg også. Ticket er slitesterkt, men jeg er ikke helt fornøyd med graden av vanntett på sommertøy. Reima er jeg godt fornøyd med.

Egentlig er det sånn at Isbjørn og Bergans topper synes jeg, med alle de andre på en felles god andreplass.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 17:38   #26
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Vanntette klær til bruk i bhg

Her har HH holdt seg fint, samt POP. Men han er verken badende eller sliter på klærne sine ute. Jeg er også veldig fornøyd med KAXS fra Kappahl, men har kun brukt det da han var to-tre år. Tørr var han i alle fall. De har jo en vannsøyle på 10 000mm så skal kunne utfordre de dyrere merkene. Lindex har tilsvarende. En utebukse koster fra disse kjedene rundt 300kr i forhold til POP som koster 699/799kr? Reflex har også holdt godt tett her, selv da han var ca året og satt mer enn han gikk i søledammene.
Jeg vurderte kjøpe gummitøy i reserve i år, men da jeg begynte lese rundt på de forskjellige merkene opererte de med en vannsøyle på 2000-5000mm?? Da må jo nesten alt bli bedre av skalltøy.... Jeg kjøpte forresten en Skogstad selebukse i våres, den har en vannsøyle på 5000 mm tror jeg, men den virker veldig solid i stoffet, litt tung, men til gjengjeld kanskje holdbar for de som er klatrere.
Når det kommer til støvler så er jeg av de som får hull i mine etter kort tid. Jeg aner ikke hvordan, men de har kort holdbarhet her. Stort sett neoprenstøvler jeg kjøper, men det er hull på de underligste steder. Kanskje noe med at jeg er høyt og lavt når jeg først er utendørs...

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 17:45   #27
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vanntette klær til bruk i bhg

Kappahl, altså? Hmm, det kjenner jeg fanget min oppmerksomhet. Glidelåsen holder også på å ryke nå hørte jeg de da i bhg så da må jeg ut på runde en dag. Tenker jeg skal se på PoP også, hvor får jeg kjøpt Isbjørn i Trondheim, evnt i nærheten av byen?


Sist redigert av Luvi : 19-08-13 kl 17:58.
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 17:55   #28
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Vanntette klær til bruk i bhg

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Kappahl, altså? Hmm, det kjenner jeg fanget min oppmerksomhet. Gidelåsen holder også på å ryke nå hørte jeg de da i bhg så da må jeg ut på runde en dag. Tenker jeg skal se på PoP også, hvor får jeg kjøpt Isbjørn i Trondheim, evnt i nærheten av byen?


Sjekk ut Kappahl sin hjemmeside, står mye under funksjonsguide eller noe slikt. Jeg valgt POP i år fordi jeg kom over det til halv pris, men prøvde få tak i bukse fra Kappahl som sett nr 2, men det var utsolgt i alle de butikkene jeg var i. Vurderer veldig skisett til vinteren.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 18:12   #29
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vanntette klær til bruk i bhg

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Kappahl, altså? Hmm, det kjenner jeg fanget min oppmerksomhet. Glidelåsen holder også på å ryke nå hørte jeg de da i bhg så da må jeg ut på runde en dag. Tenker jeg skal se på PoP også, hvor får jeg kjøpt Isbjørn i Trondheim, evnt i nærheten av byen?

Isbjørn fås kjøpt på xxl .

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 21:11   #30
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Vanntette klær til bruk i bhg

Jeg har også vært fornøyd med de todelte settene vi har hatt fra KappAhl og Lindex.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 22:28   #31
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vanntette klær til bruk i bhg

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Isbjørn fås kjøpt på xxl .

Takk, takk.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 23:09   #32
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vanntette klær til bruk i bhg

Har ikke sett det på xxl her i byen på mange år.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 23:23   #33
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vanntette klær til bruk i bhg

Like langt da med andre ord. Noen andre plasser de selger det her da.?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 06:52   #34
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vanntette klær til bruk i bhg

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Like langt da med andre ord. Noen andre plasser de selger det her da.?

Jeg vet noen narnas hus og g-max skal ha, har du de butikkene i nærheten så kan du jo sjekke der.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 08:31   #35
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vanntette klær til bruk i bhg

Jeg kjøper stort sett PoP, Reimatec og Ticket - alt vi har hatt fra disse tre har holdt tett. Lillesøster har en jakke fra HH som også ser ut til å holde fint, men hun har vel ennå ikke forsøkt den i skikkelig øsepøsevær.
I fjor kjøpte jeg forresten en Reflex-dress på tilbud, den kostet 200 kroner og funket faktisk helt greit.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 08:38   #36
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanntette klær til bruk i bhg

Reflex er vi veldig fornøyd med.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 21:58   #37
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Vanntette klær til bruk i bhg

Femåringen dusjet under takrenna i går, og jeg kan konstatere at PoP er potte tett

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 09:33   #38
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vanntette klær til bruk i bhg

Mine blir søkkvåte uansett hva vi har på, men det nærmeste vi kommer er vel Isbjørn-buksa til Minstemor. Ellers blir de kliss klass, enten de har gummiert regntøy, Reima, HH, POP, Reflex, Skogstad, Bergans og god knows what else. Men hun har blitt våt i Isbjørnbuksa også altså. Mine unger elsker å bade i sølepytter.

Det er vanskelig å si hva som funker bare i regn uten bading, all den tid det ikke forekommer regn uten at de bader i det.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 09:38   #39
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vanntette klær til bruk i bhg

Da vi hadde barnehagebarn opplevde vi at Reimatec vår/høstdressene alltid holdt tett. Det gjorde ikke regnklær.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 09:45   #40
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vanntette klær til bruk i bhg

www.lillevanilje.no har Isbjørn.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no