Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvor mange jobbmail får du på en vanlig dag?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Se resultatene: Hvor mange jobbmail får du til din mailboks på en vanlig dag?
Jeg har ikke jobbmail 7 5,47%
0-9 40 31,25%
10-19 21 16,41%
20-39 29 22,66%
40-59 17 13,28%
60-79 5 3,91%
80-99 3 2,34%
100-119 4 3,13%
120-139 1 0,78%
Over 140 0 0%
Brokkoli 1 0,78%
Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-17, 22:24   #21
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange jobbmail får du på en vanlig dag?

Jeg har fått eliminert mange "Tusen takk" og "ok/det skal jeg gjøre"-mailer gjennom å formidle over tid at jeg helst ikke ønsker å få den typen mail og at det for meg er tidstyveri og at det i stedet skaper stressettersom de fyller opp min innboks. Jeg forventer å få en tilbakemelding om noen har spørsmål eller ikke skjønner hva jeg forventer at de skal gjøre, osv.


Sist redigert av Pelen : 30-11-17 kl 23:00.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-17, 22:54   #22
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange jobbmail får du på en vanlig dag?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jepp, stort sett fra sjef og foreldre til elever. Fra elever selv får jeg aldri e-post, bare SMS eller på messenger.

Jeg får fra foreldre (fravær ol), rektor, inspektør, seksjonsledere, kolleger, men sjelden fra elever siden de vanligvis skriver SMS eller på Onenote. Jeg får daglig mail om diverse kurs og annet fra feks forlag, men regner ikke med disse, må jo ikke svare eller gjøre noe med dem.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-17, 23:04   #23
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange jobbmail får du på en vanlig dag?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det varierer veldig. Gjennomsnittlig i kategorien 40-59 tenker jeg.

Omtrent det samme her, tenker jeg. De fleste krever et minimum av action.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-17, 23:10   #24
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange jobbmail får du på en vanlig dag?

20-40. Ikke stress i det hele tatt, skulle veldig gjerne ha kanalisert mer av kommunikasjonen inn dit, fremfor den forbannede telefonen.

Får ikke lov pga taushetspliktregler. Det er ufattelig tidsspisende å skulle kommunisere med f.eks psykologer, familieterapeuter, leger, NAV-saksbehandlere etc. når både de og jeg har dagene smekkfulle av samtaler og ikke anledning til å formidle ting skriftlig uten per brev. Brev, liksom. Papirbrev, med frimerke. Fra en BUP til oss tar det kanskje ti dager alle systemforsinkelser, inn- og utregistreringer, stemplinger og scanninger og fandens oldemor inkludert. :endofrant:

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-17, 23:49   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange jobbmail får du på en vanlig dag?

Jeg vet sannelig ikke. Har to mailbokser og alt av kundeordre er min jobb å håndtere. Får også mange andre mailer om tekniske ting, priser mm som på en måte også handler om ordrene samt om produksjon. De fleste krever at jeg sjekker og dobbeltsjekker, møter mm.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-17, 23:59   #26
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange jobbmail får du på en vanlig dag?

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

20-40. Ikke stress i det hele tatt, skulle veldig gjerne ha kanalisert mer av kommunikasjonen inn dit, fremfor den forbannede telefonen.

Får ikke lov pga taushetspliktregler. Det er ufattelig tidsspisende å skulle kommunisere med f.eks psykologer, familieterapeuter, leger, NAV-saksbehandlere etc. når både de og jeg har dagene smekkfulle av samtaler og ikke anledning til å formidle ting skriftlig uten per brev. Brev, liksom. Papirbrev, med frimerke. Fra en BUP til oss tar det kanskje ti dager alle systemforsinkelser, inn- og utregistreringer, stemplinger og scanninger og fandens oldemor inkludert. :endofrant:

Samme her. De fleste henvendelser får jeg gjennom andre kanaler som er trygge. Heldigvis så jobber jeg i en liten kommune så ppt, bv, psykisk helse og legekontoret er innen svært kort radius så vi avtaler ofte på mail at vi stikker innom hverandre.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-17, 00:03   #27
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 907
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Hvor mange jobbmail får du på en vanlig dag?

I min tidligere jobb fikk jeg mellom 80-100 mail per dag. Jeg druknet noe så innmari. Med over 90 prosent av arbeidstiden belagt med møter også, sa det seg selv at det bare ble stress. Nå varierer det mellom 10-50 eposter, det er helt håndterbart stort sett.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-17, 00:13   #28
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange jobbmail får du på en vanlig dag?

Krysset av for 40-59, men det varierer selvfølgelig en god del. Sjelden færre en 20 eller flere enn 70. Tror jeg.

Innrømmer at jeg til tider mister oversikten, spesielt de dagene det er ekstra mye møter. Trådet oversikt i Outlook hjelper meg litt på vei, og så hjelper det å arkivere /flytte mailer fra innboksen etterhvert slik at det kun er mailer jeg har igjen aksjoner på og uleste mailer som ligger i innboksen. Problemene oppstår når det går mer enn 2-3 dager mellom aktiveringen.

Jeg tror min største synd er at jeg åpner mailer på telefonen, leser dem men vil vente med å svare til jeg sitter med PC. Da blir de veldig fort glemt.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-17, 00:38   #29
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange jobbmail får du på en vanlig dag?

Mellom 50 og 100 pø en vanlig dag, vil jeg anta. Det er på langt nær alt som generer jobb da.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-17, 02:06   #30
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange jobbmail får du på en vanlig dag?

10-19, men mye nærmere 19 enn 10. Hvis jeg regner svarmailer, eller diskusjoner, som går fram og tilbake mellom folk på arbeidsplassen, er det langt flere.

En del av mine mailer krever mye action og oppfølging.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-17, 05:15   #31
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange jobbmail får du på en vanlig dag?

0-9.
Jeg er sykepleier og vi bruker e-post til å formidle beskjeder alle må ha. Ellers brukes det lite. Vi kan ikke sjekke jobbmail hjemmefra.
Jeg er tillitsvalgt og får derfor noe mer enn andre, men fortsatt godt under 10 på en dag. Noen dager får jeg ingen. Etter tre uker ferie blir jeg overveldet om det er mer enn 30 uleste.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-17, 07:53   #32
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange jobbmail får du på en vanlig dag?

Varierer veldig. Noen dager 10, andre dager 50.
Antall e-post sier ikke noe om arbeidsmengde knyttet til dem i min jobb. 50 e-poster kan gå fort som fy å få gjennomgått, men så kan det komme en som betyr mange timers arbeid.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-17, 08:41   #33
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange jobbmail får du på en vanlig dag?

Heldigvis ikke så mange, under 10 stort sett og det er bare et fåtall som krever svar.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-17, 09:42   #34
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange jobbmail får du på en vanlig dag?

Jeg har ikke jobbmail for tiden, og det kjenner jeg at passer meg helt utmerket.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-17, 10:12   #35
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange jobbmail får du på en vanlig dag?

Ligger rundt 100. I går var det 91. Ikke alle er direkte til meg, men det kommer jevnt. Jobber ganske hardt for å lage oppgaver av de jeg ikke får gjort noe med en gang og ha innboksen tom.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-17, 10:14   #36
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mange jobbmail får du på en vanlig dag?

Translatør. 0-9 pr. dag.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-17, 10:44   #37
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange jobbmail får du på en vanlig dag?

Et sted mellom 10 og 50, vanligvis et sted mellom 20 og 40. Omtrent halvparten er til informasjon/kopi hvor jeg i cirka 30 % av tilfellene må notere meg noe eller gjøre noe. Resten er "mitt".

Jeg sjekker så og si aldri jobbmailen når jeg ikke er på jobb. Kalenderen derimot kan jeg finne på å sjekke for å finne ut hvor "tidlig" jeg bør være på jobb dagen etter.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-17, 11:18   #38
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange jobbmail får du på en vanlig dag?

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

... Trådet oversikt i Outlook hjelper meg litt på vei..

Å! Det har ikke jeg. Hvordan får jeg stilt det inn? Tråder er jo geniale i Gmail, jeg vil ha det i Outlook også!


Nå er jeg ny i jobben, og får kanskje 15-30 mail om dagen, men jeg har i perioder fått veldig mye mer, og det stresser meg. Jeg er bevisst på å skru av alle notifications og varslinger som jeg egentlig ikke trenger å forholde meg til, og holder selvfølgelig alt av privat mail og reklamemail og sånt langt unna jobb-eposten. Jeg pleier også å skru av popup-varselet om nye epost, for å slippe å stadig bli avbrutt.

Jeg har fortsatt ikke fått til å ha en "Må besvares"-mappe, så alle eposter jeg må gjøre noe med, ligger i innboksen. Bruker dessverre alt for mye tid på å scrolle og lete og se om det er noen av dem jeg kan få besvart.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-17, 11:41   #39
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange jobbmail får du på en vanlig dag?

0-9. Jobber som spesialpedagog. Er kommunalt ansatt i en privat barnehage. Så all kontakt med min kommunale sjef foregår stort sett på mail. Det samme er andre kollegaer som jeg ser skjeldent. Men det er og mye kluss med systemet siden jeg sitter privat men har en kommunal mail. Får litt på privat mail, litt på jobb mail på mobilen, men de forsvinner etter noen uker. Bare styr.

Barnehagen jeg jobber i kommuniserer mye på en Facebook gruppe.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-17, 12:35   #40
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange jobbmail får du på en vanlig dag?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Å! Det har ikke jeg. Hvordan får jeg stilt det inn? Tråder er jo geniale i Gmail, jeg vil ha det i Outlook også!

Visning

Vis som diskusjoner

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no