Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

LilleLeo syr barneklær, voksenkjoler, vognposer etc.

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-11, 13:17   #21
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: LilleLeo syr barneklær, voksenkjoler, vognposer etc.

Det hadde jeg aldri trodd. Bruker du ikke tett sikksakk?

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 13:31   #22
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: LilleLeo syr barneklær, voksenkjoler, vognposer etc.

WOW .......blir bare mer og mer imponert

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 10:28   #23
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: LilleLeo syr barneklær, voksenkjoler, vognposer etc.

Den fineste kjolen!

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 12:03   #24
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: LilleLeo syr barneklær, voksenkjoler, vognposer etc.

Fantastisk flott kjole! (eller, kjoler, rettere sagt) - Er den din, Agurke?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 12:12   #25
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: LilleLeo syr barneklær, voksenkjoler, vognposer etc.

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Fantastisk flott kjole! (eller, kjoler, rettere sagt) - Er den din, Agurke?

Jepp!

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 12:12   #26
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: LilleLeo syr barneklær, voksenkjoler, vognposer etc.

Lucky you!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 14:41   #27
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: LilleLeo syr barneklær, voksenkjoler, vognposer etc.

Åh, den barnetegningskjolen altså!

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 18:31   #28
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: LilleLeo syr barneklær, voksenkjoler, vognposer etc.

Tusen takk dere!

Frøy: Spolen var helt full, derav holdt det med en.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 19:27   #29
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: LilleLeo syr barneklær, voksenkjoler, vognposer etc.

Wow - det er jo helt magisk det du får til med symaskinen!!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 20:05   #30
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: LilleLeo syr barneklær, voksenkjoler, vognposer etc.

Tusen takk mkj!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 21:03   #31
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: LilleLeo syr barneklær, voksenkjoler, vognposer etc.

Noe så fantastisk- den prinsessen er jo til å dåne av, og for en heldig jente som får den på kjolen sin! Det er virkelig fantastisk altså.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 23:23   #32
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: LilleLeo syr barneklær, voksenkjoler, vognposer etc.

Takk GydaG!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 18:08   #33
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: LilleLeo syr barneklær, voksenkjoler, vognposer etc.

Jeg har give away i bloggen! Stikk innom og meld deg på! www.lilleleo.no

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 19:15   #34
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: LilleLeo syr barneklær, voksenkjoler, vognposer etc.

Å fytti katta - heldigste Agurke'n i hele verden! For en kjole!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 12:53   #35
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: LilleLeo syr barneklær, voksenkjoler, vognposer etc.

En av mine nærmeste kollegaer lurte på om jeg kunne lage en kjole til jenten hennes. Hun hadde falt pladask for Sau, og siden jeg har laget en del kjoler med Sau på, så fant jeg ut at det var på tide med litt forandring.
Sau II ser man foran på kjolen og bak, jeg synes det er en litt morsom vri. Kjolen er i velour, som vanlig, og sydd i str. 98.





Knappene er fra min elskede knappesamling. Det mønstrete stoffet fikk jeg plutselig i posten for lenge siden. En kjær veninne hadde funnet stoffet på en bruktbutikk/loppemarked, falt for det, kjøpte det og sendte det til meg. Låvv it!





Konklusjon: Kjolen ble veldig søt, fargekombinasjonen er veldig fin!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 12:56   #36
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: LilleLeo syr barneklær, voksenkjoler, vognposer etc.

Fomp is back! Og denne gangen er han ikke bare oppgitt, han er faktisk ganske sur. Jeg skjønner ham godt jeg, slik kan det gå når egget ditt nekter å gå, setter seg ned på rumpen og streiker helt. Kan du tenke deg noe mer frustrerende?




Jeg synes jeg har klart å få ham til å se mer eller mindre gretten ut.




På egget har jeg brukt vintage stoffer, på bena også. Nydelig mønstrete stoff!

For å freshe opp kjolen har jeg brukt pomponger.


Kjolen er i str 128, sydd i velour. Den er i utgangspunktet en bestillingskjole, men det var ikke helt det kunden hadde sett for seg, så derfor selges den videre, mens jeg lager en ny en.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08

Sist redigert av LilleLeo : 21-03-11 kl 13:03.
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 12:56   #37
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: LilleLeo syr barneklær, voksenkjoler, vognposer etc.

Haha... så moro!! Det var en skikkelig innertier-vri!!
Kul kjole vennen!!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 12:57   #38
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: LilleLeo syr barneklær, voksenkjoler, vognposer etc.

Oi, der kom det jo en til! Superkul kjole!! hihi

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 23:32   #39
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: LilleLeo syr barneklær, voksenkjoler, vognposer etc.

Julaften i fjor feiret vi hos mine foreldre, og ved frokosten 1. juledag fikk jeg plutselig verdens største lyspære over hodet mitt. Jeg hadde sauestirr nemlig, og tok meg i å stirre på leverposteiboksen og logoen til Stabburet Leverpostei, som er nettopp, et stabbur. Formen kan minne litt om hovedformen til gjøkur, og da var det gjort.

Tanken om å lage en helt egen gjøkur-applikasjon dannet seg. Ideen om gjøkuret hadde jeg lenge, men visste ikke helt hvor jeg skulle starte eller hvordan jeg skulle bygge den opp. Jeg googlet og leste om gjøkur, for å finne ut om det elementer som bare "må" være med og rett og slett fordi jeg ble ganske nyskjerrig. Jeg printet ut bilder av forskjellige gjøkur, studerte dem, og begynte å skisse.

Et voila:



Slik så det ut en mørk kveld, når alt var sydd på på forstykket, og klar for å monteres sammen med de andre kjole-stykkene. Gjøkuret mitt består av et hus, en hjort/elg på taket, to ekorn, pendelen, to slike snorer med kongler på som man drar i, og i stedenfor å lage tall på klokkeskiven, valgte jeg å la den være i mønstrete, vintage stoff.



Små ekorn:



Fra 'huset' og ned til pendelen har jeg endelig fått bruk for en av de ørti broderi-sømmene jeg har på maskinen min, og det ble en veldig fin effekt, for det ser ut som en lenke etc.




Stiliserte kongle-dingle-dangler:



Og øverst på taket, hjort/elg. Ørene ble kanskje litt veldig alve-aktige, så de må det gjøres noe med tror jeg. Det som er gøy er at jeg kan ha forskjellige hoder på toppen, som gir et forskjellige uttrykk, så variasjonsmulighetene er store!



Det fine, prikkete stoffet i halsen gjorde seg godt. Elsker det!



Konklusjon: Kjolen ble veldig, veldig fin, elsker den! Jeg synes fargekombinasjonene funker ganske greit, fra den lyse ensfargede grå, til den mørke grå med hvite prikker. Dessuten er lilla og grått en sikker kombo uansett.

Jeg gleder meg til å lage flere gjøkur i forskjellige stiler!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 06:07   #40
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: LilleLeo syr barneklær, voksenkjoler, vognposer etc.

LilleLeo du lager ikke kjoler, du lager kunstverk! Jeg er så imponert.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no